Millaista musiikkia isäsi kuunteli autossa, kun olit pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rania
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rania

Aktiivinen jäsen
06.08.2006
1 359
0
36
aattelin vain kysäistä, kun isännän kanssa muisteltiin...eli vuosi, autonmerkki, biisi ja esittäjä.

Vuosi oli 84, olin 6, auto oli Opel ja radiossa soi Irwinin Härmäläinen perusjuntti ja isän niska oli punainen.

Kaikkee sitä jää lapsen mieleen. Nyt muistelot lauantain kunniaksi.

Meillä oli oranssi Warburg ja kyl mä sitä teininä häpesin silmät päästä,tosin oli siinä sellainen ääni että kadunkulmasta kuuluui milloin vanhemmat tulivat kotiin :whistle:
NIIN..Ei meillä mitään radiota autossa edes ollut,joten ei musiikkia kuunneltu.

ei mitään kun ei ollut autoakaan, ja kotona oli vanha pattereilla toimiva radio ja radiosta kuului tasan kaksi kavanaa yleisradio ja rinnakaisohjelma. mieleen on jääneet metsäradio jota vanhemmat kuunteli, ja kalle kustaa korkin tarinoita joita itse jonkun ikäisenä kuuntelin.

Meijän iskä ajeli vaan pappatunturilla ja rakvaattorilla. Mankkaa ei meillä ollut ja radiosta isi kuunteli sään ja uutiset, muuten sekin vehje oli vaiti.

Ei se ihme että meistä lapsista vähän outoja tulikin :kieh: elettiin sentäs 1970 ja -80 lukuja!

ihana ketju! meillä on aina ollu toyota, uudempi tai vanhempi ja mökille ajettiin joka viikonloppu, 2h suuntaansa. autossa soi kootut, eli isä nauhotti radiosta kasetille kaikkia iskelmiä, matista ja teposta katri-helenaan, irwinistä junnu vainioon. ninpä mä osaan edelleen ulkoa kotakanpoikii ilman siipii ja ounasjoen ja lukuisia muita. oi niitä aikoja!

70-luvun lopulla meillä oli datsun ja skoda(eri aikaan vähän aikaa), molemmat yleensä vaan seiso pihassa rikkinäisinä ja leikin niillä, muistan kun istuin kuskinpaikalla rattia ja vilkkuja vääntelemässä.
Isä kuitenkin menetti korttinsa eikä sen jälkeen enää tullu uutta rotiskoa. Pyörällä isä aina liikku, oli auto tai ei.

Musiikki, enpä tiedä. Kotona kuunteli ainakin ´Johnny Cashiä, Taiskaa, Irwiniä, John Fogertyä, Rauli Baddingiä, Juicea, Lea Lavenia ja Vesa-Matti Loirin ankeita eino leino-lauluja, sain niistä oikein trauman. Kuunteli niitä aina kun oli ihan sikakännissä ja uhkaava. En muista oliko niissä autonrotiskoissa mankkaa, tuskinpa.

Tätin autolla me yleensä ajeltiin ympäriinsä, ja siellä soi poppi. :)

70-luvun alkupuoli, vw-kuplalla ajeltiin ja autossa oli vain radio, kasettisoittimen yleistyivät myöhemmin eli autossa kuunneltiin, mitä Yle soitti. Eräällä mummolareissulla muistan koko perheen laulaneen Ruusuja hopeamaljassa, olisko se Erkki Junkkarisen biisi? :D

:D

Joskus 70-luvulla Horto Kaaloo (?) ja sitä laulajaa (?); "vanha pelargoniaa, oon mummon ikkunalla ja ikkunan alla soittaa katulaulaja...

Ja Irwinii ja Julio Iglesiasta ja Beatlesii ja Elvistä. :D :D :D

Ja autona joku Opel. :whistle: