Millaisia raskausoireita ennen menkkoja?

Tälläistä mietin tässä itsekseni ajan kuluksi. :)

Millaisia raskausoireita teillä oli ennen kuin plussasitte? Entä millaisia jo ennen kuin kuukautiset edes jäivät pois? Miten aikaisin oireet alkoivat?

Olisin myös kiitollinen, jos joku tietäisi mitään siitä, että voiko oireita tulla jo muutama päivä hedelmöittymisestä.

Esikoiseltani en itse muista millaisia oli, koska en niihin kiinnittänyt mitään huomiota silloin. Sairastin silloin poskiontelontulehdusta joka kesti viikon sopivasti juuri ennen menkkojen arvioitua aikaa.

Mutta, mutta... Nyt olen tässä hiukan miettinyt kun on menossa kp.19 ja kp.16 alkoi omituinen mahakipu ja huomasin, että nännit saattaisivat olla suurentuneet ja tummemmat. En usko, että odotan (muttei se todellakaan mahdotonta ole kun hiukka on tullut otettua turhia riskejä. Poika vasta 5,5kk). Mietin lähinnä, että voiko olla mahdollista vai eikö voi. Täytyy pitää itsensä maanpinnalla, mutta hiukkasen kyllä mietityttää. Liekö hormoonit todella sekaisin. Kierrot ennen synnytystä vaihtelivat kp.25-35 välillä ja nyt synnytyksen jälkeen on tullut vasta kahdet menkat. Yritys ei ole päällä ja kakkosen yritys suunnitteilla vasta ensi syksylle, mutta ei se kauhean paha juttu olisi jos päättäisi nyt tulla.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia. :) Pohditaan yhdessä. (Asiallisuutta kiitos.)
 
Kun aloin esikoista odottamaan, selvimmät oireet ennen plussausta oli voimakas alaselän polttelu ja aivan järkyn arat rinnat. Liivien pitäminenkin sattui. Jälkikäteen kun mietin, niin siinä hiukan hedelmöittymisen jälkeen mulle tuli flunssan kaltaisia oireita, eli pientä kuumetta ja nenän tukkoisuutta. Vasta myöhemmin luin, että nekin voi olla raskausoireita.

Nyt jännään itsekin parhaillaan tärppiä. Neljä päivää oviksesta alkoi menkkamaiset vatsajuilinnat ja tuo samainen alaselän polte. Nyt on rinnat alkaneet olla arat (erilailla kuin yleensä ennen menkkoja). Menkkoihin on nyt viisi päivää. Jännää on.
 
Mulla kans nyt tuo mahakipu (joka oli outoa tylppämäistä ja tuntui pahiten kun nousi seisomaan tai istui) on tänään juilinut enemmän menkkamaisesti ja pissattanut paljon... Voi se tietty muutakin olla (en tosiaan tahdo uskoa ennen menkkoja, ettei sitten pety/murehdi turhaan). Mutta hauskaa näitä oireita on kuitenkin pohtia. :D Ei ole meinaan ennen tälläisiä oireita ollut ennen menkkoja ja tosiaan kun esikoiselta en muista. Se on hiukka hankala kun mulla noi tissit ei esikoiselta kipeytynny juuri lainkaan missään vaiheessa. Oiskin niin ois helpompi nytkin jännäillä. Toivottavast ei ois tulehdusta, kysta tms..

nirppurotta, peukut sinne, et tärppi ois käyny. :) Jännää.
 
En vielä tiedä olenko raskaana.. mutta mulla on nyt ollut kolme päivää nännit kipeänä, muuten ei rinnat ollenkaan arat, pelkät nännit... :p lopetin pillerit 2 viikkoa sitten.. en tiiä yhtään siis millon mahdollinen ovis on/on ollut. Mahan nippailua on kans ollut, varsinkin kun ylös noustessa.. mutta sekin jo jäänyt vähemmälle.. olisko sitten ovis oireita.. en tiiä =)
Onko muita joilla oviksesta johtuen nännit kipeytyneet? :D Vai voisko viitata jo raskauteen... näin aikaisin??
 

Yhteistyössä