Millaista ahdistelua teillä oli koulussa alaikäisenä ja miten henkilökunta puuttui siihen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tytöillä ja naisilla siis. Kilttimies ei koskaan ahdistellut ketään mutta voi olla että ihmiset ahdistui minusta. Meidän koulussa ahdistelua ei juurikaan ollut koska rehtori puuttui raivokkaasti jopa epäillyihin. Muualla taisi olla toisin. Esimerkiksi vaimon koulussa pojat sai melko vapaasti kähmiä tyttöjen takamuksia.
 
vierailija
Takamuksia ja tissejä kähmittiin. Rintsikoita paukuteltiin. Kukaan ei asiaan puuttunut. Ei vaikka asiasta sano terkkarille, opolle ja rehtorille. Noku kato pojat on poikia. Sehän vain tarkoittaa, että ne tykkää susta. Joopa joo. Ei ollut kivaa.
 
Takamuksia ja tissejä kähmittiin. Rintsikoita paukuteltiin. Kukaan ei asiaan puuttunut. Ei vaikka asiasta sano terkkarille, opolle ja rehtorille. Noku kato pojat on poikia. Sehän vain tarkoittaa, että ne tykkää susta. Joopa joo. Ei ollut kivaa.
Mutku sua läpsittiin takapuolelle? Millainen ilme sul oli sille läpsäisijälle? Hitto yläasteel mä sorruin jyväskyläs kyl yhen tytön takapuolelle muutaman kerran ku se ei ottanut sitä pahalla tai voi olla et mä tietty tulkitsin väärin ja se ei todellakaan pitänyt siitä en usein mut joo sorruin. Ja sit yläasteel oli viel yks toine tapaus oltiinkohan me kolmistaan ni hitto vetäsin jostain päähänpistost r housut alas mut ei sekään kyl suuttunut mut joo en oo yläaateen jälkeen kyl läpsinyt ketään takapuolille ellei olla siis yhdessä kumppanin kaa tai joku random hetki kun ollaan yhdes kyl te tiiätte ne baarista kotiin jutut no ei enään niitkään. Hyvä että otitte asian esille noi kaks juttuu olin unohtanut se jota läpsäisin pepulle oli m alkunen. Anteeksi huono käytökseni mut sukunimiä en muista ku niist ei koskaan puhuttu
 
Ja oli yks alasteel sittenki. Mut mentiin meille ja en muista hirveesti mitä tehtiin mut sen muistin et hukkasin sen pyöränavaimen tahalleen et jäis viellä mun luo oleen. T oli se muistin sen se oli tosi tyhmä temppu ja eihän siit tullu ku ikävyyksiä ja riidaks meni sen jälkeen me ei kyl nähtykkään. Ainiin ekan luokan yks a oli mun eka ihastus menin aina sen talon ohi pyöräl jos näkisi sitä ja se taisi olla sininen talo omakotitalo ja sit oli ekal s jonka luona kävin ehkä kerran. Mut joo aahan mä olin ihastunut.
 
vierailija
Mutku sua läpsittiin takapuolelle? Millainen ilme sul oli sille läpsäisijälle? Hitto yläasteel mä sorruin jyväskyläs kyl yhen tytön takapuolelle muutaman kerran ku se ei ottanut sitä pahalla tai voi olla et mä tietty tulkitsin väärin ja se ei todellakaan pitänyt siitä en usein mut joo sorruin. Ja sit yläasteel oli viel yks toine tapaus oltiinkohan me kolmistaan ni hitto vetäsin jostain päähänpistost r housut alas mut ei sekään kyl suuttunut mut joo en oo yläaateen jälkeen kyl läpsinyt ketään takapuolille ellei olla siis yhdessä kumppanin kaa tai joku random hetki kun ollaan yhdes kyl te tiiätte ne baarista kotiin jutut no ei enään niitkään. Hyvä että otitte asian esille noi kaks juttuu olin unohtanut se jota läpsäisin pepulle oli m alkunen. Anteeksi huono käytökseni mut sukunimiä en muista ku niist ei koskaan puhuttu
Kävikö sitten flaksi noiden kanssa?
 
vierailija
Mutku sua läpsittiin takapuolelle? Millainen ilme sul oli sille läpsäisijälle?
Kyllä ne pojat tiesi, että ei tytöt siitä kähmimisestä pitäneet, mutta tosiaan ei auttanut sanoa pojille itelleen eikä henkilökunnalle. Olin yläasteella tolkuttoman ujo niin en kyllä uskaltanut juuri mitään vastaan sanoa. Käperryin vain itseeni. Arvethan siitä jäi. Nyt yli nelikymppisenä, jos kotopuolessa käydessä joku noista kiusaajista tulee vaikka kaupassa vastaan, alkaa sydän tykyttää ja paniikkikohtaus meinaa tulla. Mutta hei pojat on poikia, ei saa rajoittaa toisten sananvapautta...
 
Kyllä ne pojat tiesi, että ei tytöt siitä kähmimisestä pitäneet, mutta tosiaan ei auttanut sanoa pojille itelleen eikä henkilökunnalle. Olin yläasteella tolkuttoman ujo niin en kyllä uskaltanut juuri mitään vastaan sanoa. Käperryin vain itseeni. Arvethan siitä jäi. Nyt yli nelikymppisenä, jos kotopuolessa käydessä joku noista kiusaajista tulee vaikka kaupassa vastaan, alkaa sydän tykyttää ja paniikkikohtaus meinaa tulla. Mutta hei pojat on poikia, ei saa rajoittaa toisten sananvapautta...
Joo mä en tiennyt ku ei mulle mitään sanottu. Mut se voi helpottaa jos sanot nille ja saat asiankäsiteltyä.elä pelkää kolibri uskalla ittes kukkia. Onlo sul muuten ahdistusta kuin näoiden jotka teki väärin?
 
vierailija
Me pojat mentiin ala-asteella kurkkimaan tyttöjen pukuhuoneeseen. Se kirkuminen siinä oli hauskaa ja jännittävää eikä niinkään se alastomuus. Yläasteella tai myöhemmin ei kyllä juurikaan mitään ahdistelua tapahtunut. Ainakaan fyysistä siis. Jutut nyt tietenkin teineillä ovat typeriä aihepiiristä riippumatta.
 
Kyllä ne pojat tiesi, että ei tytöt siitä kähmimisestä pitäneet, mutta tosiaan ei auttanut sanoa pojille itelleen eikä henkilökunnalle. Olin yläasteella tolkuttoman ujo niin en kyllä uskaltanut juuri mitään vastaan sanoa. Käperryin vain itseeni. Arvethan siitä jäi. Nyt yli nelikymppisenä, jos kotopuolessa käydessä joku noista kiusaajista tulee vaikka kaupassa vastaan, alkaa sydän tykyttää ja paniikkikohtaus meinaa tulla. Mutta hei pojat on poikia, ei saa rajoittaa toisten sananvapautta...
No uskaltaisitko sanoa näille mitä ajattelet. Ku voi olla et siks se pelko pitää hallinnassa ennenku meet ja kohtaat ne voi ehkä ahdistus vähentyä kun heidät tapaat? Ja tietty voit kysyä et juteltaisko vaik kahvil et sul on kerrottavaa vai oletko tosi herkkis ja ehkä se häpeä heillä siitä on niin kova et se sekoittaa sut kun näät kun se tunne tuleekin sieltä siis jos toi on mahdollista? Et toisen tunteet tulee sotkussa toiselta sinua kohtaan ja sä meet siit paniikkiin. Ootko kattonu koskaan mil taval ne sua katsoo vai onko ettei oo huomaavinaan? Niin en itsekkään ymmärrä miksi toista pitäisi sättiä tai kiusaa sinua koko ajan onko siinä ollut ihastusta taustalla? Onko se sinun mielestä huono sanonta et rakkaudesta se hevonenkin potkii? Ja joo ehkä se johtuu siitä et ei uskalla olla hyvä ja ehkä hellä. Ni sit voimalla ja kiukulla ku sillain haluu kontaktiin? Et jotenkin olis sen tytön kanssa yhteydessä ku ei uskalla olla hyvä toiselle ja olla vähän pehmeämpi. Ja joo välillä voi tulla jotain riitoi jostain mitättömistäkin jutuista ja sanotaan huonosti toista kohtaan Ja mitä silloin ajattelet kun tämä pelko hiipii mieleen? Tai mitä sinä haluaisit näiden kiusaajien kanssa itse tehdä? Et kotimaisemis kävimnen tuntuisi mukavemmalle?
 
Kyllä ne pojat tiesi, että ei tytöt siitä kähmimisestä pitäneet, mutta tosiaan ei auttanut sanoa pojille itelleen eikä henkilökunnalle. Olin yläasteella tolkuttoman ujo niin en kyllä uskaltanut juuri mitään vastaan sanoa. Käperryin vain itseeni. Arvethan siitä jäi. Nyt yli nelikymppisenä, jos kotopuolessa käydessä joku noista kiusaajista tulee vaikka kaupassa vastaan, alkaa sydän tykyttää ja paniikkikohtaus meinaa tulla. Mutta hei pojat on poikia, ei saa rajoittaa toisten sananvapautta...
Ni ja siis eiks häpeä just tuo myös pelkoakin? Et jos siirtyy noin se energia? Tunnetko häpeää itse heidän teoistaan? Ja sekin puristaa rintaa?
 
Mut joo siis kyl se häpeäkin varmaan kuuluu elämään ettei ihan mitä tahansa tee. Ja kuseta ja saata muita kurjuuteen päätöksillään ja aiheuttamaan tuskaa ja stressiä et miten pärjäämme. Ku kaikkien etu et kaikki me pärjäämme ja saamme ihmisarvoisen elämän. Et joo kyl ehkä sitä häpeääkin tarvitaan et välittäminen muidenkin kohtalosta ei kuole.
 
Koska kun ihmiset voi hyvin taloudellistekin ni uskaltaa enempi kuluttaakkin mut jos iso osa voi huonosti ni kyl niist kaikist sit säästetään ja talous ei kasva? Nojoo kyl on löydettävä joku muu juttu tohon talouteen ykkösjuttuna moni yritys ottaa osumaa ku ihmiset vähentää kulutusta. Vai tarviimmeko niin yletöntä kulutustukaan. Ei käydä huvipuistois jne. Just oli isot korotukset moniin ruokiin ja nyt tää arvonlisänveron nosto vaan lisää kului ni eipä jää muuhun käytettäväksi. Ja sit jää niistä verot saamatta ni paljon tässä jäis valtio plussalle loppupeleis? Ja monien yritysten tuotot ehkä pienenee?
 
vierailija
Kouluaikoina en koskaan törmännyt minkäänlaiseen kähmimiseen. Sen sijaan aikuiset mamumiehet on ahdistelleet ja kähmineet alaikäisenä ja myös täysi-ikäisenä( 14-27v asti)
 

Yhteistyössä