Millaisia tuliaisia tykkäätte viedä sukulaisvierailuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papan mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papan mamma

Aktiivinen jäsen
06.05.2006
5 194
0
36
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että millaisia tuliaisia viette, kun käytte kyläilemässä sukulaisilla. Jos vaikka saisin ideoita. :flower:

Itse käyn noin kerran kesässä isän kotiseudulla ja samalla kyläilen kolmella tädillä ja yhdellä sedällä. Sekä usein vielä serkuillakin.
Yritän aina miettiä jotain mukavaa pientä tuliaista vanhoille tädeillä. Nyt ollaan huomenna lähdössä ja paistoin tuossa tiikerikakut kaikille. Oon vienyt välillä kesäkasseja (kukallisia kangaskasseja), joskus kahvipaketin kauniissa rasiassa. Välillä leivon ja toisinaan oon ostanut jotain leivonnaista, hilloa, juustoa tms. täältä omalta paikkakunnalta. =)

Harvemmin mitään ihmeempää viedään mutta joulun alla tulee vietyä "joulukukkanen". Tuo sisältää usein jotain itsetehtyä hilloa tai karkkeja, leivoksia tai sitten paikkakunnan omia tuotteita. Joskus ollaan viety myös jotain luomutuotteita, sillä perheeni on luomuviljelijöitä. Yleensä pyritään viemään kulutustavaraa, jotka ei jää nurkkiin pyörimään. Ensi jouluksi olisi suunnitteilla pienet likööripullot (itse tehtyä) ja ehkä virkatut tiskirätit. Lapsille ja herkkusuille voisi pyöräyttää vielä fudgea.

Miehen mammalle(jo poismenneen mummon parhaalle ystävälle)viedään joko joulu perinteinen joulukukka ja konjakkipullo, tämä ollut jo vuosia heillä tapana.
Miehen muille vanhemmille sukulaisille, isovanhemmat ym. ollaan viety itsetehtyjä keksejä, pipareita ym. paketoituna kauniisti. Tämä myöskin jouluna koska näemme todella usein pitkin vuotta.

Henkilökohtaisia, saajan elämäntilanteeseen sopivia.

Juuri tänään ostin syysleimupenkkiä perustamassa olevalle tädilleni tuliaisiksi pari eriväristä leimuntaimea ja sellaisen kissankokoisen etanan, hän kun tykkää sellaisesta.

Äidilleni vien kesäaikaan kertakäyttöastioita ja muina vuoden aikoina sinappisilakoita, anopille itse tehdyn sitruunakaakun, siskoista toiselle kaikkea sellaista ruokaa, josta hän pitää mutta ei henno ostaa, toiselle siskolle saatan viedä vaikka kellarista löytyneen reilunkokoisen siistin eristyslevynpalasen sisustustaulun pohjaksi.

Yhteistyössä