Millaisia raskausoireita kemiallisessa raskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plussa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plussa"

Vieras
Millaisia raskausoireita teillä on ollut kemiallisessa raskaudessa ja kauanko ovat kestäneet? Jos teillä on ollut muitakin raskauksia, millaisia oireet olivat siihen verrattuna?

Olen saanut neljänä päivänä haamuja raskaustestiin ja tänään en enää kestänyt, vaan kävin mittauttamassa hcg-arvon. Se oli vain 9,4 mui/ml :(

Labran viitearvioissa yli 3 (< 3 ) tarkoittaa raskautta, mutta tosi alhainenhan tuo luku on. Tänään pitäisi olla mun laskujeni mukaan 13 dpo, eli menkkojen olisi pitänyt alkaa huomenna. Esikoisesta minulla oli samana päivänä 42, eli siihenkin verrattuna matala arvo. Käyn nyt varmuuden vuoksi mittauttamassa arvon uudelleen kahden päivän päästä, kun sen pitäisi joko tuplaantua (eli raskaus jatkuisi) tai sitten vähentyä, jos on kemiallinen. Tähän olenkin jo aika lailla varautunut, kun arvo oli noin pieni.

Minua kuitenkin hämmentävät tosi vahvat raskausoireet. Esikoisesta ei ollut lainkaan pahoinvointia, tästä on ollut heti kiinnittymisestä saakka. Ja pahoinvointi jatkuu tänäänkin, vaikka arvo noin matala. Samoin tuli yhtäkkiä kauhea sinapinhimo, esikoisesta ei ollut mitään himoja.

Onko muilla kokemuksia kemiallisista raskauksista?

Kemiallinen raskaus on raskaus, jossa testeihin tulee positiivinen tulos, mutta alkio ei lähde kehittymään. Hedelmöittynyt munasolu siis kinnittyy kohtuun päiväksi tai pariksi, tarpeeksi saadakseen hcg:n nousuun, mutta irtoaa lähes välittömästi eli ei lähde kehittymään alkioksi.

Entä jos ovulaatio oli vaan myöhässä?

Kieltämättä kierto on ollut vähän epäsäännöllinen. Laskeskelin kuitenkin, että vähintään dpo12 olisi... Outoa on kuitenkin se, että virtsasta tehtävistä testeistä on tullut haamuja jo lauantaista alkaen, eli silloin, kun veressä olisi pitänyt olla lähes nolla, jos arvo olisi noussut niin kuin pitäisi tuohon 9,4 :ään.

Eli itse ajattelin, että arvo on ollut korkeampi ja siksi tullut noita haamuja ja nyt sitten laskussa niin, ett'ä tänään vain 9,4.. :(

mulla on ollu kaks kemiallista ja 4 "oikeeta" raskautta, ja tosiaan, kemialliset eros oikeista sillä että pahoinvointi alko heti kiinnittymisestä... sillon kun toisen kerran alko heti tehä pahaa, tiesin että kesken menee, ja niin meni... mut oon kemiallisten jälkeen tullu heti uudestaan raskaaks ja nämä on edenny ihan synnytykseen asti :)

muistan kyllä kuinka malttamattomasti odotin, että tulisin raskaaksi, mutta en antanut itselleni lupaa tehdä testiä ennen kuin menkat oli vähintään kolme päivää myöhässä.

jos olisin mennyt terveyskeskukseen pyytämään tuommoisia mittauksia, mut ois naurettu ulos. Sitten kun OLIN raskaana, sain ekan neuvola-ajan rv 13. No, ei tarvinnu miettiä mitään np-ultraa - tosin kunta ei kustantanut yhtäkään ultraa, joten ihan sama.

Koitan siis sanoa, että oletkos ap vähän turhan herkillä tän asian kanssa. Natsaa jos natsaa, se selviää ihan vain odottamalla.

[QUOTE="vieras";24370648]muistan kyllä kuinka malttamattomasti odotin, että tulisin raskaaksi, mutta en antanut itselleni lupaa tehdä testiä ennen kuin menkat oli vähintään kolme päivää myöhässä.

jos olisin mennyt terveyskeskukseen pyytämään tuommoisia mittauksia, mut ois naurettu ulos. Sitten kun OLIN raskaana, sain ekan neuvola-ajan rv 13. No, ei tarvinnu miettiä mitään np-ultraa - tosin kunta ei kustantanut yhtäkään ultraa, joten ihan sama.

Koitan siis sanoa, että oletkos ap vähän turhan herkillä tän asian kanssa. Natsaa jos natsaa, se selviää ihan vain odottamalla.[/QUOTE]

Ootko itse vähän k**ipää, kun vastaat näin typerästi asialliseen aloitukseen? :O

• Tykkää
Reactions: Anianna
[QUOTE="vieras";24370648]muistan kyllä kuinka malttamattomasti odotin, että tulisin raskaaksi, mutta en antanut itselleni lupaa tehdä testiä ennen kuin menkat oli vähintään kolme päivää myöhässä.

Koitan siis sanoa, että oletkos ap vähän turhan herkillä tän asian kanssa. Natsaa jos natsaa, se selviää ihan vain odottamalla.[/QUOTE]

Pelkään kohdunulkopuolista raskautta. Se voi olla hengenvaarallinen ja siinä ovat oireena juurikin haaleat testit/ alhainen ja huonosti kohoava hcg-arvo. Tuollainen odottelu rv 13 asti ilman tietoa hcg:n kehittymisestä voi maksaa naiselle kohdun ulkopuolisessa raskaudessa munatorven ja pahimmassa tapauksessa hengen. Että siinä mielessä en kyllä ole lainkaan samaa mieltäsi tuosta odottelusta ja ultrien jättämisestä väliin, itselleni on sekä hedelmällisyyden säilyttäminen että henkikulta muutamaa kymmentä euroa tärkeämpiä :)

Yhteistyössä