millaisille ihmisille/parisuhteille lapsen syntyminen on kriisin paikka

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
no
varmaan esikoisen syntymä on tietynlainen kriisin paikka ihan kaikenlaisille parisuhteille. Suuret muutokset on aina kriisi. Toiset käsittelee sen hyvin ja toiset ei ollenkaan. Mut kyllähän se ero paukahtaa yleensä niille, joilla on ollut ongelmia jo ennen lasta. Se lapsi kun ei yleensä paikkaa mitään.
 
ieras
Sit se riipppuu myös lapsesta. Kyllä mekin varmaan ois erottu, jos ois ollu joku koliikkitapaus. Mä oon todella kärtty, jos en saa nukkua kunnolla. Ja sit tulee riitaa, paljon riitaa.
 
Vv
Luulen, että sellaisella parilla voisi olla hankalaa, jotka on olleet yhdessä vasta vähän aikaa, sitten päätetään "tehdä" lapsi ja tadaa! näin tapahtuu ja tuleekin ns. vaativa lapsi, joka koettelee jaksamista, hermoja ja stressinsietokykyä.
Eli parisuhde ei ole vielä muotoutunut tai vakaalla pohjalla ja tulee tällainen "kriisi", joka pitäisi yhdessä selvittää kunnialla läpi, vaikkei vielä edes tunne kunnolla kumppaniaan.
Ymmärsiköhän kukaan tätä sepustusta ;)
 
Kyllähän se muutos tosiaan monesti on kriisin paikka. Varsinkin itselle, kun muutokset ahdistavat. Kriisin paikka esikoisen syntymä koska silloin joutui miettimään omaa suhdettaan äitiin joka hylkäsi aikoinaan.
 
vieras
Ja on mahdollista, että kriisi läpikäydään jo raskausaikana,meillä kävi ekan kaa niin. Sit vauva-aika oli easya, mut odotus tosiaan ras-kas-ta. Vihasin sitä aikaa. Vauvaa en.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Luulen, että sellaisella parilla voisi olla hankalaa, jotka on olleet yhdessä vasta vähän aikaa, sitten päätetään "tehdä" lapsi ja tadaa! näin tapahtuu ja tuleekin ns. vaativa lapsi, joka koettelee jaksamista, hermoja ja stressinsietokykyä.
Eli parisuhde ei ole vielä muotoutunut tai vakaalla pohjalla ja tulee tällainen "kriisi", joka pitäisi yhdessä selvittää kunnialla läpi, vaikkei vielä edes tunne kunnolla kumppaniaan.
Ymmärsiköhän kukaan tätä sepustusta ;)
Mä sit taas ajattelisin, että se riski on suurempi ihmisillä, jotka on ollut pitkään just kaksin....
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Vv:
Luulen, että sellaisella parilla voisi olla hankalaa, jotka on olleet yhdessä vasta vähän aikaa, sitten päätetään "tehdä" lapsi ja tadaa! näin tapahtuu ja tuleekin ns. vaativa lapsi, joka koettelee jaksamista, hermoja ja stressinsietokykyä.
Eli parisuhde ei ole vielä muotoutunut tai vakaalla pohjalla ja tulee tällainen "kriisi", joka pitäisi yhdessä selvittää kunnialla läpi, vaikkei vielä edes tunne kunnolla kumppaniaan.
Ymmärsiköhän kukaan tätä sepustusta ;)
me oltiin oltu mihen kanssa vuosi yhdessä, kun tulin raskaaksi, esikoinen syntyi kun olin 18v. toinen syntyi kun olin 20v. 8vuotta yhteiseloa takana, eikä kriisejä vielä ole ollut. :)
 

Yhteistyössä