Millaisia koruja käytät arkena ja paljon?

  • Viestiketjun aloittaja Uteliasulla
  • Ensimmäinen viesti
HelloShitty
kihla- ja vihkisormus, 1 korvakoru (hukannu muut), lävistyskorut (huuli, nenä ja kieli) ja hopeinen kaulakoru.

muoks. siinä on kuva sormuksista:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3691725.jpg
 
Äiti
Mulla on yleensä ranteessa joko Nomination-ranneke tai sitten kultainen 50-luvulta oleva rannerengas. Kaulassa joko jokin asuun sopiva pukukoru tai kultainen myöskin 50-luvun kaulakoru. Korvissa yleensä kullanväriset pienet napit. Ja kihlasormus tietty sormessa.
 
Käytän hopeasormuksia pääasiassa. Vihki- ja kihlasormukset on valkokultaa ja timantteja. Nyt on jonkin aikaa olleet vain nämä kaksi, kun olen niin ilahtunut rouviintumisesta. Yleensä on kuitenkin paljon sormuksia, tai muutamassa sormessa niveleen asti useampia.

Korvakoruja ja kaulaketjuja en osaa arkenä käyttää. Tarttuvat hiuksiin ja ääh.. hankalia. Rannekoruja keräsin ennen ja pidin paljon, sittemmin kun on joutunut käsiään jatkuvasti liottamaan jossain, on jäänyt vähemmälle. Keltakultaa en omista ja rihkamaa en käytä.
 
onne
valkokultaiset kihla- ja vihkisormukset ja kelta/valkokultainen ketju tai kultainen papuketju kaulassa. Jos papuketju, niin usein myös samaisen sarjan ranneketju. Korvissa yhteensä 4 yksinkertaista kutju-korvista.
 
Tipu Topakka
Minulla on helmet ja pikku timanttikorvikset korvissa. Sitten maistraatti vihkisormus sormessa (kirkko vihkisormus on sitten erikseen :D ) ja ohut kultaketju kaulassa jos pieni sydän riipus, jonka keskellä pieni timantti. Aika siroja koruja käytän arkena.
 
Meri-Kaisla
Tällähetkellä mulla on 4 sormusta. Kultaa kaikki ja kolmessa on timantteja. Sitten on rannerengas (kultaa), pienet korvikset (kultaa) ja kalevalakoru kodin sydän (kultaa). Mulla ei oikeastaan ole erikseen juhla- ja arkikoruja. Käyttöön on kaikki tehty.
 
pallero
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
edellisessä ammatissa ei voinut mitään pitää, joten en nykyäänkään mitään käytä. ravintolaan mennessä sormus nimettömään.
tai olishan tietty voinut, mutta omistin vain isoja ja "häiritseviä" joten jäi käytöstä pois.
 
Uteliasulla
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
edellisessä ammatissa ei voinut mitään pitää, joten en nykyäänkään mitään käytä. ravintolaan mennessä sormus nimettömään.
tai olishan tietty voinut, mutta omistin vain isoja ja "häiritseviä" joten jäi käytöstä pois.
missä ammatissa ei voi käyttää koruja?
 
Jos on ihan koti päivä en mitään. Aina kun lähden ulos laitan kellon ja vihki-ja kihlasormukset. Töissä yleensä korvissa nämä
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/korvakorut/755
Ja muiden sormusten lisäksi tämä
http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/755

Sitten lisäksi semmoinen paksumpi kultaketju kaulassa ja siinä semmoinen pullukka sydän.
 
mieheltä saatu kaulakoru jossa kristalliset sydän ja perhonen. parin viikon välein vaihdan veljelta saatuun hopeakoruun.

korviksia käytän sillon ku oon saanu ostettua uudet lukot niihin. mä en tiiä mihin ne aina joutuu.
 
Hopeiset korvikset (3 kpl), hopeinen kaulakoru ja hopeasormus. Kultakoruja käyttäisin, jos olis rahaa ostaa semmosia.. Mut koska ei ole, on pakko tyytyä hopeaan.

Yleensä suosin niin korviksissa ja sormuksissa kuin kaulakoruissakin jotain kelttihenkisiä tai muita ei-tavis-koruliikkeistä-saatavia malleja. Esim. tällä hetkellä korvissa on 1 tavallinen rengas ja 2 ystävyydensolmua, kaulassa "köyhän naisen Evenstar" eli ns. haltiariipus ja sormuksena kotimainen versio The One Ringistä.

Haltiariipus


The One Ring, kotimainen versio
 

Yhteistyössä