Millaisia Rapu-lapsia teillä??

Minkälaisia pikkurapuja teiltä löytyy? Minulta sellainen villi mutta herkkä 3v. On kova raivoamaan,en usko että kaikki johtuu pelkästä uhmasta.Tarvitsee paljon äidin kosketusta,ja on kova silittelemään varsinkin käsivarttani.Ilman sitä kaatuu välillä maailma. Eli voimakas jästipää-luonne herkällä sydämmellä..
 
Meillä myös erittäin itsepäinen rapu-poika, vajaa 4 v. Uhmaikää on jatkunut ja jatkunut, mutta nyt ollaan ilmeisesti vihdoin päästy sen yli. Hän on vahvaluontoinen, tiedonjanoinen, tutkiva, vähän vakava, mutta iloinen poika, jolla herkkä luonne ja hyvin kehittynyt empatian ja oikeudenmukaisuuden tunne.
 
Äiti0004
Meidän poika, vajaa 2-v, on erittäin omatoiminen ja itsepäinen: haluaa pukea itse, pestä hampaat, voidella leivät, jne. Haluaa auttaa pyykinpeskukoneen ja asitanpesukoneen täytössä, sekä imuroinnissa ja lattianpesussa.

Iloinen ja reipas. Tietysti myös uhmakas.

Vielä vaikuttaa helpommalta kun isosiskonsa (skorpioni).
 
Mulla on pian 12v sekä 3v rapu-tytöt.Itse olen myös rapu.Ja kyllä luonnetta löytyy kaikista.Tuon esikoisen kanssa odottelen kauhulla tulevaa murkku-ikää ja nuorimmaisella on parhaillaan uma menossa.Kummallakin on aika yleinen vastaus tällä hetkellä kaikkeen EI
 
moi!

Täytyy sanoa että täältä saa lukea meidän pojasta. 3.7 syntynyt ja 1v ja 9kk tosi jästi pää. vakiolause on e, eiiii . tutkii tarkasti ja haluaa olla täydellinen joka asiassa, eikä tee ennenkuin onnistuu ja harjoittelee itsekseen. Ihana iloinen veijari ja tosiaan kyllä siitä joku tutkija tai suunnittelija täytyy tulla, kun seurailee touhuja. Rakastaa vettä ja äitiä ja isiä.
 
vauvakuumeessa
Meillä on kesäkuun 24. 12-täyttävä poika. Ja ihan oli pakko vastata, kun
luin ton et lapsi käsivartta hinkkaa... =) Kun poika oli pieni räyhääjä oli
hänellä tapana aina ja jokapaikassa tunkea käsi mun tai iskän paidan hihasta sisään ja silitellä se oli kuin maneeri. Ei itse sitä tavallaan edes tiedostanut vaan ihan huomaamatta käsi oli ruokaillessakin hihassa!
Tosi herkkä poika on vieläkin itkee kun kokee kohdanneensa vääryyttä, ihan pienistäkin. Mutta huolehtii pienemmistä sisaruksista ja hänen sanaan voi luottaa myös kaverit. Hermostuu myös herkästi ja ihan tosissaan suuttuu. Mutta kun äiti vähän halaa ja sanoo että äidin sydän särkyy kun olet noin kiukkuinen ja paiskot tavaroita niin jo muuttuu ääni kellossa... Aivan uskomaton luonne. niin herkkä mutta tulinen. voi jos jaksaisin näpytellä niin kyllä tätä juttua riittää... Nautitaan rehellisistä ja oikeudenmukaisuutta arvostavista lapsistamme. Aurinkoa elämäänne :heart:
 
Äiti0004
Pakko vielä lisätä, kun luin noista rapulapsista, jotka tykkää hiplata kättä tms.

Meidän poika meinaan on ihan vauvasta asti tykännyt pyöritellä mun sormia kädessään. Vauva-aikoina joutu monet kerrat antamaan käden pinnojen välistä hiplattavaks. Edelleen jos väsyttää tai on vaan huono hetki tykkää olla sylissä ja pyöritellä mun sormia...

Niin kai se on, että kun välillä pitää vähän äitiä kädestä kiinni, niin elämä taas hymyilee :heart:
 
Oma poikani on herkkä, rauhallinen, hiljainen ja tutkiskeleva. Täyttää viisi kesällä. Riehaantuu äidin kanssa ja tutuilla, vieraassa paikassa vetäytyvä aluksi. Tarvitsee äidin tukea ja kannustusta, silittelyä ja syliä. Saanut kokea olevansa erilainen päiväkotiryhmässään ja päättänyt olla jopa puhumatta näille tädeille! Mummolassa ja mummilassa leikkii itsekseen ja keksii hurjia kiipeilytemppuja, joissa sattuu ja tapahtuu. Itsepäinen ja uhmakas isälleen, joka on hänen mielestään tyhmä, kun komentelee. Komentelee itsekin, mutta on silti kiltti ja kuuliainen lapsi, joka pitää matkustelusta ja reissaamisesta turvallisesti äidin kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2006 klo 22:01 vauvakuumeessa kirjoitti:
Meillä on kesäkuun 24. 12-täyttävä poika. Ja ihan oli pakko vastata, kun
luin ton et lapsi käsivartta hinkkaa... =) Kun poika oli pieni räyhääjä oli
hänellä tapana aina ja jokapaikassa tunkea käsi mun tai iskän paidan hihasta sisään ja silitellä se oli kuin maneeri. Ei itse sitä tavallaan edes tiedostanut vaan ihan huomaamatta käsi oli ruokaillessakin hihassa!
Tosi herkkä poika on vieläkin itkee kun kokee kohdanneensa vääryyttä, ihan pienistäkin. Mutta huolehtii pienemmistä sisaruksista ja hänen sanaan voi luottaa myös kaverit. Hermostuu myös herkästi ja ihan tosissaan suuttuu. Mutta kun äiti vähän halaa ja sanoo että äidin sydän särkyy kun olet noin kiukkuinen ja paiskot tavaroita niin jo muuttuu ääni kellossa... Aivan uskomaton luonne. niin herkkä mutta tulinen. voi jos jaksaisin näpytellä niin kyllä tätä juttua riittää... Nautitaan rehellisistä ja oikeudenmukaisuutta arvostavista lapsistamme. Aurinkoa elämäänne :heart:


Tää oli kuin suoraan meidän rapupoika, seittämän vee....
:heart:
 
Olen rapu ja poikani on rapu. Olemme herkästi loukkaantuvia, ylihuolehtivia, hellyyden kipuisia, ärhäköitä, syöksemme tulta, mutta hellyydellä lepymme.
Pidämme silittelyistä. Vauvelina poikani suukotteli omaa kättään ja minun käsiä =)
Tiedämme toistemme tunteet katseesta =)
 
Amaryllis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.04.2006 klo 11:04 mami kirjoitti:
juu, oikein tempperamenttinen rapu-tyttö kasvamassa, täyttää heinäkuussa kaksi vuotta ja vaikka luonnetta onkin, on myös tavattoman valloittava ja reipas tapaus.
Ihan kuin meidän kesällä 5-v täyttävä tyttö =) On myös jääräpäiden kunigatar niin tahtoessaan ja kun jotain päättää, ei ihan heti periksi anna.
 

Yhteistyössä