Millaisia teidän 4-vuotiaat? Kurinpidon suhteen...

• Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Meillä on täysi helvetti päällä pojan kanssa. Mietin että miten muut tekevät. Pojalla on säännöt joita toistellaan joka päivä. Joka helvetin päivä se heittäytyy lattialle huutamaan ja potkimaan ettei mene nurkkaan, jos on tehnyt jotain väärää. Ja jos kysytään mitä pitää tehdä kun on ollut tuhma (mennä nurkkaan) vastaa ettei tiedä. Ja kun pyydetään/käsketään että katsoo silmiin että voi keskittyä, katsoo oikein vittuilun vuoksi jonneki muualle.

Ei oikeasti enää tottele enää mitään helposti. Aina täytyy pitää kiinni ja huutaa että menee edes hetkeksi perille.

Kovapäinen tapaus ilmeisesti.
No, mennään meilläkin toisinaan huudon kanssa vessaan jäähylle, mutta aina lopuksi, kun on rauhoituttu, niin asia käydään läpi ja sovitaan.
Ja kehuja, aina kehuja kun on mennyt hyvin ja on oltu kivasti. :)

MySelene
no on meilläkin ollu ongelmia ton 4veen kanssa. yhessä vaiheessa se jopa kertoi kun teki jotain pahaa ettei se ollu se vaan "monsterikäsi".

nyt ei oo vähään aikaan muuten ollu hankala ku ehkä ylivilkas ja ei tottele ku käskee mennä huoneeseensa/nukkumaan/syömään ruuansa. itsepäinen se on. ja vaikuttaa et sil olis joku pieni keskittymishäiriö. :|

No 5v kohta 6v tekee melkein samaa, tietää säännöt ja muistaa ne kun on laitettu arestiin mutta silti tekee siskolle kiusaa ja yrittää isotella ....viimeisin keksintö on suputtaa siskolle että tämä tekisi jotain kiellettyä ja niin edelleen

Meillä poika vajaa 4v ja tekee samaa eli heittäytyy lattialle, viskoo tavaroita tai lyö/potkii mua. Kiellän heti, mut jos on "kohtaus " päällä niin roudaan omaan huoneeseen, pidän kiinni ja yritän(huom!yritän) jutella jotain. Yritän saada hänen ajatukset pois suuttumuksesta ja joskus alan itse tekoitkemään niin poika kysyy, että mitä nyt? Sit sepostan jotain, että mammaa suututtaa tai haluaisin tehdä palapelin, mut ei ole kenen kanssa tehdä jne..Sit poika alkaa rauhoittua. Jutellaan suuttumuksesta ja mitä teki/tehtiin ja pyydetään anteeksi.

:eek: Kuin teillä voi olla meidän perhe-elämä??? Siis just niin 4vee että pattiin ottaa. Tänä iltana neiti asettautu nukkumaan TUNNIN!!! Siis iltapala oli jo syöty ja hampaat ja muut pesut tehty niin tunnin se loikkasi vessassa, kävi kattoo mitä mä teen ja luki kirjoja jne. Ja taas mies yllättäen viikonlopputöissä raksalla... |O

MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja enga:
No 5v kohta 6v tekee melkein samaa, tietää säännöt ja muistaa ne kun on laitettu arestiin mutta silti tekee siskolle kiusaa ja yrittää isotella ....viimeisin keksintö on suputtaa siskolle että tämä tekisi jotain kiellettyä ja niin edelleen
juu..5 vee kriisi on kyllä niin paha! |O
just ku kirjoitin aikasemmin että muut lapset jiin kilttejä niin ei ne edes oo...oli kyllä pienenä mutta nykyään on kaikki niin hankalaa. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
juu..5 vee kriisi on kyllä niin paha! |O
just ku kirjoitin aikasemmin että muut lapset jiin kilttejä niin ei ne edes oo...oli kyllä pienenä mutta nykyään on kaikki niin hankalaa. :headwall:
Tuon 5v kriisin lisäksi 2,5v alkaa osoittaa uhman alkeita, ja sit kun nää kaks saa jotain "kivaa" päähänsä niin oksat pois, oikeesti ne on pakko erottaa omiin huoneisiin välillä

Tätä meilläkin on. Härnää pikkusiskoa ja yllyttää tätä tekemään pahojaan, esim. karkaamaan parkkipaikalla. Meillä 4v ei niinkään saa itkupotkuraivareita, mutta jaksaa sanallisesti vängätä vastaan jos pyydän/käsken jotain tekemään. Ja on kovin dramaattinen, "Mä rikotan mun kaikki lelut" on eräs suosikkilause kun suuttuu :)

---
Ihanaa suorastaan lukea, ettämuilla sama homma.

4v4kk ikäisen pojan äiti haroo täällä hiuksiaan päästä. Lisäksi meill 2v4kk ja olen raskaana ja pinna toisinaan olematon.

juu, täältä kans löytyy 4-vuotias vänkääjä!! :wave:
Uusin tempaus tällepäivälle oli, et panee kädet korville, kattoo mua ja jankuttaa ettei kuule mitään! |O Siis kun käskin arvon herraa jotakin tekemään..
Ja joka asiaan sanotaan ei, ihan sama mistä on kyse, ja intetään ja jankutetaan jatkuvalla syötöllä vastaan!! |O |O

Kiusaa isoasiskoa, tekee käytännön piloja, potkii vanhempiaan, sanoo ettei nuku, kiukuttelee, marisee ja narisee ko ladonovi...noh, uhmaa urakalla. Joskus sitä jaksaa ymmärtää paremmin joskus taas ei. Mut sitä se on.

Alkuperäinen kirjoittaja stoori alias tarina:
Uusin tempaus tällepäivälle oli, et panee kädet korville, kattoo mua ja jankuttaa ettei kuule mitään! |O Siis kun käskin arvon herraa jotakin tekemään..
Ja joka asiaan sanotaan ei, ihan sama mistä on kyse, ja intetään ja jankutetaan jatkuvalla syötöllä vastaan!! |O |O
:wave: Meiltä löytyy toinen inttäjä,pian 4v.Tuntuu että käskyt/kiellot ei mene perille ollenkaan :headwall:Onko jokin pahin uhmis menossa vai mikä?

Alkuperäinen kirjoittaja AliBi:
:wave: Meiltä löytyy toinen inttäjä,pian 4v.Tuntuu että käskyt/kiellot ei mene perille ollenkaan :headwall:Onko jokin pahin uhmis menossa vai mikä?
uhmaa uhmaa, ja aina vaan pahenee! Poju oli viikon lomalla mummolassa, ja voit varmaan kuvitella, että kun mummo on siellä viikon passannu, nii poju kuvittelee että saman palvelun saa kotoakin! |O
Uhkaus, kiristys, lahjonta.. Lahjontaa ei niinkään, mut joulupukki ei tuo lahjoja, jos ei oo kiltti! Tästä siis pitää muistutella.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja AliBi:
uhmaa uhmaa, ja aina vaan pahenee! Poju oli viikon lomalla mummolassa, ja voit varmaan kuvitella, että kun mummo on siellä viikon passannu, nii poju kuvittelee että saman palvelun saa kotoakin! |O
Uhkaus, kiristys, lahjonta.. Lahjontaa ei niinkään, mut joulupukki ei tuo lahjoja, jos ei oo kiltti! Tästä siis pitää muistutella.. =)
Meillä ei aina tuosta joulupukista muistuttaminenkaan tehoa,inttää vaan että hän saa lahjoja oli kiltti tai ei :whistle:

Yhteistyössä