Millaista aluetta on Helsingin Karhusaari? Muuttaisitko sinne lapsiperheenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muuttaja"

Vieras
Sinne olen hieman nyt miettinyt, pitäisikö muuttaa. Eniten pelottaa se, että jos aluelle ei vaan sopeudu, kun se on vähän kaukana palveluista. Päiväkoti sentään on alueella. Mut harmittaa, et miten lapsi pääsee tulevaisuudessa kouluun 4km matkan.

[QUOTE="vieras";28602924]Rikkaiden asuinalueilla nyt harvemmin on mitään palveluita ja tuskin se on sinullekaan ongelma jos sinulla on varaa muuttaa Karhusaareen.[/QUOTE]

Mistä lähtien se on ollut rikkaiden asuinalue? En tiedä kyllä mitään Karhusaaresta tai millaista seutua on tuo ilmeisesti entinen Sipoon alue.

Mulle ainakin on tosi iso ongelma, että lapsi ei pääse kävellen/pyöräillen kouluun turvallisesti. Lisäksi on suuri ongelma, jos lapsella ei ole kavereita lähistöllä eli jos siellä ei asu lapsiperheitä.

Mä haluaisin muuttaa vähän kauemmas keskustasta, mutta en halua muuttaa kuitenkin metsän keskelle. Mietin, et on tuo Karhusaari siis liian kaukana ja metsässä.

Mistä lähtien se on ollut rikkaiden asuinalue? En tiedä kyllä mitään Karhusaaresta tai millaista seutua on tuo ilmeisesti entinen Sipoon alue.

Mulle ainakin on tosi iso ongelma, että lapsi ei pääse kävellen/pyöräillen kouluun turvallisesti. Lisäksi on suuri ongelma, jos lapsella ei ole kavereita lähistöllä eli jos siellä ei asu lapsiperheitä.

Mä haluaisin muuttaa vähän kauemmas keskustasta, mutta en halua muuttaa kuitenkin metsän keskelle. Mietin, et on tuo Karhusaari siis liian kaukana ja metsässä.

Myytävät asunnot Helsinki Karhusaari | Oikotie

Onko käytössä miljoona pari, että saat ostettua sen talon sieltä. Ei siellä kerrostaloja löydy, vaan perikuntien jakamia tontteja joilla luxsushuviloita. Se oli vapaata aluetta kaavoituksesta aikoinaan ollessa Sipoota. Talot on oman maun ja halun mukaan rakennettuja. Käy nyt edes ensin katsomassa. Saatat Harkimoonkin törmätä. Alue on kyllä mielenkiintoinen ja harmittava lovi Sipoon verotuloihin aikoinaan Hesan pakko-oton myötä.

Karhusaari Helsingissä (entinen sipoon alue).. on kyllä mielestäni rikkaampien aluetta, ainakin mitä talojakin siellä kattoo millasia ne on. Olen itse tuolla kys. alueella asunu sen vajaan vuoden (lähemmäs 10v sitten) olin silloin lastenhoitajana kahdessa perheessä. Tuolloin ainakin siellä Karhusaaressa kävi bussi jolla lapset pääsi kouluun ja koulusta kotiin, jos ei ollut autolla mahd hakea/viedä lapsia kouluun joka päivä.
Silloin ainakin Karhusaaressa oli useita lapsiperheitä, tietenkin nämä lapset jo ovat isoja.
Karhusaaresta pääsi n.15min niin autolla esim Itäkeskukseen.

Sipoota ollessa kunta järjesti koulukyydit. En tiedä Helsingin intresteistä nykyään. Karhusaarihan on aika syrjässä. Ehkäpä ne lapset kuljetetaan ainakin ala-asteelle Sakarinmäen kouluun jonka Sipoo sai valmiiksi juuri ennen ryöstöä, ja muut sitten Itäkeskuksen nurkilla oleviin kouluihin. Ei kyllä viehätä.

Tavallaan ihanaa aluetta. Mutta en ikinä muuttais lapsiperheenä sinne. Liian syrjässä ja kaukana kaikesta.

No se on se seikka, joka itseänikin mietityttää. Mies kaipaa enemmän luontoa ympärilleen. Mä kaipaan merta. On tosi vaikeeta löytää aluetta, joka olisi luonnonläheinen, ei ihan naapureita kiinni rajassa, mutta kuitenkin olisi edes koulu lähellä ja lapsiperheitä.

[QUOTE="Morrison";28602988]Onko käytössä miljoona pari, että saat ostettua sen talon sieltä. Ei siellä kerrostaloja löydy, vaan perikuntien jakamia tontteja joilla luxsushuviloita. Se oli vapaata aluetta kaavoituksesta aikoinaan ollessa Sipoota. Talot on oman maun ja halun mukaan rakennettuja. Käy nyt edes ensin katsomassa. Saatat Harkimoonkin törmätä. Alue on kyllä mielenkiintoinen ja harmittava lovi Sipoon verotuloihin aikoinaan Hesan pakko-oton myötä.[/QUOTE]

Siellä olisi tontti tarjolla, joka kiinnostaa.

Sipoota ollessa kunta järjesti koulukyydit. En tiedä Helsingin intresteistä nykyään. Karhusaarihan on aika syrjässä. Ehkäpä ne lapset kuljetetaan ainakin ala-asteelle Sakarinmäen kouluun jonka Sipoo sai valmiiksi juuri ennen ryöstöä, ja muut sitten Itäkeskuksen nurkilla oleviin kouluihin. Ei kyllä viehätä.

Joo, onglema tuossa paikassa on se, että en halua lapsia itä-helsingin kouluihin. Ilmeisesti lapset kuitenkin pääsivät Sakarinmäen kouluun tuonne 4km päähän.
Lisäksi en kyllä halua koskaan käydä Itäkeskuksessa, olen siitä saanut tarpeeksi.
Työssäkäyntikin vaikeutuisi. Noh, menen tutustumaan paikan päälle. Katsotaan sitten. Toivon mukaan tuo ei ole liian maalaisseutua sentään.

[QUOTE="Morrison";28603165]No siitä sitten vaan. Onkohan Helsinki niin suostuvainen rakennusluvissa mitä Sipoo oli Karhusaarilaisille, joka ei rajoituksia jaellut.

Onnea vaan projektille![/QUOTE]

En tiedä, mutta ainahan kauppakirjan lopullinen summa maksetaan vasta, kun rakennuslupa on irronnut. Aina on toki haasteellista rakentaa paikalle, jossa on joku kaavoitus meneillään.

Sakarinmäen koulu on ihan hyvä ja lähes uusi. Koulukyyti tarviseville Sipoon aikana järjestetty hyvin, vaikka lukiolaisilla ja ylästeleisilla olikin pitkä matka koulukeskuksiinsa. Ainut lukio on Nikkilässä. Molemmilla kieliryhmillä omat. Harva missään muissa koulussa olleetkaan kun Sipoon. Nyt sitten kulkee kuka mihinkin itä-Helsingin kouluun.

Sakarinmäen koulu on ihan hyvä ja lähes uusi. Koulukyyti tarviseville Sipoon aikana järjestetty hyvin, vaikka lukiolaisilla ja ylästeleisilla olikin pitkä matka koulukeskuksiinsa. Ainut lukio on Nikkilässä. Molemmilla kieliryhmillä omat. Harva missään muissa koulussa olleetkaan kun Sipoon. Nyt sitten kulkee kuka mihinkin itä-Helsingin kouluun.

Toi on tosi ikävä, jos lapsi ei voi olla kevereiden kanssa koulun jälkeen, vaan joutuu käyttämään koulukyytiä. Tuo Sakarinmäen koulu kyllä on 4km päässä. Se taitaa siis olla vain ala-aste?

http://www.hel.fi/wps/portal/Koulut/Peruskoulut/Sakarinmaki?urile=hki:path:/sakarinmaki/fi/Etusivu&current=true

Käy nyt itse noilla nettisivuilla. Niitä löytyy ja niista on apuakin.

Yhteistyössä