Millaisia ratkaisuja teidän kotoa löytyy?? ( Muovipusseille..)

  • Viestiketjun aloittaja kassialma
  • Ensimmäinen viesti
kassialma
Siis mihin teillä on laitettu esim. kaupan muovikassit, jos tarkoituksena käyttää myöhemmin? Tuo meidän systeemi ei oikein toimi.. ( Survottu yhden kauppakassin sisään ja siitä sitten tursuu roskalaatikon taakse niitä pusseja, ehkäisten roskalaatikon kiinni menemisen..) :D Eli hyvät vinkit olisi tervetulleita!!
 
Ikeassa myydään himputin kätevää muovipussisäilytystörppöä :)

Mutta mä suosin nylkyään rullamuovikasseja ja kangaskauppakasseja, jottei meillä ole enää tuolle härpäkkeelle käyttöä. Nyt ne muutamat muovikassit mitä meillä on "irtoona", on viikattuna roskiskaapissa olevaan kukkaruukkuun :)
 
vv
Minäkin kaipaisin vinkkejä samaan pulmaan. Meillä ei oikein ole paikkaa tuollaiselle seinään kiinnitettävälle telineelle. Muovikasseja on valtavasti, vaikka ruokakaupasta ei koskaan oteta kassia (kangaskassi aina mukana) ja muissakin kaupoissa kieltäydyn kassista jos suinkin vain mahdollista. Olen koittanut kuluttaa noita vessan pikkuroskiksen pusseina, keittiössä on rullajätekasseja.
 
sss
mä viikkaan pussit, ja käytän niin kauan kangaspussia kunnes taas tarviin roskispusseja, tai käyn ex-te,mpore kaupassa. joskus otan pusseja kotoa mukaan kun tiedän et isot ostokset, sillä säästää jo muutaman viilipurkin hinnan! :)

pussin viikkaus:

litistä pussi saumoistaa (pusssittavat saumat sisään, kuten ovat roikkuessaan ostopaikassa)

taita pussi pitkittän kolmeen osaan

aloita alalaidasta ja taita kolmioksi

taita aina edelleen kolmioksi kunnes kahvat tulee vastaan

taita kahvat kolmion auki olevasta sivusta sisään, niin pussi pysyy pikku kolmiona käteveästi
 
mulla on roskisvaunun takavaunussa pussit. Rullaan ne ja kietasen "solmuun" niin ei tursua sieltä ämpäristä.

on myös joskus ollut sellanen kankaasta ommeltu putki jossa on kuminauhakuja ja kuminauha, ylhäältä työntää sinne ja alhaalta vetää ulos. Yläreunassa ripustuslenkki ja vaikka jonkun keittiön kaapin oven sisäpuolelle roikkumaan.
 
hippi
Miksi ostatte niitä pusseja enemmän, mitä tarvitsee?

Itse pyörittelen pussista aina sellaisen kolmion ja laitan laatikkoon. Ei ne pari pussia mitään säilytysongelmaa tuo.
 
ap
Ikea vastauksesta kiitos, mutta ei ikeaa käytettävissä. Tuo alalaatikkokin on jo käytössä, mutta sen lisäksi vielä tuo pussisysteemi. Voiskohan tollasen putkulan ommella ite? Siis tirtysti voi, mutta kertokaas mihin siinä tulee se täyttöaukko? Taitteluhommaan en tod rupea, kaikki kunnia niille jotka taittelee pussit tulitikkuaskin kokoisiksi :)
 
Meillä käytetään koria ja kangaskasseja ostosten kuljettamiseen. Roskapusseiksi ostan pötkön ohuita roskapusseja. Joskus ei satu mukaan kori tai kangaskassi ja kaupasta ostan muovipussin.. se tökätään sitten siihen ikean tötteröön... :D
 

Yhteistyössä