Millaista asuinaluetta Suna?

  • Viestiketjun aloittaja Muutto harkinnassa?
  • Ensimmäinen viesti
En ole asunut, mutta tunnen pari perhettä, jotka siellä asuvat ja kumpikin perhe on viihtynyt hyvin alueella parikymmentä vuotta. Suna on lähellä palveluja, ja vaikka se fyysisesti sijaitseekin verrattain levottomaksi mainitun Kirstinmäen, Suvelan ja Espoon keskuksen läheisyydessä- on se silti asuinalueena melko rauhallinen.
Sunaan on melko hyvät joukkoliikenneyhteydet.
 
Piti kommentoida vaikka vanha ketju jo onkin. Itsekin lähes koko ikäni Kivenlahdessa/Espoonlahdessa asuneena en voi muuta kuin kehua! Paljon lapsiperheitä, erinomaiset bussiyhteydet, hyvät terveyspalvelut ja kaupat lähellä. Hirmuisesti löytyy päiväkotejakin. Betonilähiöitäkin löytyy, mutta ei semmoiseen tarvitse muuttaa.

Itse asutaan melkoisessa betoniviidakossa, enkä koe tätä pahana. Luontoa löytyy kuitenkin muutaman minuutin kävelymatkan päässä, kuten myös rantakin... Voisin asua Kivenlahdessa vaikka koko loppuelämäni! Joku kommentoi että ei ole lapsiperheelle sopiva paikka... Mielestäni Kivenlahti on kuin pieni kylä, monet tuntevat toisensa, ja lapsetkin voivat liikkua vapaasti täällä...
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mun yksi ystävä asuu perheensä kanssa Sunassa ja on viihtynyt siellä kyllä.
Itse en alueesta pidä, mutta en edes osaa sanoa miksi. Ei vaan ole kodikas eikä sen oloinen alue, että haluaisin asua siellä.
Peesi
 
"Jepulis"
Nää vastaukset on hilpeitä. Jengi kommentoi mielikuvansa perusteella, ei niin että olisivat itse koskaan asuneet Sunassa.
Me ollaan molemmat korkeasti koulutettuja, hyvätuloisia ja lapsia 3, vanhimmat alakoulussa. Suna on todella rauhallinen alue, Suvelan paljon parjattu levoton jengi ei KOSKAAN valu tänne koska täällä ei ole mitään palveluita, edes kioskia. Harvemmin nuo haluavat sienestää tai ulkoilla Keskuspuistossa...
Mitä kauemmas Suvelasta tullaan kohti Keskuspuistoa, sitä rauhallisempaa meno on. Taloyhtiöillä on eroa, lähinnä niiden hoidossa, mutta sen näkee silmälläkin.
Todella tyytyväisenä asutaan, jatkossakin.
 
"Upu"
On viihtyisää pientaloaluetta hyvine ulkoilumaastoineen. Muutettiin tänne jo 80-luvun alussa ja aina vain paranee. Kerrostalot sijaitsevat muuten Suvelassa ja Kirstintien varrella. Tuomarila on naapuri ja sieltä ei löydy edes kauppaa mutta asuntojen hinnat silti todella kovat. Juoppoja asuu joka kolkassa ja julkisilla pääsee pummilla siirtymään. Sunassa asuu myös rikkaita. Mutta, ei kannata muuttaa tänne. Saamme asua edelleen rauhassa hyvällä asuinalueellamme.
 
sunalainen
Pakko jatkaa tätä vanhaa viestiketjua, kiitos alkupään nauruista. Lähes 15 vuotta Sunassa asuneena en hetkeäkään kadu tänne muuttoa. Lapset ovat kasvaneet vauvoista yläasteikäisiin ja hyvin ollaan pärjätty. Suna on rauhallista pientaloaluetta, palvelut kävelymatkan tai hyvien julkisten yhteyksien varrella. Suvela on kyllä lähellä, mutta senkin maine on pahempi kuin totuus. Koskaan ei ole siellä tarvinnut pelätä, vaikka iltaisin lenkkireitti veisi Suvelan läpi tai kaupassa kävisi vasta 23. Lapsille löytyy lähes kaikki läheltä, päiväkodit, koulut ja harrastukset. Itselle Keskuspuiston ulkoilureitit ja sieniapajat jne. Asuntokannasta löytyy 1970 - 2014 rakennettuja asuntoja kuten kaupungin vuokra-asuntojakin, mutta elämä niissä on täysin samanlaista kuin omistusasunnoissakin. Tervetuloa vain kaikki uudet asukkaat.
 
"sirpa"
Kirstinmäki on kerrostaloalue ja ympärillä levittäytyvät Sunan ja Tuomarilan
mukavat pientaloalueet. Itse Sunassa asuneena voin todeta, että Kirstinmäen
alue ei vaikuttanut asumiseen pientaloalueella millään tavalla. Se on totta,
että joitakin asunto-osakeyhtiöitä vaivaa jostain kumman syystä
hoitamattomuus tai välinpitämättömyys. Niin on silti monessa muussakin
paikassa eikä vaan Sunassa. Ulkoilualueet ovat jopa normaalia paremmat.
 

Yhteistyössä