Millaista asua Tyrnävä tai Liminka?

  • Viestiketjun aloittaja Lande
  • Ensimmäinen viesti
Lande
Perheemme on muuttamassa pohjois-pohjanmaalle, haluaisimme muuttaa maaseudulle. Ja rakentaa omakotitalon, kohtalaisen edulliselle tontille. Tyrnävä ja Liminka kiinnostavat eniten, vielä kohtuu matka ouluun. Kertokaa kokemuksia Tyrnävästä (kirkonkylä) ja Liminka(ojanperän alue). Onko millaisia asuinpaikkoja?
 
joku asukas
liminka ojanperä, taloja talojen vieres, paljon isoja perheitä, palvelut laahaa perässä, terveyskeskukseen ei pääse kun harvat ja valitut, hammashoitolaan monen kuukauden jonot. Sisään lämpiävää sakkia. Mut ohan meillä uusi hieno keskusta, joka on susi jo syntyessään, ensi keväänä paljon korjaus hommia.
 
e
liminka ja varsinkin Tupos ihan täynnä lstoja
Älä muuta , jos haluat että ei-lesta lapsesi saa käydä koulun rauhassa ilman kiusaamista (sekä muiden oppilaiden että opettajien toimesta)
 
Siis onko toi nyt sit totta et lestadiolaiset käyttävät aikaansa muiden halveksuen kuin ottaen heitä tervetulleena joukkoonsa vaik samanlailla vältsii usko. Onko se muiden pilkkaaminen ja halveksunta jotenkin ylevä piirre? Ja mitä hyvää siitä on. Et jätetään erilainen ulkopuolelle ku nytku näit lukee ni moni sosiaalinenkin tuntee itsensä yksinäiseksi näissä lesta kunnissa? Miksi lestat ovat näiden väitreiden mukaan niin ilkeitä muunlailla ajatteleville mä en itse oo ollu lestojen kaa oikeen tekemisiskään. Nojoo perus koulus oli kolme lestaa. Nyt ku funailin koulu aikaa ni luulen muistavani heidän nimet. S.e ja j. Ei me oikein oltu tekemisis mut kerran sattui välikohtaus ja yks niist sanoi et mä oon ruma. Ja siis oikees se oli olin käyttäytynyt rumasti
 
Et tuo yksi kohtaus joka muistui mieleen ei mulle antanut huonoa kuvaa lestadiolaisista. Puuttui mun huonoon käytökseen ni se omi reilua eikä ne ainakaan niinkuin täällä on sanottu miten ne vaan pilkkaa muita.ni ei ne kyl ollu sellasia Ehkä pikku naurskeluja takanapäin joskus😁
 
Ja joo tosta raivosta kyl ite jos on tollast ni mentävä koittaan sitä metsää jos pitää huuto meuhkata. Ku pokeris tai sätti sitä toista. Mut joo kyl sitä raivookin kertyy ja se o hyvä huutaa pois ei jotenkin kehdannut mennä metsään jos joku vaik kuulis ku huutaa törkeyksiä mut se toimii kyl mulla et joskus päästää huuto kiukku ni senkinnosalta homma on jiirissä. Tai jos nyt hirveesti tulee hermostumaan edes mut kattoo milt tuntuu jos on tarvetta edes hirveemmin.
 

Yhteistyössä