Millaisia miehenne ovat isinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja i1na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

i1na

Jäsen
30.10.2011
155
0
16
Lappeenranta
Viettävätkö miehenne paljon aikaa lapsia hoitaen ja lasten kanssa leikkien vai ovatko keskittyneet enemmän omiin asihoihinsa kuten työ, kaverit, harrastukset? Ovatko läheisiä lasten kanssa vai pysyvätkö ns. taka-alalla ja antavat äidin kantaa vastuun?

Kertokaa mitä haluatte :) Kysyn ihan mielenkiinnosta.

Mies omistautuu viikonloppuisin perheelleen, välillä vähän liikaakin.
Olen sanonut hänelle, että menee vaan käymään kaverinsa luona vaikka sitten pelaamassa tai kaljalla.. Mutta hän on mieluummin kotona meidän kanssa.

Leikkii lasten kanssa, viettää illat minun kanssani. Vastuu kannetaan yhtälailla, kun kotona ollaan samanaikaisesti.

• Tykkää
Reactions: i1na
On tuo ihan kelvollinen isä sillon kun sattuu paikalla olemaan. Tosin ei se mikään auktoriteetti ja uskottu ole. Enemmän sellainen rymykaveri. Tuo asema saattaa kyllä kostautua myöhemmin...

Vauvana pysyi taka-alalla ja paljon. Hoidin tyttöämme paljon. Kun tyttö alkoi olemaan 3 v niin johan alkoi isyys kiinnostaa. Nyt tyttö jo reilu 9v ja jonkin verran leikkivät ja käyvät kivoissa paikoissa. Mä olen se kauhea äiti...

On ollu tyttöjen kans alusta saakka paljon, ja aina mukana. Minä hoitanut varsinaisen kasvatusvastuun, mutta yhdessä ollaan isommista asioista päätetty. Nyt kun tytöt on murrosiässä, niin kaikki naiseksikasvamisjutut olen hoitanut ja sivulauseessa kertonut miehelle esim. kuukautisten alkamisesta.

Mun mies on mun omasta mielestä paras isä jonka kukaan voi lapselleen saada. On kiinnostunut lapsen asioista, jaksaa leikkiä ja touhuta hänen kanssaan, ja osaa myös pyytää multa apua jos ei onnistu jossain poikaamme liittyvässä. Hän on aidosti pahoillaan että ehtii arkisin olemaan niin vähän pojan kanssa, ja yrittää parhaansa mukaan kuroa tätä vajetta kiinni viikonloppuisin. Muistaa huomioida myös mua, ja antaa mulle omaa aikaa olemalla pojan kanssa. Hän kehuu ja kannustaa poikaa kaikessa, ja opettaa paljon uusia juttuja, sekä odottaa kovasti että poika kasvaisi päästäkseen harrastamaan hänen kanssaan. :)

• Tykkää
Reactions: i1na
Päinvastoin. Mulla menee toisinaan liikaakiin aikaa työhön ja harrastamiseen. Mies on koti-isä.
Ei sekään kyllä leiki lasten kanssa, en mäkään ole niiden kanssa juuri leikkinyt.
Muuten kyllä kumpikin vietetään lasten kanssa aikaa, mies tietysti nyt just enemmän.
Muuten on hoitanut hommansa ihan ok, ja paremmin sillä rutiinit sujuu näiden kanssa kuin mulla. Ja se on huomattavasti kärsivällisempi.

Yhteistyössä