Millaisia vaatteita ottaisit tällaiselle matkalle mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Päivälämpötila on noin 45 astetta ja yölläkin on lämpötila yli 30 asteen ja lämpötilaindeksi on ennusteen mukaan vähän päivästä riippuen noin 50-60 astetta. Lähinnä mietin, että miten monta lyhythihaista olisi otettava mukaan ja miten monet housut? Lentokonevaatteiksi otan farkut, umpinaiset kengät ja pitkähihaisen, mutta muuten en ajatellut pitkiä housuja tai paitoja käyttää. Minkä materiaaliset vaatteet olisi hyvät noin kuumassa? Onko esim. pellavahousut hyvät? Ajattelin jos ottaisin parit pitkät housut (ohutta kangasta, ei farkkumaisia) ja sitten muutamat caprit ja T-paitoja ainakin niin, että joka päivälle olisi oma paita. Nin ja kengiksi otan parit sandaalit mukaan.

Siis mihin sä meet? siis lomalleko?
Jos vaan olet uimapuvulla rannalla tai siis meressä koko päivä ;)? rantatunika aurinkosuojaksi.

Ohut nanso/finnwear puuvillatrikoo on parasta.

Kauanko olet?
VOihan sitä toki huuhtaista hikiset paidat ja laittaa kuivumaan, jos ei montaa halua raahata mukaan.

Ota myös joku vaalea ohut pitkähiainen paita, jos poltat ihon ni saat niistä suojaa! Muutenki alkupäivinä suojaisin ihoa pitkähiaisilla vaatteilla kuumimman päivän aikaan.. mut myös erittäin leveä lierisen hatun varaisin mukaan. Todennäköisesti ostaisin paikanpäältä suurimman osan vaatteista ja sit voisin osan lahjoissaa paikallisille

Lomalle menen ja tarkoitus olisi uida lähinnä uima-altaassa, joka viilennetty. Rannallakin varmasti käyn, mutta tuskin voi kovin pitkään siellä olla, kun on niin tuskaisen kuuma ellei sitten mene ilta-aikaan, jolloin viileämpää. Mutta en muutenkaan tykkää kauheasti suolavedestä niin tuskin tulee paria kertaa enempää käytyä meressä uimassa. Perillä olen vain viikon ja paikalla on pesukone eli vaatteita saa kyllä tarvittaessa pestyä, mutta aion varmuudeksi ottaa kuitenkin mieluummin liian paljon kuin liian vähän vaatetta. Mietin myös uimista, että vaikka rasvaa ihoa korkeakertoimisilla rasvoilla niin olisiko silti parempi uida jossain peittävämmässä asussa kuin pelkässä uima-asussa? Lähinnä mietin sitä meressä uimista, kun se uima-allas on osittain katettu niin sinne ei aurinko paista niin pahasti.

Kuinka pitkä lento? Farkut pitkällä lennolla ovat minusta epämukavat :ashamed:

Lento ei ole pitkä, 3h + 4h tai siis tuleehan siitä vaihtoineen 11 tunnin lento, mutta minulla menee aina nuo lennot tosi nopeasti enkä sinällään niiden pitudesta välitä. Joskus on ollut tiukemmat farkut jalassa ja mennyt ihan hyvin, nyt laitan tosin nuo ykkösfarkut, jota on tosi mukavat jalassa.

Lento ei ole pitkä, 3h + 4h tai siis tuleehan siitä vaihtoineen 11 tunnin lento, mutta minulla menee aina nuo lennot tosi nopeasti enkä sinällään niiden pitudesta välitä. Joskus on ollut tiukemmat farkut jalassa ja mennyt ihan hyvin, nyt laitan tosin nuo ykkösfarkut, jota on tosi mukavat jalassa.

Kun kohteessa on lämmin koko ajan, siis ympäri vuorokauden, pukeutuisin melko kevyesti jo lähtiessä, sillä minusta on tukala tulla perille umpikengissä ja farkuissa, etenkin jos ei heti pääse vaihtamaan kevyempiin. Pääsetkö sinä pian vaihtamaan?

Kun kohteessa on lämmin koko ajan, siis ympäri vuorokauden, pukeutuisin melko kevyesti jo lähtiessä, sillä minusta on tukala tulla perille umpikengissä ja farkuissa, etenkin jos ei heti pääse vaihtamaan kevyempiin. Pääsetkö sinä pian vaihtamaan?

Pääsen melkein heti vaihtamaan ne vaatteet kevyempiin. Laitan lentosukat jalkaan niin en viitsi mennä sandaaleisssa tai lyhyemmissä housuissa matkalle ja pitkähihaisen laitan siksi, kun lentokoneessa on usein hieman viileä.

:D. Oletko jo monta kertaa kaynnyt siella? Minun tekisi mieleni kovasti sinne, jostain syysta aina matkustetaan johonkin muualle. Ehka seuraavalla kerralla.

Useamman kerran, mutta aina aiemmin talvella. Talvella on hieman epävakaa kohde säiden suhteen eikä välttämättä ole kovin lämmintä (aurinkolomaa jos miettii) aina. Joskus olen toppatakki päällä joutunut kulkemaan, kun satoi ja tuuli niin kylmästi. Tosin harvinaista mutta kuitenkin. Kesällä taas on liian kuuma kunnolliseen lomaan, parhain aika varmaan matkustaa loka-marraskuu tai sitten maaliskuu jos siis hakee kunnollista aurinkolomaa. Jos riittää +20 astetta ja riski siihen, että voi sataa ja tuulla, olla pilvistä niin tammikussakin voi lähteä.

Anteeksi, mutta onko siellä tosiaan noin, että vaikket itse vietä ramadania, pitää juoda salassa?

On juuri noin, missään julkisesti ei voi juoda mitään tai syödä. Tai joissain ravintoloissa voi kyllä olla niin, että verhojen takana saa syödä, mutta siis missään ostoskeskuksissa, rannalla, kadulla ei voi syödä tai juoda mitään. Ei siitä välttämättä tosin jää kiinni ja yleensä saa kai vain pienen varoituksen, mutta pahimmassa tapauksessa voidaan pidättää ihan veden juonnistakin.

On juuri noin, missään julkisesti ei voi juoda mitään tai syödä. Tai joissain ravintoloissa voi kyllä olla niin, että verhojen takana saa syödä, mutta siis missään ostoskeskuksissa, rannalla, kadulla ei voi syödä tai juoda mitään. Ei siitä välttämättä tosin jää kiinni ja yleensä saa kai vain pienen varoituksen, mutta pahimmassa tapauksessa voidaan pidättää ihan veden juonnistakin.
En ollut tuota tiennyt. Olen ollut islamilaisista maista vain Turkissa ramadanin aikaan, joten tämä oli minulle uutta tietoa. Olisin varmaan kyllä tullut tietämään, jos olisin Dubaihin menossa.

Yhteistyössä