Millaisia tuntemuksia ennen synnytystä?

Kertokaas kokeneemmat, että millainen on ollut olo ja fiilikset ennen kuin synnytys on käynnistynyt?

Oletko alkanut tuntemaan jotain erilaista kropassa (ei siis supistuksia) ja oletko vaistonvaraisesti alkanut tekemään jotain tms...?

Mielenkiinnosta kyselen, jos itselle tulisi samanlaisia "oireita" =)

Mulla ei kroppa antanut minkäänlaista merkkiä tulevasta kunnes yöllä heräsin siihen, että vatsassa "pyörähti" ja napsahti, jolloin lapsivedet menivät. Sitä hetkeä olinkin lähes epätoivoisesti odotellut, raskaus meni toista viikkoa yli lasketun ajan. Ja kyseessä oli esikoinen.

mulla alko yöllä ihan hirveet selkä kivut,en nukkunu melkein lainkaan....aamulla sit irtos limatulppa jonka jälkeen alko heti supistukset......siit sit sairaalaan

en osannu kyl niit slkäkipuja yhdistää synnytyksen alkuun

Mulla ei ollut mitään tuntemuksia. Ainahan sitä jonnekin otti/kolotti, mutten niistä vaivoista ainakaan mitään kuvitellut. Koko raskauden olin varma muutenkin, että yli menee ja mut käynnistetään. Koskaan ei supistellut, kuin vasta sairaalassa. Yllätys olikin kun vedet meni yöllä ja poika syntyi 2 vkoa etuajassa. Mies kyllä edelleen väittää kiven kovaa, että mä olin sen koko päivän jotenkin rauhallisempi ja hiljaisempi. Mielestäni en ollut, mutta se kysyi monta kertaa sinä päivänä, että vaivaako joku.

Esikosta: Menkkakipuja säännölliseti koko illan yön nukuttuani menin aamulla vessaan niin meni vedet ja alkoi kunnon supistukset!

Nyt toisesta odottelen "oireita" tai eilen olikin jo menkkakipuja aika tiuhaan ja olen nyt käynyt useammin kakkalla kuin ennen :LOL: toivossa on hyvä elää että pian tulisi kun tänään on vielä LA!

tarkennusta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:08 vieras kirjoitti:
Eipä juuri mitään tuntemuksia ollut, aamulla ku heräs oli jotenkin vain ihme olo, aamupissille normaalisti menin vessaan, samalla meni vedet.
Tää nyt kuulostaa tyhmälle, mut... Missä vaiheessa vedet meni? Olen miettinyt huomaako vesien menon, jos sattuu istumaan silloin pissalla tai olemaan suihkussa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:35 tarkennusta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 18:08 vieras kirjoitti:
Eipä juuri mitään tuntemuksia ollut, aamulla ku heräs oli jotenkin vain ihme olo, aamupissille normaalisti menin vessaan, samalla meni vedet.
Tää nyt kuulostaa tyhmälle, mut... Missä vaiheessa vedet meni? Olen miettinyt huomaako vesien menon, jos sattuu istumaan silloin pissalla tai olemaan suihkussa.
Et multa kysynyt, mutta... Mulla meni vedet siis yöllä. Heräsin outoon tunteeseen ja ajattelin, että pissittää. Siinä vessaan kulkiessa alko vettä jousta jalkoja pitkin ja vessan lattialle sitten kaikki humahti.

Kyllähän se melkoinen satsi on, mitä sieltä tulee. Tuskin sitä voi olla huomaamatta. Ja vaikka vedet menee kerralla, niin tuleehan sitä uutta vettä koko ajan ja sieltä sitä sitten lorahtelee pois.

tarkennusta
Entä jos istuu pissalle, niin huomaako että vedet hulahtaa vai luuleeko että kaikki on pissaa? Tuleehan sitä lisää toki, mutta mitenkäs sen tihkumisen erottaa runsaasta vetisestä valkovuodosta, jota on ollu koko raskauden? Alan olla hermona, kun synnytys lähestyy eikä ole aikaisempaa kokemusta... :ashamed:

Koko päivänä ei mitään ennakoivia tuntemuksia. Illalla tosin torkahdin TV:n ääreen mitä ei ollut aikoihin tapahtunut. Siitä kun heräsin oli kamala nälkä ja jano. Vähän aikaa siinä ehdin syöpötellä kun vatsassa "muksahti" ja vettä alkoi tulla. Sinä yönä ei sitten nukuttukaan kun poika syntyi 4,5h päästä veden menosta :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:30 tarkennusta kirjoitti:
Entä jos istuu pissalle, niin huomaako että vedet hulahtaa vai luuleeko että kaikki on pissaa? Tuleehan sitä lisää toki, mutta mitenkäs sen tihkumisen erottaa runsaasta vetisestä valkovuodosta, jota on ollu koko raskauden? Alan olla hermona, kun synnytys lähestyy eikä ole aikaisempaa kokemusta... :ashamed:
Mulla ei oo sellasesta tihkuen tulevasta lapsivedestä kokemusta, siis jos vedet ei kunnolla napsahda. Mutta jos vedet menee kerralla ja se jäiskin huomaamatta, niin kyllä mulla ainakin vettä tuli senkin jälkeen humahdellen. Pienempinä satseina, mutta ei valkovuotomaisena. Sellainen ku tulis pienet pissit housuun ja kyllä siinä pikkuhousut ihan kastuu kunnolla.

Näin siis mulla, jollain voi olla muunlainen kokemus asiasta. Mutta kyllä mä luulen, että sen huomaa vaikka oliskin pissalla. Tuleehan toi vesi eri paikasta ja se vaan tulee, eikä sille saa mitään. Kyllä sen mun mielestä niin erilaiselta tuntuu ku pissaaminen... sellanen humahdus ja ennen sitä outo olo. Ääh vaikea selittää ja ei tästäkään varmaan saa mitään selkoa.

tarkennusta
No kun oli jo kertaalleen sellanen outo olo, mut se saatto johtua hetkeä aikasemmin olleesta hetkellisestä kivusta jota säikähdin. Mulla siis oli tilanne, josta epäilen... Vauva kuitenkin liikkuu edelleen. Housuihin hulahtelee välillä, mut niin on tehny valkovuoto pitkän aikaa. Pelkään etten erota niitä. On tää vaikeeta. Varmaan rauhotun vasta soittamalla synnärille. Koitan nyt kuitenkin rauhotella itseäni järkevillä, mutta tää mamma ei ole helppo rauhottumaan näköjään tässä asiassa.

mulla epäiltiin lapsiveden tihkumista.

Mutta tulos oli negatiivinen tokikin kuulemma saattaa testi näyttää väärin.

Jos sulla on esim joku värillinen kangas, pyyhe esim minkä voit laittaa pikkuhousujensuojan tilalle. Jos on valkovuotoa niin se on valkoista, mutta lapsi vesi kuulemma on kirkasta. Näin mua neuvottiin.

Ja olihan se todella vetistä valkovuotoa mitä välillä lorahtelee.

lapsivesi uusiutuu joka 3 tunti ja jos sitä lorahtelee vähän niin onneksi tuskin kaikki menee. Silloin ei van saisi ainakaan uida.

Jos sua vaivaa niin soita ihmees äp polille ja kysy/mene tarkistamaan tilanne.

Mua ei saanu mikään muu rauhotettua kuin lääkäri =)

En usko että mitään vaaraa nyt ainakaan on mutta kannattaahan asia tarkistaa...

ps. oon ite soitellu viideltä yöllä synnärille ja kyselly hulluja =)
kannattaa kysyä ammattilaiselta niin saaa mielenrauhan eikä ressaa turhaan =)

Edellinen päivä on ollut usein täynnä tarmoa, tulee vain sellainen olo että kaikkea pitäisi tehdä. Maha tuntunut kuin se olisi valahtanut alaspäin todella paljon. Ja pissalla on pitänyt rampata jatkuvasti.
Ennen molempien lasten synnytyksen alkamista, olen nukkunut edellisen yön kuin tukki. Loppuraskauden aikana todella harvinaista :) Molemmista lapsista on varattu käynnistys aika yliaikaisuuden vuoksi. Esikko lähti tulemaan päivää ennen varattua käynnistysaikaa, ja kakkosen kohdalla oli käynnistys aika sovittu seuraavalle viikolle edellisenä päivänä. Varmaan säikähtivät käynnistämistä...
Näistä huolimatta en aavistanut kakkosen olevan tulossa, ennen ensimmäisiä kunnon supistuksia.

Yhteistyössä