Millaisia kokemuksia Temgesic-lääkkeen käytöstä?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Otin eilen illalla yhden 0,2mg. Se vei kivulta kärjen, mutta nousi myös päähän aika lailla. Oli jotenkin sekava olo. Nukuin 16 tuntia putkeen ja edelleen olo on sekava. Tosin nyt en tiedä johtuuko se lääkkeestä enää vai muuten vain yleisestä olotilasta.

Tuleeko tästä lääkkeestä ihan pöntöksi?

[QUOTE="eeee";24600344]No mitäpä luulet?[/QUOTE]

En luule mitään. Mulla kun on muutenkin välillä varsin pönttö olo johtuen terveydentilasta. Olen ennen syönyt Oxynormia ja Oxycontinia eivätkä ne mielestäni olleet tällaisia. Tai sitten aika vain kultaa muistoja.

En luule mitään. Mulla kun on muutenkin välillä varsin pönttö olo johtuen terveydentilasta. Olen ennen syönyt Oxynormia ja Oxycontinia eivätkä ne mielestäni olleet tällaisia. Tai sitten aika vain kultaa muistoja.

Taidat vaan kehuskella huumelääkkeilläsi. Olen huomannut saman ilmiön aikaisemminkin tällä palstalla. "Mulla on kovemmat lääkkeet ku sulla!"

Otin eilen illalla yhden 0,2mg. Se vei kivulta kärjen, mutta nousi myös päähän aika lailla. Oli jotenkin sekava olo. Nukuin 16 tuntia putkeen ja edelleen olo on sekava. Tosin nyt en tiedä johtuuko se lääkkeestä enää vai muuten vain yleisestä olotilasta.

Tuleeko tästä lääkkeestä ihan pöntöksi?

Käy päähän, on morffiinia. Katukaupassa nimi on Teemu....

Nyt kun olen vähän aikaa ollut pystyssä, alkaa tulla etova olo ja oksettaa. Voiko lääke vaikuttaa vieläkin näin voimakkaasti, vaikka eilen illalla otettu? Jäi kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tabuksi sitten.

Ei muuten ole "morffiinia". On toki myös väärinkäytettävä lääke (surullisenkuuluisa buprenorfiini pienemmällä annostuksella), mutta joskus kovatkin lääkkeet ovat tarpeen. Ehkä ei kannata kauhistella jos on ollut niin onnekas, ettei koskaan ole sairastanut tosi kovien kipujen kanssa.

En muista onko Temgesic opioidi vai opiaatti mutta tässä sillä ei oo väliä. Menee pönttö sekaisin ensimmäisillä kerroill ja pahoinvointia voi olla niin paljon, että tarvitsee pahoinvointilääkkeen. Joillekin ei tietysti sovi totuttelun jälkeenkään. Mutta ainakin pari päivää pitäis sietää kokeilla.

Sen jälkeen pyytäisin vaihtoa Oxynormiin tai Oxycontiin jos ne ovat sopineet.

Yleensä tuon vahvuusluokan lääkkeitä tarvittaessa olo on kauhea anyway, niin kuin aloittajakin sanoi. Onneks oma sairaus ei noita enää vaadi. Toivon pikaista paranemista ja jaksamista!

4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Kuten kaikki lääkkeet, Temgesickin voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Väsymys (sedaatio) on yleisin tämän lääkkeen haittavaikutus.

Yleisiä: Pahoinvointi, oksentelu, väsymys, uneliaisuus, huimaus/pyörtyminen, hikoilu, matala verenpaine, silmän mustuaisten supistuminen, päänsärky ja alentunut hengityskyky.
Melko harvinaisia: Sekavuus, heikkous/uupumus, suun kuivuminen, hermostuneisuus, masennus, epäselvä puhe, kohonnut verenpaine, ummetus, virtsaamiskyvyttömyys, näön poikkeavuus.
Harvinaisia: Aistiharhat, ihottuma, vapina, kalpeus, ruokahalun vähentyminen, ripuli, nokkosihottuma (urtikaria) ja kouristukset/lihaskoordinaation puute.

Jos elimistö ei toimi normaalisti, lähinnä ne elimet jotka metabolisoi lääkkeitä (lääkkeestä riippuen maksa, munuaiset) niin se lääkkeet haittavaikutus voi kestää aika merkittävästkin pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24600745:
Jos elimistö ei toimi normaalisti, lähinnä ne elimet jotka metabolisoi lääkkeitä (lääkkeestä riippuen maksa, munuaiset) niin se lääkkeet haittavaikutus voi kestää aika merkittävästkin pidempään.

Kuinkahan kauan on merkittävästi pidempään? Nyt 36 tuntia lääkkeen otosta ja edelleen huono olo. Olin eilen pystyssä vain tunnin ja ehdin sinä aikana kerran oksentaakin. Muu aika mennyt nukkuessa. Mietin tällä hetkellä, onko pahoinvointi vain lääkkeestä johtuvaa vai taas uusi oire.

Nyt kun olen vähän aikaa ollut pystyssä, alkaa tulla etova olo ja oksettaa. Voiko lääke vaikuttaa vieläkin näin voimakkaasti, vaikka eilen illalla otettu? Jäi kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi tabuksi sitten.
Täytyisi ensin kokeilla injektiolla, niin tietäisi, vaikuttaako se lääke just siihen kipuun, ja vasta myöhemmin niitä nappuloita, joiden apuaineista voi tulla sellainen kuvotus... Tässä ne molemmat, joista täytyy ihan ensiksi tarkistaa vasta-aiheet.

Yhteistyössä