Millaisia ovat kuukautiskivut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihloovihloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihloovihloo

Vieras
Tyhmä kysymys, mutta kun en ole kuukautiskivuista aikaisemmin joutunut kärsimään. Nyt kuitenkin menkkojen pitäisi näinä päivinä alkaa ja tänään tuli ensin yksittäinen selvä vihlaisu alavatsaan ja vihlonta on sen jälkeen vähitellen muuttunut kovemmaksi ja jatkuvammaksi. Välillä en pysty nousemaan tuolilta ylös, koska alamahaa sattuu niin kovin. Kipu tuntuu myös ristiselässä ja vetää lonkkiin. Voiko tämä olla ihan vain normaalia kuukautisista johtuvaa? Vuoto ei siis vielä ole kuitenkaan alkanut.

Mulla joskus kovat kuukautiskivut, alamahassa- ja selässä ja voi tuntua reisissäki.Pitkään yhdessä kohti seisominenki jo sattuu. Ota pari särkylääkettä jos se helpottais, mä oon myös pitäny kuumavesipulloo mahalla ja selässä. Se auttaa vähän

Mullakin menkkakivut vertautuis lähinnä supistuksiin, mutta et maininnut oletko synnyttänyt (=tiedätkö miltä supistukset tuntuu). Ja tämäkin vaihtelee eri ihmisillä.

Nuorena kun en syönyt e-pillereitä, menkkakivut olivat välillä niin pahoja että pyörryin kivusta. Lievänä juuri tuollaista, ettei liikkumaan pysty. Jos ei sinulla ole ennen ollut minkäänlaisia kipuja, olisin kuitenkin hieman huolissani, miksi nyt yhtäkkiä? Ettei olisi jotain muuta syytä kuin tavalliset menkat?

Samalta kuin synnytyssupistukset tai samalta kuin olis paha mahatauti. Selkään ja vatsaan sattuu, kouristelee, jaloista menee voimat ja maha menee kuralle, palelee, särkee...

Minulla on kaksi lasta, joten tiedän joo supistuskivut. Kuparikierukka poistettiin tämän kierron alussa, joten voiskohan nämä kivut liittyä jotenkin tuon poistamiseen? Raskaus siis kuitenkin lähes mahdoton vaihtoehto. Mua kanssa mietityttää nämä siksi, kun aikaisemmin ei ole ollut mitään kipuja. No josko yön aikana hellittäisivät.

Yhteistyössä