millaisina tunnette vauvan liikkeet masussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tärinämaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tärinämaha

Vieras
Minkälaisina te muut odottajat tunnette vauvan liikkeet masussa?

Ennen raskautta kuvittelin että liikkeet olisi tunnistettavia potkuja, venyttelyjä ja kuperkeikkoja. Mua on nyt alkanut hieman ihmetyttämään tämä meidän riiviön jumppa kun se tuntuu välillä aivan ku sillä olis joku epileptinen kohtaus menossa. Sellaista ihmeellistä tärinää pitää. Toki välillä tulee myös kipakoita potkujakin. Nyt viikkoja tasan 28.

Samanlaisia tärinöitä täälläkin aika usein. Välillä kaveri potkii kovastikin, mutta enemmän tunnen noita pieniä "räpellyksiä". Tämä kaveri on jo kiinnittynyt pää alaspäin (rv37+), mutta on kova tunkemaan käsiään mun nivusiin, mikä ei tunnu kovinkaan mukavalta. Nyt loppuraskaudesta kun kaverin tila alkaa olla rajallinen tunnen selvästi kun jalka työntyy välillä vatsanahkaa vasten ja mahaan tulee patti siihen kohtaan.

Mulla tuntui vauvan liikkeet sellasina myllerryksinä ja selvinä potkuina. Tärinöitä ei nyt muistaakseni ollut... Mutta jos selvästi on kovaa tärinää ja tunnet sen, niin kannattaa kysästä neuvolasta apua. Ettei olis verensokerit vauvalla liian alhaiset/korkeat tai muut arvot heitteillä.

Kaikenlaisia tärinöitä on mullakin ollut, nyt toinen raskaus menossa. Ja ihme punkemista, nyrkkeilyä, potkuja, hikottelua jne. Muistan että esikoista odottaessa mullakin kävi mielessä että onko sillä epileptinen kohtaus... No ei ilmeisesti ollut. Kai se, miltä liikkeet tuntuu, riippuu siitäkin, missä kohtaa istukka on, miten päin vauva on ja paljonko sillä on tilaa missäkin raskauden vaiheessa liikkua.

Kiitos vastauksista! :) Mukava kuulla että monenlaista menijää mahoissa asuu :D Ehkäpä ensi kerralla kysäsen kun käyn neuvolassa, mutta vaikuttaa että olis ihan suht normaalia noi tärinät. Ehkä hän on vaan jostain innoissaan ja täpinoissään :D

Mukavaa odotusta teille kaikille! Ja toki mielellään lueskelen lisääkin kokemuksia. On se aika hurja tunne ku kehittyvä elämä tuolla myllää :)

Alkuperäinen kirjoittaja tärinämaha:
Kiitos vastauksista! :) Mukava kuulla että monenlaista menijää mahoissa asuu :D Ehkäpä ensi kerralla kysäsen kun käyn neuvolassa, mutta vaikuttaa että olis ihan suht normaalia noi tärinät. Ehkä hän on vaan jostain innoissaan ja täpinoissään :D

Mukavaa odotusta teille kaikille! Ja toki mielellään lueskelen lisääkin kokemuksia. On se aika hurja tunne ku kehittyvä elämä tuolla myllää :)

Tärinät ovat normaalia. Niitä täälläkin ollut kaikissa raskauksissa. jostain luin että liittyvät väsymykseen, mutta en tiedä onko totta. Eli vauvan nukahtamisrituaaleja kenties.

en ole raskaana, mutta silloin tällöin itsekin tunnen alavatsassa juuri sellaista "tärinää". Välillä olen ollut täysin häkeltynyt näistä "rivakoista perhosen siiveniskuista". Olen miettinyt, että liittyisikö se "tärinä" jotenkin kohdun supisteluun?

minä en ole nyt raskaana, mutta puolisen vuotta sitten synnyttänyt. Mahassa tuntuu tärinää silloin tällöin, eli kohtu se ainakin mulla supistelee itsekseen siellä. Vähän kuin olisi elohiiri, mutta kauheen nopeeta tahtia jyskyttää. Kestää ehkä vaan jonkun muutaman sekunnin kerrallaan. Joten luulisin että tuollainen tärinä olisi raskaana olevallekkin vaan kohdun kalvojen supistelua joka on harmitonta ja kivutonta. Tuntuu vaan hassulta. En usko vauvan liikkeiden olevan niin nopeita että saa tärinää aikaan... Mutta kuka tietää.

mie kans mietin että oisko jotain kohdun supistelua siellä... Sellasta tahatonta ja vaaratonta tärinää on tuntunut jo viikon pari. Olen nyt vasta 23 viikolla mutta välillä se tärinä on niin nopeeta ja huomattavaa että tuskin pieni vauva sitä mulla sais aikaan. Ja se siis tuntuu mullakin ihan kuin olis iso elohiiri vatsassa! Ei siis ole minusta verrattavissa vauvan potkuihin... liikkeitä olen tuntenut jo muutaman viikon ja ne on enempi just muljahduksia. Joten komppaisin edellistä.

Yhteistyössä