millaisia lemmikkieläimiä on marsut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
olis mahdollisuus saada kaksi marsua ilmaiseksi tavaroineen ja pojalla olis synttärit just tulossa.. mietin et antaisinko marsuille hyvän kodin, mulla vaan ei ikinä ole ollut mitään "häkkieläintä" joten tarvis saada tietää kaikkee...?

joo olen kyllä googlettanut jne, mutta taisin asetella tekstini hieman ajatuksissani, tarkoitin että haluaisin kuulla millaisia teidän marsut on joilla sellaisia on ym kokemuksia :)

meillä oli kaksi marsua lapsilla,aika nopeasti kyllästyivät.purun ja heinän siivoamiseen saa varautua.häkki piti siivota joka toinen päivä,muuten haju on valtava.mutta kyllä minä ennemmin ottaisin marsun kun kanin.

Meillä on kolme, tyttö omassa häkissään ja pojat yhteishäkissä. Ovat sosiaalisia ja äänekkäitä, persoja makupalojen perään. Tunnistavat mun äänen ja askeleet ja silloin alkaa armoton kukuilu.
Häkkien siivous on ikävä puoli, mutta senkin lapset tekevät 15 minuutissa (tyhjennys, pesu ja uudet purut ), kunhan pistävät vauhtia eivätkä tee muuta välillä. Kerran viikossa on täyssiivous, ja siinä välillä pahimpien paskojen jne pois ottaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Meillä on kolme, tyttö omassa häkissään ja pojat yhteishäkissä. Ovat sosiaalisia ja äänekkäitä, persoja makupalojen perään. Tunnistavat mun äänen ja askeleet ja silloin alkaa armoton kukuilu.
Häkkien siivous on ikävä puoli, mutta senkin lapset tekevät 15 minuutissa (tyhjennys, pesu ja uudet purut ), kunhan pistävät vauhtia eivätkä tee muuta välillä. Kerran viikossa on täyssiivous, ja siinä välillä pahimpien paskojen jne pois ottaminen.

Ja tämä onkin tärkeä pointti, että lapset tosissaan tietävät joutuvansa huolehtimaan eläimestä. Ei missään nimessä kannata mitään lemmikkiä hankkia - ...no kun lapsi halus... - , se voi hyvin äkkiä jäädä vanhempien vastuulle (no, ovat kyllä muutenkin vastuussa) kokonaan kun uutuuden viehätys katoaa. Vanhempien opetettava alusta asti että lemmikin hyvinvointi on hoitajasta kiinni :)

Mutta niistä kuikui pötkylöistä... =) Itsellä kaksi ollut ja ovat kyllä mainioita lemmikkejä! Toinen marsuistani "leimaantui" minuun niin että kun äänen vain kuuli, tulla kipitti heti luokse. Sulla sama, Huuhkajatar :D Ja vielä, vaikka onkin häkkieläin, niin mielestäni mahdollisimman paljon pidettävä vapaana, siis ihan lattialla viipottaa. Pikkupapanat saa kyllä äkkiä siivottua :D

Uusimmat

Yhteistyössä