Millaista käytöstä mieheltä tulisi sietää?

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Mietiskelen vaan, olenko itsekäs tai nipo, kun mies ei ole juoppo eikä varsinaisesti väkivaltainenkaan... Nooh, on se mua toisinaan tuuppinut ja käsistä vääntänyt jne. ja yleensä aina, kun haluaisin keskustella jostain "vaikeammasta" (miehen mielestä) asiasta, hän hermostuu yleensä hyvinkin nopeasti ja haukkuu mut milloin miksikin. Olen usein reppana, henkisesti sairas, luulosairas, kelvoton äiti, laskelmoiva, määräilijä, pihtari jne. Ette tietystikään tunne minua eli saatanhan ollakin kaikkea noista, mutta omasta mielestäni olen kyllä ihan tavallinen nainen, jolla kyllä omaakin tahtoa löytyy, mutta sovitteleva ja rauhaa rakastava kyllä olen enkä jaksaisi riidellä ja mennä miehen oikkujen mukaan. Koskaan meillä ei keskustella silloin kun minä haluaisin vaan aina pitää odottaa päiviä, viikkojakin, että miehellä on hyvä hetki ja silloinkaan se ei pysy keskusteluna vaan menee tuohon haukkumiseen jne, On vielä pitkävihainenkin eli riidoissa tai vähintään kylmissä väleissä ollaan menty nukkumaan varmaankin kolmasosana illoista yli 10 vuoden suhteestamme.
Ollaan käyty terapeutilla, kun viimein mies sinne suostui tulemaan -monta vuotta olen pyytänyt- mutta musta itsestä tuntuu, että ei ole enää mitään tunteita tuota miestä kohtaan, haluaisi vaan eroon. Kaksi lasta on, joiden takia haluaisin haluta, mutten vaan pysty.
Lienee sanomattakin selvä, että seksiä ei ole ollut kuukausiin, koska mua ei kiinnosta tehdä aloitetta eikä sitä tee mieskään, kiukuttelee vaan kuinka v-maista on elää puutteessa. Ymmärrän varsin hyvin pointin, mutta katson, että nöyryyttäisin itseäni, jos lähtisin vielä tuohonkin väkisin itseäni pakottamaan, kun mies ei laita rikkaa ristiin asian eteen, on sen kyllä jopa terapeutille myöntänyt, ettei ole moneen vuoteen nähnyt vaivaa suhteen eteen vaan elää omaa elämäänsä.
Päässä vaan jyskyttää, että pois ja äkkiä, mutta onko tästä enää mitään saumaa saada perhettä toimivaksi? Lapsiparat...

En sietäisi mieheltä tuollaista käytöstä. Ja onhan hän väkivaltainen, jos on kerran käsiksi käynyt. Lisäksi harrastaa henkistä väkivaltaa.

Lasten takia ei ainakaan kannata jatkaa tuollaisessa suhteessa, aika vääristyneen parisuhteen mallin saavat.

Miten sanot, ettei mies ole väkivaltainen ja seuraavaksi heti kuvaat hänen väkivaltaista käytöstään? Mun mielestä kenenkään ei tarvitse yrittää loputtomasti, jos mitään myönteistä kehitystä ei ole suhteessa havaittavissa.

En sietäisi tuuppimista ja käden vääntämistä ja haukkumista.Miusta tuon on kyllä sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa ja nimenomaan lastenkin takia jo lähtisin moisen miehen luota.Väkivalta yleensä vain pahentuu ja raaistuu vuosien mittaan.

Ymmärrän oikeesti, että hän on väkivaltainen, mutta siksi varmaankaan en pidä sitä pahimpana asiana tässä suhteessa, koska en pelkää häntä ja sitä tapahtuu harvoin. On niin hiton mukava mies muuten ja lasten kanssa hyvä, työnsä hoitaa ja on vielä (muiden mielestä) fiksu ja empaattinen muita kohtaan.
Mua kohtaan harvoin jaksaa olla empaattinen, yrittää kyllä, muttei kauaa viitsi vaan hermostutan häntä. Meidän luonteet ei vaan sovi yhteen.
Hänen rahankäyttönsä on löysää ja säästöön ei jää mitään. Tänään v*tuttaa erityisesti siksi, koska hän on ollut juhlimassa eilen (ihan ok, ei juhli usein) mutta lupasi olla ap:lla kotona, koska mulla on meno, piti olla jo pari tuntia sitten menossa. Ei ole vieläkään tullut, ilmoitti aamulla (oli sovitusti yön pois), ettei pysty ajamaan ennen iltapäivää. Näitä on aina silloin tällöin tai vastaavia; jättäytyy esim. juhlista pois, koska mä vitutan just sillä hetkellä eikä huvita lähteä tai häipyy reissuilleen ja jättää mut lasten kanssa (pienempi 2v), vaikka mulla ei meinaa jalat kantaa kovan kuumeen ja influenssan takia. Jne.
Mulla on vissiin hämärtynyt tässä vuosien saatossa se, miten parisuhteen tulisi toimia... Järjellä tajuan, että ero ei hirveästi muuttaisi asioita sikäli, että ei me nytkään juuri perheenä mitään tehdä, mutta meidän tulisi joka tapauksessa myydä talo ja muuttaa muualle, koska tukiverkko on muualla. Sen takia mm. surettaa lasten takia.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23864916:
Hiton mukava mies... Vaikka kuvauksesi perusteella on todella inhottava!

Silloin kun en satu v*tuttamaan häntä, osaa olla hyvinkin hauska. Ja kavereidensa kesken, joita on muuten paljon, on se mukava, supliikki ja porukan viihdyttäjä. Kukaan kavereistaan ei varmaankaan uskoisi, millainen on kotona... Munkaan kaverit ei todennäköisesti uskoisi ellen olisi kertonut heille. Tarpeeks kun ahdistaa, ei jaksa enää pitää parisuhteen asioita kahden välisinä.

Silloin kun en satu v*tuttamaan häntä, osaa olla hyvinkin hauska. Ja kavereidensa kesken, joita on muuten paljon, on se mukava, supliikki ja porukan viihdyttäjä. Kukaan kavereistaan ei varmaankaan uskoisi, millainen on kotona... Munkaan kaverit ei todennäköisesti uskoisi ellen olisi kertonut heille. Tarpeeks kun ahdistaa, ei jaksa enää pitää parisuhteen asioita kahden
välisinä.

Ei se auta, jos se on omille kavereille kiva, jos se ei kerran sulle ole. Ei sun ole pakko olla tommosessa suhteessa, vaikka sillä ois kuinka paljon kavereita.

Ja mies kyllä myöntää kaiken tuon käytöksensä terapeutille ja mullekin, mutta tietysti mä olen syypää siihen, että hän on mikä on... Sanoo, ettei hän oikeasti ole tuollainen. Eikä olekaan muiden kanssa. Kyllä tässä vähän on tullut peiliin kurkittua, että miten oikeasti voin saada miehen käyttäytymään noin, mutta parempaankaan en itse(kään) pysty, joten ehkä sitten vaan kaksi toisilleen sopimatonta ihmistä on ajautunut yhteen ja mennyt vielä tekemään pari lasta. Se jos mikä on surullista, ettei aiemmin ole tajunnut tai halunnut uskoa.

Hiton mukava mies ei ole väkivaltainen eikä hauku puolisoa.Siinä saa lapset kivan mallin,iskä on mukava,mitä nyt joskus tuuppii ja vääntää äiskän kättä. :headwall:

Ei se ole sinun syy, ihan naurettava väite! Mies on tasan se, mitä se on sunnseurassa vihaisena, kun kukaan ei näe. Se on sen syvin olemus. Lähin ihminen tietää sen, mitä joku ihminen on oikeasti. Sä olet ihan läheltä nähnyt, millainen sun mies on, etkä sä oo sitä sellaseks tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23864976:
Ei se ole sinun syy, ihan naurettava väite! Mies on tasan se, mitä se on sunnseurassa vihaisena, kun kukaan ei näe. Se on sen syvin olemus. Lähin ihminen tietää sen, mitä joku ihminen on oikeasti. Sä olet ihan läheltä nähnyt, millainen sun mies on, etkä sä oo sitä sellaseks tehnyt.

Kiitos:hug:

Lapset ei ole nähneet eikä yleensä kuulleetkaan vaikka olen kyllä tietoinen, että varmasti vaistoavat ja ymmärtävät enemmän kuin kertovat.
Ehkä eivät ole nähneet,mutta varmasti tietävät ja ymmärtävät ettei teidän parisuhde ole oikealla tolalla.Seuraavan kerran mies voi olla enemmän väkivaltainen,voit joutua sairaalaan tai kuolla,eikö se yhtään pelota sinnuu? Syy miehen väkivaltaan ei oo sinun,mies yrittää puolustella väkivaltaa sysäämällä kaiken siun niskaan.Väkivaltaa ei oikeuta mikään!
Et sie ole miestäs tehny väkivaltaiseksi,syy ei ole siun!

Viimeksi muokattu:
Otan itseäni päähän, koska nyt kun sain viimein miehen raahattua pariterapiaan niin nyt mua ei jaksa enää itseä kiinnostaa enkä saa psyykattua päätäni... Kyllä mies nyt ehdottaa sit sun tätä yhdessä tekemistä sekä perheenä että kaksin, mutta mua ei enää kiinnosta, kun sain terapiassakin vahvistuksen, että meidän suhde kuulostaa äiti-poika-suhteelta.
Tämänpäiväinen ohari oli taas piste iin päälle.

Mun mies ei koskaan pahoita mun mieltä, käy kiinni tai häivy matkoihinsa. On yhtä ystävällinen kaikille. Siis ihan tavallinen mies.
Vika ei ole sinussa vaan sun ns. miehessä on vikaa ja paljon, sä ole vaan sokeutunu. Minusta tuo ei ole edes mies, vaan pelkkä esittävä ketku ja narsisti.

• Tykkää
Reactions: karma
Voin minäkin vielä sanoa, että ei terveessä parisuhteessa tuollaista ole. Sä ansaitsisit niin paljon parempaa.

Ja jos eroatte, niin lupaan, että tulet huomaamaan aivan mielettömän vapauden tunteen. Sitten sä löydät jonkun ihanan miehen ja huomaat, että ei helvetti sulla on mennyt niin monta vuotta hukkaan! Mutta vihdoinkin sä saat ansaitsemasi kohtelun. Tuut huomaamaan, millainen sen parisuhteen oikeasti kuuluu olla.

Onko kellään kokemuksia näin perseellään olevasta suhteesta, joka on vasta sitten lähtenyt parempaan suuntaan, kun ero on ollut näin lähellä, että eropaperit on olleet jos pöydällä? Terapiassa tosiaan on käyty ja mennään vissiin edelleenkin ja mua vaivaa, että voisko tuo (ja minäkin) oppia jotain uutta itsestään. Tunteet vaikuttaa kyllä tosi kuolleilta molempien suunnalta, mutta voisko ne vielä herätä..?

Onko kellään kokemuksia näin perseellään olevasta suhteesta, joka on vasta sitten lähtenyt parempaan suuntaan, kun ero on ollut näin lähellä, että eropaperit on olleet jos pöydällä? Terapiassa tosiaan on käyty ja mennään vissiin edelleenkin ja mua vaivaa, että voisko tuo (ja minäkin) oppia jotain uutta itsestään. Tunteet vaikuttaa kyllä tosi kuolleilta molempien suunnalta, mutta voisko ne vielä herätä..?

Jos tunteita ei ole niin mitä ihmettä...?

Eipä tuo miun mies koskaan ole tuuppinut tai vääntänyt kättäni tai haukkunut tai pahoittanut tahallaan miun mieltä,ei ole fyysistä tai henkistä väkivaltaa.Eikä tuo mies häivy kotoa johonkin.Eikä miun tarvia mennä miehen oikkujen mukaan,meillä myös keskustellaan ja sovitaan asioista yhessä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä