Millaisia kokemuksia teillä on yksityisestä lääkäristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Itse olen tänään menossa ja hinta kyllä hirvittää :/ Olen juossut viimeset 2v tk:ssa ja ties missä ilman ainuttakaan ´oikeaa´diagnoosia.itse epäilen vahvasti kilpirauhasen vajaatoimintaa ja tk:ssa otetuissa testeissä arvoni ovat joka kerta olleet viiterajojen tuntumassa mutta oireita on vaikka millä mitalla;päällimmäisenä pohjaton väsymys ja fyysinen voimattomuus.Ja hiukset on lähteny melkein kokonaan :/ Tk:sta ei ole annettu jatkohoitoapua vaan on käsketty seurailemaan :headwall: Viimesimpänä oireena on tullut voimakas huimaus ja käsien puutuminen :/ Olen pyörtyillyt kotonani muutaman kerran ja se on todella karmivaa koska mulla on kaks pientä lasta.Mua ihan ahistaa kun tänään menen sinne yksityiselle että jos ei taaskaan oteta tosissaan :'( Tää sairastelu rajottaa mun arkea todella paljon ja en voi suunnitella mitään sosiaalisia menoja etukäteen koska en voi tietää millanen olo mulla on minäkin päivänä :'( Se on mulle enää paskanlati vaikka löytys ties mikä syöpä tms.kuhan saan asianmukasta hoitoa ja tää yksityisellä käyminen on oikeesti mun viimenen oljenkorsi ja tartuin siihen siinä toivossa kun olen kuullut paljon hyvää.Kokemuksianne otan vastaan :wave:

Kokemukseni 20 vuoden aikana yksityisistä lääkäreistä,vain yksi oli persiistä.
Mutta kuulin työpaikan terveydenhoitajalta ettei sille lääkärille aikoja heiltä edes soiteta (aika tilataan joskus työntekijän terveydenhoitajan käynnin aikana)
Muuten kaikki aina ollut hyvin.

Yksityinen lääkäri ei ole yksi henkilö, joten kokemuksia varmasti löytyy laidasta laitaan.
Yksityisten lääkärien hyvä puoli on se, ettei tarvitse säästää ja siksi olla määräämättä lisätutkimuksiin. Sinuna olisin pyytänyt tk:sta hoitokertomuksen mukaan ennen yksityiselle menoa, olisi lääkäri nähnyt jo otettujen kokeiden tulokset. Toivottavasti apu löytyy!

Alkuperäinen kirjoittaja keinu:
paniikkihäiriö ja jonkinasteinen masennus/uupumus sanon minä, keittiöpsykologi. Ite em. sairastanut. hyviä kokemuksia yksityisistä.

En usko.Tk-lekuri käski mun tehdä masennustestin ja sen mukaan en ainakaan ole masentunut mutta mistäs sitä tietää :/ Kyllähän mulla stressiä on aika paljon ollut tässä viime vuosina mutta ei kai siitä nyt noin vahvat oireilut voi tulla :o Hiukset lähtee yms.

Älä odota lääkäriltä ihmeitä vain siksi että on yksityisen puolen lääkäri. Nekin on yksilöitä. Mutta eihän yleislääkärikäynnit ole kauhean kalliita yksityiselläkään? Ootko erikoislääkäriä harkinnu?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Älä odota lääkäriltä ihmeitä vain siksi että on yksityisen puolen lääkäri. Nekin on yksilöitä. Mutta eihän yleislääkärikäynnit ole kauhean kalliita yksityiselläkään? Ootko erikoislääkäriä harkinnu?

Kyllä tuo ainakin olo joku 50e.Ja erikoislääkäriin menen vasta sitten kun saan tämän yleislääkärin mielipiteen,koska en oikein tiedä mille erikoislääkärille mun pitäs mennä kun en itekkään tiedä mikä on vaivana;onko se masennus vai kilppari vai kenties joku muu.

Mulla on tutkittu kilpirauhasen vajaatoimintaa ja viitearvojen rajalla on omatkin arvot mutta kunnalisella puolella ei tule diagnoosia vajaatoiminnalla. Siltikin kunnalisen puolen lääkäri sanoi että joillakin jotka sairastavat kilpirauhasen vajaatoimintaa on kilppariarvot siinä ja siinä normaalien rajoissa. :headwall: Nyt sitten olen vain kärsinyt oireilusta. :(

Kokeiltiin myös kolme kuukautta Cipralexia ( vaikka en masentuneeksi itseäni miellä) Eikä tuo lääke auttanut väsyoloon ollenkaan. Mieliala on kuitenkin ollut ihan normaali ennen Cipralexiakin ja on edelleenkin.

Yhteistyössä