Millaisia on ne "vaaralliset" supistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenis

Vieras
Olen raskausviikolla 23, ja pari päivää on ollut vaikka mitä kremppaa. Menkkamaisia kipuja, alaselkäkipuja jne. Ekassa raskaudessa ei ollut mitään tällaista. Mistä tiedän, onko nämä jonkin sortin supistuksia jotka voi avata jo kohdunsuuta?

Pahoittelen jos kysymys on tyhmä, mutta esikoisesta tuli supistuksia vasta sitten kun hän oli jo syntymässä, ja niistä kyllä tiesi melkeinpä heti mitä ovat ;)

Ok, mitään tulehduksen oireita (siis muita) ei onneksi ole. Jos on joku tulehdus, niin voiko siitä olla jotain vaaraa raskaudelle? Huoh, ihan noviisi tässä vaikka toista ootellaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Ok, mitään tulehduksen oireita (siis muita) ei onneksi ole. Jos on joku tulehdus, niin voiko siitä olla jotain vaaraa raskaudelle? Huoh, ihan noviisi tässä vaikka toista ootellaan...

Hiivatulehdus ja virtsatietulehdus ovat raskauden aikana usein erilaisin oirein mitä tavallisesti. Juurikin supistelu voi olla joskus ainoa oire. Siksi niiden mahd. kannattaa poissulkea.

Ite miettinyt kanssa, että millaset supistukset ne sitten loppupeleissä avaa paikkoja.
Raskauden puolivälistä saakka ollut kivuttomia harkkarisuppareita ja olen ymmärtänyt, että ne eivät saa mitään muutosta kohdunsuulla/kaulalla aikaiseksi.
Nyt kuitenkin viimeiset kaksi viikkoa on ollut kanssa jatkuvaa selkäsärkyä, alavatsajn juilimista, vihlontaa kohdunsuulla, limatulpan irtoamista ja PALJON kivuttomia suppareita. Jotenkin olin ajatellut, että nämä kivuttomat eivät kohdunsuuta avaa, mutta näiden oireiden alettua kaksi viikkoa sitten kävin lääkärissä ja kyllähän kohdunsuulla oli ollut jo vaikka ja mitä muutosta. Tulehduksetkin on poissuljettu, joten kaipa tämä on luonnon tapa nyt rankaista muuten helposti menneestä raskaudesta ja tehdä tästä loppuraskaudesta nyt todella piiitkä ja kivulias.

Tällä haluan vaan sanoa, että kannattaa käydä tarkastuttamassa tilanne jos mietityttää - varsinkin kun on viikkoja vielä noi vähän. Mut pistivät varmuudeksi joksikin aikaa vuodelepoon, että vauva ei vaan tuu maailmaan liian aikasin. Vaikuttaisi nimittäin ainakin minun tapauksessani siltä, että ne kivuttomat supparit voi hyvinkin avata paikkoja tuolla alakerrassa.

minulle juurikin sanottiin sekä neuvolassa että äitipolilla, että menkkamaista kipua, paineen/ponnistamisen tunteenomaista tunnetta lantionpohjassa/emättimessä, vihlaisevia supistuksia lantionpohjassa/emättimessä ja ylipäätään supistuksia lantionpohjan alueella mukaanlukien peräaukko ja alaselän alue EI SAA OLLA ja jos on, on heti otettava äitipolille yhteyttä. tietty tuohon mukaan vielä erilaiset vuodot. myös kivuttomat supistukset voivat avata/lyhentää kanavaa, joten turhaan ei kannata sinnitellä.

rv on 27, ja vuodelepojakso oli jo 20 viikon aikoihin omituisten tuntemusten takia, samalla jäin sairauslomalle seisomatyöstä. tuntemukset harventuneet, mutta eivät täysin poissa. vauvalla on riski tulla ennenaikojaan, kun noita tuntemuksia on noin tiiviisti. tulehdukset ja toksemia on suljettu pois, jatkuvassa seurannassa olen.

Huh, pitääpä tosiaan soittaa neuvolaan. Mulla ois reilun viikon päästä aika muutenkin, mutta ei taida uskaltaa odotella niin pitkälle. On tosiaan noita viikkojakin vielä niin vähän.

Mulla oli kohdun ulkosuu auki jo ekassa lääkärineuvolassa, mutta on kuulemma normaalia kun ei ole esikoisraskaus kyseessä...

Huh, pitääpä tosiaan soittaa neuvolaan. Mulla ois reilun viikon päästä aika muutenkin, mutta ei taida uskaltaa odotella niin pitkälle. On tosiaan noita viikkojakin vielä niin vähän.

Mulla oli kohdun ulkosuu auki jo ekassa lääkärineuvolassa, mutta on kuulemma normaalia kun ei ole esikoisraskaus kyseessä...

Mä soitin neuvolaan kun alko tulla sitä kovaa selkäsärkyä ja menkkajuilimista mahassa (ja sitä limatupllaa) ja käskivät heti näytille. Kannattaa ainakin soittaa ja kertoa oireet. Ne ei neuvolassa halunnut edes odotella, että alan esikoiselle järkkäämään hoitajaa neuvolalääkärin ajaksi vaan käskivät sinne heti pikimmiten ja sanoivat, että vaikka itse siellä kattovat sitten tuon esikoisen perään, että mun olisi tultava sinne oikeasti heti. Soita heti tänään sinne ja kerro tilanne, joohan?

Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaH:

Mä soitin neuvolaan kun alko tulla sitä kovaa selkäsärkyä ja menkkajuilimista mahassa (ja sitä limatupllaa) ja käskivät heti näytille. Kannattaa ainakin soittaa ja kertoa oireet. Ne ei neuvolassa halunnut edes odotella, että alan esikoiselle järkkäämään hoitajaa neuvolalääkärin ajaksi vaan käskivät sinne heti pikimmiten ja sanoivat, että vaikka itse siellä kattovat sitten tuon esikoisen perään, että mun olisi tultava sinne oikeasti heti. Soita heti tänään sinne ja kerro tilanne, joohan?

Joo, jätin soittopyynnön omalle terkalle just, soittaa parin tunnin päästä. Mulla ei onneksi tuu limatulppaa ainakaan vielä, mutta lähinnä tosiaan tuo selkäsärky huolestuttaa - esikoisen synnytys alkoi samanlaisella kivulla. Kiitokset sulle infosta!

Jännitän täällä sun puolesta, että mitä sanovat ja pyytävätkö näytille.
Ite oon pari viikkoa jo kärvistelly, eikä tää kyllä kovin mukavaa ole - menee odotus tosi hitaasti kun on koko ajan jotain särkyä tai kolotusta ja ikävä epätietosuus ja jännitys... Miehelle tossa sanoinki, että miks se ei oo voinu kouluttautua vaikka gyneksi niin voisi tarkastaa kohdunkaulan tilanteen vaikka ihan parin päivän välein ;)

Yritä päästä näytille. Mulla ei ees synnytyksessä tullut selviä suppareita, mutta yks km alkoi juuri tuollasilla oireilla. Lääkäri siitä juuri totesi, että avaavia suppareita ovat olleet. Tää tapahtui kuitenkin paljon aikaisemmilla viikoilla, joten en tahdo pelotella. Mutta tarkista tilanne.

No ei oo vieläkään soittanut, ja kellokin jo 12.18! 12-13 siis se soittotunti noilla :D

Päätin vaatia tohtorivisiitin, on nää kivut niin erilaisia kuin esikoiselta. Onneksi on kiva terkka. Jollei muuta, niin käyn sitten vaikka yksityisellä. Että voi tosiaan olla raskaudet erilaisia, ekasta ei ollut mitään kremppaa ja nyt vaikka mitä ja koko ajan. Epistä!

Mullakin eka raskaus oli niin selkeä.. ei mitään kremppaa ja kun synnytys alkoi niin se kanssa alkoi sitte, eikä mitään jäänyt epäilyksen varaan.. Nyt sitten pitää olla kaikenlaista oiretta, että synnytys ois muka alkamassa, mutta sitten mitään konkreettista ei tapahdukkaan - tosi turhauttavaa.. Onneks mulla on aika polille huomiseksi niin kurkkaavat sitten miltä näyttää.

aina ne sanovat, että menkkamaista kipua ei saisi olla, mutta mitä jos ei ikinä ole ollut kuukautiskipuja!!!! vuotoa kyllä runsaasti, muttei ikinä 35 vuoteen mennessä ole ollut mitään menkkakipuja. tunnustele siinä sitten mitä ne kivut on...

No, nyt on soitettu ja todettu että neuvolalääkäriä pääsisi tapaamaan peräti "jo" torstaina :D Alkoi ottaa pattiin sen verran että tilasin ajan yksityiselle huomisaamuksi.

Toi on oikeasti hankalaa, kun ei pysty arvioimaan mitkä kivut on asiaankuuluvia ja mitkä ei. Esikoisesta tosiaan tuli ekat supistukset sinä päivänä kun herra syntyi...

In order to keep the sales size at a degree that may maintain your full price organization afloat, you might want to make many important adjustments. prentice capital management website Stand powering your current goods and/or assistance michael zimmerman fund In some cases you'll be settled a commission to attend some sort of retailer and find out with regards to a solution. Inside some other circumstances you can be enquired to buy something after which it you'll be returned with regard to everything you purchased.... ADDITIONALLY you will end up permitted to maintain whatever you acquired.

Yhteistyössä