Millaisia vaatteita nykypäivänä ekaluokkalaiset pojat pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Onko tyyliin collegehousut? Lähinnä noita ala-osia mietin. Farkut on jotenkin niin kankeat, että colleget ehkä kivemmät jalassa. Tästä on niiiiiiiiin kauan, kun viimeks lähti ekaluokkalainen minulta kouluun.....ja nyt ois lähdössä pitkän tauon jälkeen.
Mitäs tykkäätte tästä pingviini-paidasta? Tuskin olen ostamassa, mutta pitäisikö teidän pojat tämmöistä?

MINI RODINI PENGUIN LONGSLEEVE TEE BEIGE - Mini Rodini

Meillä poika (menee nyt tokalle) suosii collegehousuja koulussa. Pelaa välitunnit jalkapalloa ja farkuissa ei ole kiva pelata.
Minusta pingviinipaita on hauskannäköinen, mutta ei ehkä ole meidän pojan tyylinen. En myöskään osta noin kalliita paitoja hänelle.

[QUOTE="mie";28809226]Onko tyyliin collegehousut? Lähinnä noita ala-osia mietin. Farkut on jotenkin niin kankeat, että colleget ehkä kivemmät jalassa. Tästä on niiiiiiiiin kauan, kun viimeks lähti ekaluokkalainen minulta kouluun.....ja nyt ois lähdössä pitkän tauon jälkeen.
Mitäs tykkäätte tästä pingviini-paidasta? Tuskin olen ostamassa, mutta pitäisikö teidän pojat tämmöistä?

MINI RODINI PENGUIN LONGSLEEVE TEE BEIGE - Mini Rodini[/QUOTE]

Mun ekaluokkalainen poika pitänee farkkuja. On muutenkin farkkupoika. Viime talvena eskarissa pojan kaverilla oli punaiset pillifarkut ja poikani halusi samanlaiset...olin todella yllättynyt, kun on ollut aina kovin perinteisten farkkujen kannattaja...en usko, että suostuu kollareita jalkaan laittamaan, mutta ne on varmasti oikein hyvät! Tuota linkittämääsi paitaa hän ei tulisi pitämään.

Meillä ekalle menevä poika tykkää käyttää sellaisia pehmeitä farkkuja. Niissä on kumppari tai kiristysnyöri vyötäröllä ja lahkeensuissa kumpparit. Niitä saa hm:ltä ja halpahallista ja ovat notkeat ja kivat jalassa, ja näyttää hyvältä. Yläosina t-paita ja huppari, tai Noshin pitkähihaisia trikoopaitoja (ollaan pojan kans molemmat ihastuttu niihin raitoihin ja kuoseihin, ja ovat meidän pitkälle laiheliinipojalle mitoitukseltaan mahtavia.

Tuota pingviinipaitaa ei poika kyllä pitäisi, sanoisi varmasti että se on tyttöjen tai lapsellinen, tai jotain vastaavaa.. En kyllä mitenkään miellä itekään tuota 7-vuotiaan pojan vaatteeksi, tytölle voisi kyllä mennä hyvinkin.

Farkkuja lähinnä. Kouluun on ostettu sellaisia pehmeitä ja notkeita, joissa on resorivyötärö. Löytyy kyllä perinteisempiäkin. Myös chinot löytyy.
Verskoja ei meidän alakoululaispoika käytä kuin liikunnassa. Joillakin luokkakavereilla on verskatyyli joka päivä. Collegehousuja on joillakin, mutta enemmän isommilla pojilla. Meillä colleget ovat olleet vain ulkohousujen alla talvella tai syksyn sadepäivinä.
Colleget eivät kauhean hyvin kestä ulkoleikkejä ja kastuvat vähänkin kostealla. Kangashousut ovat paremmat, koska koululainen ulkoilee aika paljon, varsinkin iltapäiväkerhossa.

Ei kelpuuttaisi noin kuviollista paitaa. Lyhythihaiset t-paidat haluaa kyllä värikkäinä, mutta pitkähihaisisa on mieltynyt hillitympiin kuvioihin sävyihin.

Aika vaihtelevaa on kyllä koululaisten tyyli ihan jo ekaluokalta lähtien.

Kiitos vastauksista. Millainen on tuo Nosh.in laatu? Eihän paidat venähdä? Raitakuosit näytti kivoilta. Entä paitojen mitoitus kaksoiskoossa? Pientä, suurta, vastaa kokoa?

Noshit on kyllä kestäneet malliltaan ja väreiltäään tosi hyvin. Mun mielestä ne on ennemmin hieman reiluja, ei ainakaan pientä kokoa. Poika on nyt 127cm ja käyttää kokoa 122/128 ja paidat on nyt tosi sopivia. Niissä on kivasti siistiä kääntövaraa hihoissa, alkuun hihat oli siis taitettuna, että menevät kyllä pitkään. Ne on suunniteltu pitkäikäisiksi. :) Aika hintavia uusina, itse ostan yleensä alesta.