Millaisia nyyttejä teette grilliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Williviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ainakin tehnyt sellaisia nyyttejä, että pohjalle vihannessuikaleita, pakkasesta, jos ei itse halua pilkkoa, päälle kivan kokoinen annospala lohta, mausteeksi suolaa, silputtua kevätsipulia varsineen vielä päälle ja tuorejuustoa reipas mötikkä. Sitten vaan folio kiinni ja grillaantumaan.

Mä olen välillä tehnyt niin, että pohjalle pekonisiivu ja sit perunasipulisekoitusta, loraus kermaa ja mausteita.

Nyt käytiin sunnuntaina isän luona syömässä ja se oli tehnyt tälläisiä: paprikaa, päärynää, purjosipulia, persiljaa ja homejuustoa. Ja oli ihan järkyttävän hyviä, vaikka aluksi epäilin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja muratti88:
itse laitan yleensä perunasipuli sekoitusta, aromisuolaa mausteeksi ja sitten koskenlaskija juustoa (viherpippuri omaa suosikkia). Folion pohjalle lorauta tipan rypsiöljyä ettei tartu kiinni :)

No vähän luovin sun ohjeen kautta, niin voisin pilkkoa perunaa ja sipulia ja päälle juustoa ( viherpippuri sopii hyvin :) ) kuin paksu palan olet laittanut?

Pakaste vihanneksia olikohan aurinkoinen pussista folionkeskelle ja sen päälle jotaki hyvää tuorejuustoa ja nyytti kii ja grilliin :p tosi hyviä ja helppoja ja kypsyy nopeesti.
Tai sama keitetyistä uusista perunoista viipaleiksi ja tuorejuustoa päälle ja hetki grillissä.

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Mä olen välillä tehnyt niin, että pohjalle pekonisiivu ja sit perunasipulisekoitusta, loraus kermaa ja mausteita.

Nyt käytiin sunnuntaina isän luona syömässä ja se oli tehnyt tälläisiä: paprikaa, päärynää, purjosipulia, persiljaa ja homejuustoa. Ja oli ihan järkyttävän hyviä, vaikka aluksi epäilin! :D

Homejuusto ja päärynähän sopii hyvin yhteen! :p

Kuin isoja nuo nyytit yleensä on?

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Pakaste vihanneksia olikohan aurinkoinen pussista folionkeskelle ja sen päälle jotaki hyvää tuorejuustoa ja nyytti kii ja grilliin :p tosi hyviä ja helppoja ja kypsyy nopeesti.
Tai sama keitetyistä uusista perunoista viipaleiksi ja tuorejuustoa päälle ja hetki grillissä.

Siis tuoreita vihanneksia ja juustoa ainakin näin kesällä :saint:
paljon juustoa?

Pilkon kasviksia, esim. paprikaa, herkkusieniä, keitettyjä uusiaperunoita, kevätsipulia, kirsikkatomaatteja, kesäkurpitsaa (mitä siis milloinkin), heitän päälle hiukan suolaa (jos muistan) ja aurajuustoa tai tuorejuustoa (Creme Bonjourin ruohosipuli ja pippuri toimii ainakin hyvin). Sit vaan nyytit kiinni ja grilliin muhimaan. Mitä kauemmin ja sopivan miedolla lämmöllä paistaa, sitä parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Siis tuoreitaq vihanneksia ja juustoa ainakin näin kesällä :saint:
paljon juustoa?

Ainakin ruokalusikallinen. Ellei 2, 3 tai 4... :p NÄLKÄÄÄÄÄÄ!!!! Mun mielestä sitä tuorejuustoa saa olla ihan reilusti, niin sitä tulee samalla kastikkeeksi asti hiukan. Olen käyttänyt ihan pehmeää tuorejuustoa, esim Creme Bonjouria, miksei Koskenlaskijakin kävisi, mutta se ei varmaan sula niin "kastikkeiseksi" kuin tuo Creme Bonjour.

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:

Homejuusto ja päärynähän sopii hyvin yhteen! :p

Kuin isoja nuo nyytit yleensä on?

No niin sopiikin ja mä en oo tiennyt! :D

No semmosia sopivan kokoisia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mä olen ainakin tehnyt sellaisia nyyttejä, että pohjalle vihannessuikaleita, pakkasesta, jos ei itse halua pilkkoa, päälle kivan kokoinen annospala lohta, mausteeksi suolaa, silputtua kevätsipulia varsineen vielä päälle ja tuorejuustoa reipas mötikkä. Sitten vaan folio kiinni ja grillaantumaan.

Kauan grillaantuu? Hauaa pilkkoa, ei mitään pakaste jujttuja kesällä kun meillä on niin ihania vihanneksia!

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Siis tuoreitaq vihanneksia ja juustoa ainakin näin kesällä :saint:
paljon juustoa?

No ihan teet niinku tykkäät mie teen noin :D ja juustoa sellanen reilu ruokalusikallinen tai niin laitan minä.

Yhteistyössä