Millaista asua Vantaalla?? (Hakunila tai Tikkurila)

Olen muuttamassa pieneltä paikkakunnalta miehen luo Vantaalle, haetaan isompaa auntoa Hakunilasta tai siitä lähistöltä. Jännittää millaista on asua "kaupungissa" ja lapset on vielä pieniä. Onko leikkipaikkoja ja luontoa missään??
 
Yukimi daifuku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:
Ennemmin Tikkurilasta kuin Hakunilasta asunto!! Hakunila on aika huono maineista seutua, paljon maahanmuuttajia.
Ai maahanmuuttjatko siitä tekee huonon seudun? :eek: :kieh:

Taitaa olla ihan kaupunginvuokraasunnot ja suomalaiset ... hmm..
öö.. sosiaalipummit? (loistavaa kielenkäyttöä multa, myönnän).
 
täältä
Riippuu alueesta... Hakunilassa ainakin on sekä hyviä että huonoja alueita. Itse ollaan nyt katseltu asuntoja sieltä ja takaisin hakunilaan muuttamassa, tosin tässä liki nytkin asutaan. Tykättiin kovasti sillon ennen lasta siellä asua, oli tosi rauhallinen alue ja minäkin arkana maalaistyttönä uskalsin hyvin liikkua yksin iltaisinkin. On hyvät ulkoilualueet liki, uimahallit jne puistot.
Itse ainakin pienen lapsen kanssa sinne takaisin haluan.
Jos haluat kysyä tarkemmin tai tutustua niin kirjaudu niin laitan yv:tä. tai ilmoita s.postiosoittees.

Tikkurilasta en tiedä kun lähinnä vaan kauppareissulla joskus harvoin käydään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:09 Yukimi daifuku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:
Ennemmin Tikkurilasta kuin Hakunilasta asunto!! Hakunila on aika huono maineista seutua, paljon maahanmuuttajia.
Ai maahanmuuttjatko siitä tekee huonon seudun? :eek: :kieh:

Taitaa olla ihan kaupunginvuokraasunnot ja suomalaiset ... hmm..
öö.. sosiaalipummit? (loistavaa kielenkäyttöä multa, myönnän).
No siellähän ne maahanmuuttaien tappelut on!! Etkös sitä tiedä!!
 
täältä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:09 Yukimi daifuku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:
Ennemmin Tikkurilasta kuin Hakunilasta asunto!! Hakunila on aika huono maineista seutua, paljon maahanmuuttajia.
Ai maahanmuuttjatko siitä tekee huonon seudun? :eek: :kieh:

Taitaa olla ihan kaupunginvuokraasunnot ja suomalaiset ... hmm..
öö.. sosiaalipummit? (loistavaa kielenkäyttöä multa, myönnän).
No siellähän ne maahanmuuttaien tappelut on!! Etkös sitä tiedä!!

Yleistä vähän enemmän... Eiköhän niitä tappeluita ole ihan kaikkialla suomessa. En ees asu nyt hakunilassa ja juuri taanoin tässä oli poliiseja pihat täynnä luotiliivein kun naapuritalossa ammuskeltiin.
 
Yukimi daifuku
Asuiskohan ne maahanmuuttajat siellä siksi kun eivät muualta asuntoa saa rasististen vuokranantajien takia.

Se mitä mä tiedän Hakunilasta on se, että ihan supisuomalaiset nistit elää ja rellestää siellä. Samoin opiskelijat ja alkoholistit.

Mua ei sais sinne millään, etenkään lasten kanssa, mutta kuten joku kirjoitti onhan sielä varmasti ihan kivojakin asuinalueita. Tää vain se minkä oon tutuiltani kuullut, et porraskäytävät haisee marilta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:09 Yukimi daifuku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 14:07 vieras kirjoitti:
Ennemmin Tikkurilasta kuin Hakunilasta asunto!! Hakunila on aika huono maineista seutua, paljon maahanmuuttajia.
Ai maahanmuuttjatko siitä tekee huonon seudun? :eek: :kieh:

Taitaa olla ihan kaupunginvuokraasunnot ja suomalaiset ... hmm..
öö.. sosiaalipummit? (loistavaa kielenkäyttöä multa, myönnän).
No siellähän ne maahanmuuttaien tappelut on!! Etkös sitä tiedä!!
Höpöhöpö!!!!! Mitään tappeluita ole ollut vuosikausiin, ja sekin yksi oli hyvin mediassa liioiteltu.
 
olen asunut sekä hakunilassa että tikkurilassa, eikä kumpikaan enää nykyään mikään mukava paikka. riippuu tietysti myös alueesta ja taloyhtiöstä. kaupungin vuokra-asunnot kummassakin paikassa ihan hirveitä. pakko jos olis valita niin sitten tikkurila.

tikkurilasta suosittelisin viertolaa, koivuhakaa tai vaikka hiekkaharjua. hakunilan alueelta rauhallinen asunto vois löytyä itä-hakkilasta, nissaksesta (ei kaupungin asunnot) tai sotungista.
 
Tasku Venus
mä väittäisin että vähän joka puolella vantaalla on ne hyvät ja huonot alueet.
itse asun tikkurilan lähellä, ja olen tykännyt. =)
tikkurila on kyllä kallista seutua, samoin kun länsi-vantaa.
mun mielestä Länsimäki tai Koivukylä on ainakin yhtä pahoja kun Hakunila.
Mutta kaikkein vähiten kannattaa muuttaa länsi-vantaalle, asunnot on kalliita ja kaduilla vilisee rottia. :x :whistle:
 
:) onkohan mikään asuinpaikka "turvallinen" on niitä juoppoja, ja maahanmuuttajia joka paikassa eikä voi sanoa että hakunila olis niin kamala paikka asua. täällä on paljon lapsiperheitä ja vanhuksia. on sääli jos joku ulkoiluttaa lapsiaan yöllä viikonloppuisin milloin niitä humalaisia on vaikka muille jakaa. ja se joka sanoi että tikkurila on ihanne paikka niin huhhuh! yhtä huonopaikka se on ku muutkin.
hakunilassa on hyvät harrastus paikat,hevostalli vähän matkan päässä, koulut sekä ylä-että ala-aste,päiväkoteja on joka nurkassa,kaupat lähellä,julkiset kulkee hyvin, puistoja on pari, mutta kuka kieltää mennä kerrostalojen pihalle missä on aivan samat leikki mahdollisuudet ku niittä kamalasti kuulutetuissa leikki-puistoissa :D
 
Minä asun lähellä Hakunilaa ja siellä tulee käytyä ostoksilla joskus. Minäkin sanoisin, että ihan siihen Hakunilan keskustaan ei kannata muuttaa, mutta Nissas, Vaarala, Itä-Hakkila, Kuninkaanmäki ja Sotunki ovat oikein kivoja alueita. Puistoja ja urheilupaikkoja meiltä löytyy, palvelut ja liikenne pelaa. Tervetuloa tänne vaan.

Tikkurila ehkä kivempaa aluetta, mutta sikamaisen kallista.
 
Itse asun Hakunilassa ja ihmettelen,että mikä täällä niin kauheeta on?
Minusta ihan hyvä paikka asua.En ole "törmännyt" mihinkään sellaseen pahuuteen,mitä ei olis joka Suomen kolkassa.Ei tämä yhtään sen kummempi paikka asua ole,kuin muutkaan paikat.
 
Hakunilassa kauan asunut
Alkuperäinen kirjoittaja Yukimi daifuku:
Asuiskohan ne maahanmuuttajat siellä siksi kun eivät muualta asuntoa saa rasististen vuokranantajien takia.

Se mitä mä tiedän Hakunilasta on se, että ihan supisuomalaiset nistit elää ja rellestää siellä. Samoin opiskelijat ja alkoholistit.

Mua ei sais sinne millään, etenkään lasten kanssa, mutta kuten joku kirjoitti onhan sielä varmasti ihan kivojakin asuinalueita. Tää vain se minkä oon tutuiltani kuullut, et porraskäytävät haisee marilta.
On sinulla aika kummallinen käsitys Hakunilasta. Itse olen täällä asunut suhteellisen kauan (yli 30 vuotta) ja en ole vielä maria rapuissa haistanut.

On sinulla myös vikkelä ystävä kun on ehtinyt käydä haistelemassa kaikki Hakunilassa olevien kerrostalojen rappukäytävät.

Ihan sinulle tiedoksi, Hakunilassa asuu paljon lapsiperheitä, työssäkäyviä, akateemisesti koulutettuja (minä myös) ihmisä. Nistejä en ole nähnyt, alkoholisteista puhumatta. Heitä on enemmän Hakaniemen torilla kuin täällä Hakunilassa.

Kummallista suhtautumista sinulta, joka kylvät syytöksiä vuokranantajien rasistisuudesta ja itse osoittaudut hyvin ennakkoluuloiseksi sen vuoksi mitä ystäväsi on sinulle jutustellut.

 
vierailija
Huoh. Vaikeeta muodostaa mielipidettä keskustelun perusteella, mutta harkitsemme asuntoa Hevoshaantieltä. Osaako joku kertoa kokemuksesta, että minkälaista seutua se on?
 
Helekutti
Ite asutaan Nissaksessa ja voin vakuuttaa että tämä on mukavampi paikka kuin Hakunila vaikka onkin ihan vieressä. Hakunilassa on suurin keskittymä ulkomaalaisia ja tämä tuo kyllä ongelmia runsaasti. Joukkotappeluita, kaikki varastetaan mikä irti lähtee, ahdistellaan ostarilla, roskakatokset roihuaa joka viikko, justiinsa polttivat autonkin ostarilla. Toisaalta ei se Tikkurilakaan mikään onnela ole, juuri mamut pitivät siellä puukkohippaa yhdessä bilispaikassa.

Ja tuommoinen "rasistit ei anna asuntoja muualta kuin Hakunilasta" heitto on niin väsynyttä. Mahtasko se kuitenkin olla niinpäin että halutaan niiden omien pariin asumaan. Kun ei suomalaisetkaan halua samoissa taloissa esim. kovaäänisten somalien kanssa asua niin ketä tässä pitäis palvella että olis mamuttajat tyytyväisiä?

Hevoshaantie ei vaikuttais pahalta paikalta.
 
vierailija
Kiva kuulla. Mutta onko Hevoshaantie Nissasta vai Hakunilaa? Asunnon tarjoajan mukaan Nissasta, mutta kartasta ymmärtäisin kuitenkin olevan Hakunilaa...eihän nimellä ole niin väliä, jos on ok alueena.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kiva kuulla. Mutta onko Hevoshaantie Nissasta vai Hakunilaa? Asunnon tarjoajan mukaan Nissasta, mutta kartasta ymmärtäisin kuitenkin olevan Hakunilaa...eihän nimellä ole niin väliä, jos on ok alueena.
Mun mielestä se on kyllä selvästi Hakunilaa. Katso Google-maps street viewillä, siellä on hyviä kuvia alueesta.
 
länsivantaalainen
En TODELLAKAAN suosittele muuttoa itä-vantaalle, eli hakunila, tikkurila, havukoski yms. Siellä jos jossain on slummia, mamuja, mustalaisia, juoppoja ja rikoksia yms. En itse uskaltais kävellä yksin yöllä itävantaalla. Jos Vantaalle muutat niin suosittelen lämpimästi Länsi-vantaata, eli Martinlaakso, Vantaankoski, myyrmäki, louhela, kivistä, kaivoksela yms. Paljon parempaa seutua ja siks asuntojakin on vaikeampi saada mutta on se sen arvoista. En lähtis itävantaalle vaikka maksettais!
 

Yhteistyössä