Millaisia kakkuja olette tehneet/teette 1-vuotiaalle?

Heips!

Tyttären 1-vuotissynttärit lähestyvät ja pitäisi alkaa miettiä tarjottavia. Ajatuksena oli, että tekisin ihan tavallisen sokerikakkupohjan, väliin banaania tai persikkaa, päälle hedelmiä ja reunoille kasvikermavaahtoa. Jäin vaan sitä pohtimaan, et tuleekohan tuohon nyt liikaa sokeria yksivuotiaalle? Ajattelin tosin vähentää sokerin määrää kakkupohjasta jonkin verran, ja periaatteessa kermaahan saa kuorittua tytön kakkupalasen päältä... Laiska kun olen, niin en kamalan monimutkaista kakkua jaksaisi ruveta väsäämään, ja kun tiedän joidenkin vieraista inhoavan liivatetta, niin hyydykekakutkin ovat sinänsä pois suljettuja vaihtoehtoja... :/
Mutta mitä mieltä te olette? Millaisia kakkuja te olette tehneet tai aiotte tehdä lapsillenne/sukulaistenne lapsille ensimmäisen syntymäpäivän kunniaksi?
 
Meidän molemmat allergiset ovat syöneet lähinnä jotain keksejä omilla synttäreillään. Mutta minusta 1-vuotias ei mene mitenkään pilalle, vaikka saisi sokeria synttäreillään. Eihän sitä tarvii joka päivä tarjota, jos halua sokeria vältellä, mut yks vee synttärit on kerran vaan. Tee ihan tavallinen kakku, jos lapsella ei ole mitään allergiaa ja anna maistaa pieni pala. Voi hyvin olla, ettei edes kelpaa soseisiin tottuneelle taaperolle. Ja jos kelpaakin, älä huolehdi sokerista turhaan.
 
Olen pohtinut ihan samaa, kuin AurinkolapsenÄiti! Tarjolle pitää varmaan laittaa perussettiä: kurkku-ja porkkanatikkuja ja maissinaksuja. Muumikekseissä on kai aika vähän sokeria. Ainakin ne on sellaisia "kuivia", ei siis kuorrutetta, täytettä, tms sotkuistajaa. Ehkäpä tavallinen kakku ja aikuiset päättävät, syövätkö omat lapset vai ei...
Hyvä idea oli sokerin vähentäminen. Ja täyte voisi olla vaikka rahkaa ja banaania/hedelmäsosetta...
 
Mun mielestä sokerinmääriä ei tarvitse kelailla synttäkikakkua tehdessä (paitsi tietysti jos on diabestesta tms). Sen verran harvoin kait sitä kakkua syödään ja 1-vuotiaskaan ei sitä mielin määrin jaksa vedellä. :) Meillä oli ihan perus sokerikakkupohja ja välissä mansikkarahkaa. Päällä oli karkeista tehdyt koristeet.
 

Yhteistyössä