Millaisiin vaatteisiin puet lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä ei tieltä eksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensimmäisessä viestissä luettelet ruotsalaisia vaateketjuja, toisessa sanot, ettei teiltä löydy ruotsalaisten ketjujen vaatteita periaatesyistä? :D

Eihän tässä ketjussa ole kahta kirjoitusta nimimerkillä "sama vieras". Jos "sama vieras" on kirjoittanut aiemman viestinsä nimimerkillä "vieras", niin vaikea sanoa kenen vieraan tekstiin viittaa.

Nimimerkin "sama vieras" viesti on siis omani perässä eikä näin ollen viittaa ainakaan siihen viestiin, koska en ole "sama vieras". Selkeää eikö vain? :)

no ostan sellaisia vaatteita mitä ei välttämättä isollakaan raha nipulla saa.
Lyhyesti siis hyviä, siistejä ja sellaisia missä nuo meiän pienen pienet räkänokat tykkää taaplia tuolla pellolla. Kelpaa käydä vaikka naapurin navetalla paskaa luomassa meidän poijjaat.
joo, onhan niille sitten vielä omat kerho, ja koulu vaatteet erikseen, vaan lienekkö sinne mitään merkkiä pahemmin eksynyt? hemmetti kun en moisista ymmärrä.

Ostan vaatteen aina sen perusteella että se on mukava päällä JA nätti minun silmääni. Tietyt merkit sitten usein tekevät sellaisia, mikä omaa silmää miellyttää, joten meiltä löytyy paljon Mayoralia, H&M:ää, Benettonia, Noa Noaa ja Elleä. Myös muutamaa kalliimpaa merkkiä on, mutta niitä ei ihan joka päiväiseen käyttöön oteta.

Pojalla on usein yksiväriset colleget tai farkut ja joku värikkäämpi paita. Tykkään paljon raidoista, inhoan Bamsea, supersankareita yms. kuvia poikien vaatteissa.

Tytöllä taas on useammin värikkäät sukkikset ja yksivärinen mekko päällään.

Ulkovaatteissa ylitse muiden meidän lapsilla on olleet Ticket ja Cupcake.

Meidän lapset saavat paljon vaatteita (ihan tavallisia vaatteita ja jotkut ovat merkkituotteita) käytettyinä sukulaisilta, joten kun itse joudun lapsille jotain uutta hankkimaan niin pystyn ostamaan niitä "merkkituotteita" - uusia vaatteita kun ei tarvitse ostaa käytettyjen rinnalle kuin muutamia. Kengät ovat goretexia (kesäkenkiä lukuunottamatta) ihan sen takia, ettei lapsen sukat kastu ja samaten ulkovaatteet ovat vedenpitäviä.

Pääosin itse tehtyihin. Sukkahousut ja sukat ostan kaupasta (villasukkia lukuunottamatta) sekä ulkovaatteet (kaupunki- ja juhlatakit teen itse).

9.v ostan myös farkut kaupasta. Päättää itse vaatteistaan ja esittää toiveita ompeluksiin, saa valita kankaita kun tilaan jne. Käyttää farkkuja, tunikoita, trikoopaitoja, neuleita, huppareita, hameita, mekkoja.

6v. sama kuin 9v. mutta ei käytä farkkuja.

3v. ja 1v. pojat kulkee usemmiten minun valitsemissa vaatteissa, toki 3v. katsoo itsekin kaapistaan mieleistään päälle ja joskus haluaa jotain tiettyä kangasta josta tehdään pusero tms.
Tärkeintä mulle on että on puhdas, ehjä ja sopiva juuri tuossa järjestyksessä =) Lisäksi tärkeitä on värikkyys; jos ostan jotain vaikka kirpparilta niin en koskaan harmaata, tummansinistä, tummanvihreää tai ruskeaa pojille. Meillä on paljon turkoosia, keltaista, oranssia, limenvihreää, violettia, punaista jne.

Tärkeänä pidän sitä että vaatteet eivät kiristä eivätkä purista/paina vaan että niissä on mukava olla ja leikkiä, että vaatteet joustaa jne.

poika 3 v 4 kk. Toki vaatteet pitää olla puhtaita ja mukavia päällä. Ei tekokuitua atoopikon ihoa vasten. Unohdin merkkeinä mainita benettonin ja adidaksen ainakin.

Poika päiväkodissa ja olen käsittänyt että sellaisia vaatteita että itse saa puettua on paras laittaa mukaan eli ihan collegehousuja ja paitoja.

Pääaukot monissa tiukkoja kun on 2-käyrällä pää.

Poika pääasiassa velour/collegehosuissa ja pitkähiha t-paidassa (pvkodissa lämmin kuten omassa kodissa) kulkee. Toki löytyy farkkua ja suoraa housua juhliin ja kauluspaitoja ja slipovereita.

Hypheniltä aurinkosuoja vaateet ja hatut.

Kenkien kans hankalaa kun leveä ja pullea jalka. Viime talvena löytyi Vincent merkki :) Kavatin lisäksi jotka ok. Vikigin coretex kengät ei käy.

Vanhempi poika 18v ostaa nettikaupoista, en edes muista mistä kaikita paikoista. Asos , Zalando, Stadium ainakin. Sit Carlings, JC ja Jack&Jones ja joskus Dresmann
Pukeutuu useinmiten farkkuihin , t-paitaan, huppariin, jalassa jonkinlaiset tennarit. Kotona olohousut, t-paita ja villasukat

Tyttö 17v ostelee Carlings, GinaTricot, H&M vaatteita ja kengät Tapasita. Käy myös kirppikellä välillä tekemässä löytöjä.
Farkut, toppi ja neuletakki tai vetoketjuhuppari. Jalassa tennarit tai korkokengät.
Kaikista useiten tytön näkee kyl ratsastusvaatteissa mitä on sit Horzesta hankittu ( liike naapurissa).
Kotona olohousut,toppi ja villasukat tai tossut

Pienpoika 1v10kk ostelee paljon vaatteita Jesper&Juniorista ja NameIt, Popista, Lindexiltä ja H&M. Kirppislöytöjäkin teen,mut harvemmin.
Mahdollisimman mukavissa tilanteeseen sopivissa vaatteissa mitkä miellyttää vanhempien silmää. Pojan lempparit olisi kumisaappaat tilanteessa kuin tilanteessa,mut lenkkarit tai tennarit vielä toistaiseksi ollu vanhempien valinta.
Kotona viilettää usein pelkässä vaipassa ja Reinot jalassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja PenteleenÄrhäkkä;27258293:
no ostan sellaisia vaatteita mitä ei välttämättä isollakaan raha nipulla saa.
Lyhyesti siis hyviä, siistejä ja sellaisia missä nuo meiän pienen pienet räkänokat tykkää taaplia tuolla pellolla. Kelpaa käydä vaikka naapurin navetalla paskaa luomassa meidän poijjaat.
joo, onhan niille sitten vielä omat kerho, ja koulu vaatteet erikseen, vaan lienekkö sinne mitään merkkiä pahemmin eksynyt? hemmetti kun en moisista ymmärrä.

Tairat olla ainoo samanhenkinen mun kanssa. Meillä lapset laittavat päällensä, mitä kaapista löytyy, siis mitä olen löytänyt kirpparilata eurolla tai kahdella. Tai itse väkertänyt.
Ainoa kriteeri vaatteisiin mulla on, ettei lapsien tartte palella. Ja pestään kun on likaisia. Merkeistä mulla ei oo hajuakaan. Mistä niitä näkee, onko ne niitä merkintöjä joita siellä niskalapussa on. Kokonumero sieltä mun mielestä ainakin löytyy, tai ei useesti kyl löydy, kun on haipunu pois.

3v. puetaan tavallisimmin Småfolkin, Meandin, Lindexin tai Villervallan vaatteisiin. Yritän katsoa yleensä että värit jotenkin sopivat yhteen, aina ei kuitenkaan ehdi :D
Meillä lapsi ei vielä itse osaa vaatia tiettyjä vaatteita, mutta on kyllä innoissaan kun on joku uusi vaate ostettu ja saa sitä ihailla :)
Ei haittaa, vaikka vaate olisi vähän jo pesussa saanut hahtuvaa, mutta rikkinäisiä ei pidetä.

Kolme tyttöä on.

Vauva 8 kk pukeutuu pääasiassa isosiskoilta jääneisiin hyväkuntoisiin perusvaatteisiin. Bodyt ovat markettia ja Lindexia, milloin mitäkin ja housuissa suosin hyviä potkareita ja leveällä vyötärönauhalla varustettuja velourhousuja. Käytännöllisyys ennen kaikkea :)

4-vuotias on yltiönaisellinen mekkoihminen, jonka mekkoilun koetan kuitenkin pitää järkevällä tasolla, esim. toppahaalarin päälle ei pueta mekkoa :p Tyttö on hyvin tarkka vaatteistaan, raivostuttavuuteen asti ja päivittäin tehdään kompromisseja siitä, mitä puetaan. Sisävaatteissa paljon erilaisia sukkahousuja ja niitä mekkoja tosiaan...

6-vuotias on käytännöllinen ihminen, jolle tärkeintä on vaatteen mukavuus, tietysti nätti kuosi ja malli on plussaa. Saa valita vaatteensa, joihinkin asioihin puutun, kuten minun silmääni hieman nuhjuisemman paidan pukemiseen kyläilyreissulle yms. Mieluiten vetäisi jalkaansa verkkarit ja poolopaidan. Pitää aivan erityisesti punaisesta ja Villervallan vaatteista.

Ulkovaatteisiin olen satsannut eniten. Meiltä löytyy Reimatecia, Legotecia, Ticketia, Lennea ja Minymoa. Tytöt ovat kanssani saoilla linjoilla: Värikäs on kaunista :p

1v poika pukeutuu (puetaan) värikkäisiin ja yleensä yksivärisiin vaatteisiin, harvoin löytyy kuvia tai printtejä joista pidän. Merkkejä yleensä Lindex, Tutta ja H&M. Muutaman kalliin ruotsalaisen olen ostanut, ja laatu oli niin huonoa hintaan nähden että jäivät viimeisiksi.

Meillä pukeudutaan milloin mihinkin vaatteisiin, kaikki mikä silmää miellyttää.Uusretro alkaa ällöttämään, sitä pursuaa joka tuutista ja tuntuu että suomalaiset naiset ei muuta enää ostakkaan kuin sitä.Joka lapsella on päiväkodissa uusretro pipoa, takkia, paitaa tms. Ja merkkien perässä tuntuu moni juoksevan.Kirpputorit on aivan must-juttu! Löytää sellaista mitä kaupoista ei ikuna löytäisi.Merkillä ei ole meille väliä, vain materiaalilla ja sen ulkonäöllä.Lapseni tykkää monenlaisista vaatteista, toki näteistä, prinsessamaisistakin vaatteista ja meillä uskalletaan pukeutua rohkeasti niin miten itsestä tuntuu, ei seurata valtavirtaa.Juhliin laitetaan todella juhlavaa ylle, halutaan kunnioittaa juhlaa.Arkena käytännöllistä mutta nättiä kuitenkin.

Meillä on monen laisia vaatteita. Kirppareilta ostettuja pääosin. Likaisia, nukkaisia tai reikäisiä en osta, koska lapselta toiselle kun vaatteet siirtyvät kotonakin, on niitä enemmin käytettyjä muutenkin kaapeissa. Mua ei koti tai päiväkotikäytössä pienet huomaamattomat reijät tai tahrat haittaa, yritetään mahdollisimman loppuun vaatteet käyttää, vaikkakin yleisilme vaatteissa tulee olla kuitenkin siisti, kun kotipihasta poistutaan.

Puen mukavasti, 1v5kk ei vielä osaa sanoa mitä tahtoo. Kotona ollessa värit ei aina passaa, kylään lähtiessä koitan katsoa yhteensopivaa. Body tai paita ja college- tai velourhousut yleensä.
Tutta, Marlon, Maxomorra, NoshOrganics, IdaT, jokunen KappAhlin vaate. Joitaki muitaki yksittäisiä...

Yhteistyössä