Millaista matkustaa junassa lasten ja rattaiden kanssa? Mitä mun pitäisi tietää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja!

Vieras
Junamatkalle lähdössä, minä ja 2 lasta (4- ja hieman alle 1-vuotiaat). Tavaroita kassillinen, lisäksi rattaat. Otanko vauvalle turvakaukalon matkan ajaksi? Hankala kai sitä on ihan sylissäkään pitää koko parituntista matkaa?

Miten rattaiden kuljetus junassa onnistuu, mihin ne laitetaan vai onko yleensäkään tilaa?

Mitä muuta? Eka kerta mulle ja lapsille, vähä jänskättää äiteetäkin! =)

Intercityjunassa rattaat voit jättää sellaiseen vaunuun missä on niille varattu paikkoja, itse olen matkustanut IC-junan perhehytissä ja olen survonut rattaat sinne hyttiin. Vanhoissa junissa ne rattaat voi viedä sinne tarvarankuljetusvaunuun. Turvakaukalon voi ottaa. Kannattaa varata tosiaan ne liput lastenvaunuun ja osta perhelippu, niin yksi lapsista saa matkustaa omalla paikalla ilmaiseksi. Loput ilman paikkoja, mutta esim. puuhavaunussa on aina tilaa. Ota evästä mukaan :)

Peesaan, intercityssä helpompi matkustaa kun vaunut saa itse junaan/junasta.Vanhoissa sinisissä varsinkin väliasemalla jäädessä on kauhea juokseminen matkatavaravaunuun hakemaan vaunuja :) .
Meillä oli vauva (ikää silloin vajaa 2kk ) matkan ajan vaunuissa tai sylissäni ja hyvin sujui.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Intercityjunassa rattaat voit jättää sellaiseen vaunuun missä on niille varattu paikkoja, itse olen matkustanut IC-junan perhehytissä ja olen survonut rattaat sinne hyttiin. Vanhoissa junissa ne rattaat voi viedä sinne tarvarankuljetusvaunuun. Turvakaukalon voi ottaa. Kannattaa varata tosiaan ne liput lastenvaunuun ja osta perhelippu, niin yksi lapsista saa matkustaa omalla paikalla ilmaiseksi. Loput ilman paikkoja, mutta esim. puuhavaunussa on aina tilaa. Ota evästä mukaan :)

Kuulostaa pelottavalta, että veis rattaat eri vaunuun kuin missä itse on ;) Kun jänskättää jo se, että löydän oikean junan ylipäätään.. =)

Kun tuo vanhempikin lapsi on 4-v, niin hältähän ei maksua mene, mutta ei sitte oo sitä paikkaakaan missä istua?
Onko niitä lastenvaunuja kaikissa junissa, ja mitä se käytännössä tarkoittaa? Mennään IC-junalla ja tullaan tavallisella pikajunalla.

Kyllähän sinulla täytyy olla ne vaunut/rattaat siinä lähettyvillä että voit tarvittaessa laskea yksveen niihin jos se neljävuotias keksii jotain päätöntä ;) Ja sitten paljon rusinoita yms pientä syötävää mukaan niin lapset pysyvät aina hetken paikoillaan =) *äiti joka on matkustanut kolmen ylivilkkaan lapsen kanssa tupaten täynnä olevassa junassa(...ja monta kertaa ;) *

Kun tuo vanhempikin lapsi on 4-v, niin hältähän ei maksua mene, mutta ei sitte oo sitä paikkaakaan missä istua?

Kannattaa ottaa se perhelippu just siksi että saa sen istumapaikan, vaikka pääsisikin iän puolesta ilmaiseksi, Se perhelippu kun ei maksa yhtään normaali aikuisen lippua enempää!
Lastenvaunuissa on leikkipaikka lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kannattaa ottaa se perhelippu just siksi että saa sen istumapaikan, vaikka pääsisikin iän puolesta ilmaiseksi, Se perhelippu kun ei maksa yhtään normaali aikuisen lippua enempää!
Lastenvaunuissa on leikkipaikka lapsille.

Kiitos, tuo olikin hyvä tieto!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Kyllähän sinulla täytyy olla ne vaunut/rattaat siinä lähettyvillä että voit tarvittaessa laskea yksveen niihin jos se neljävuotias keksii jotain päätöntä ;) Ja sitten paljon rusinoita yms pientä syötävää mukaan niin lapset pysyvät aina hetken paikoillaan =) *äiti joka on matkustanut kolmen ylivilkkaan lapsen kanssa tupaten täynnä olevassa junassa(...ja monta kertaa ;) *

Olin ajatellut ottaa kaukalon tuon takia, että vauva vois olla niissä. Mutta mielellään jätän kaukalon kotiin, jos noita rattaita voi pitää siinä lähettyvillä. Oletko saanut rattaat myös tavallisen pikajunan vaunuun, vai onko pitäny laittaa sinne matkatavaravaunuun?