Millaisia ihmisiä et sitten kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ja valitusta taas:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ymmärtäähän voi aina, kun vaan miettii monelta kantilta, että miksi se ihminen saattaa ajatella siitä asiasta niin miten ajattelee.
En mäkään valita tietöistä, mutta kun mietin, niin ymmärrän kyllä et miksi joku siitä saattaa valittaa :)
Juoruilustakaan en tykkää, mutta ymmärrän kyllä et miksi jotkut juoruilevat

jne...

Aivan, tosiaan. Ehkä ne lapsiansa nipistelevät ja tukistelevat eivät osaa muita keinoja, tai ovat liian laiskoja käymään dialogia asioista. Sen sijaan huudellaan toisesta huoneesta, ja jos ei heti mene jakeluun niin annetaan pitkin korvia.

sellaisia töissäkäyviä ihmisiä, joiden pitää aina toitottaa "minulla on muutakin elämää", jos sattuu esim. viikonloppuvuoro tai jokin muu "kamaluus", ikäänkuin se muu elämä olisi jotenkin tärkeämpää/parempaa yms.

Mä itse elän vain tätä yhtä elämääni, olin sitten töissä, kotona,what ever.

Ihmettelen, miksi jotkut luulevat että on jotenkin kulissien ylläpitoa jos on varaa ostaa Se hienompi auto,isompi asunto ja ticketit lapsille. :D Mä olen oikeastaan tosi välinpitämätön näissä kulissi asioissa, ei kiinnosta yhtään. On vaan rahaa sen verran että voi surutta ostaa merkkituotteita joihin yleensä pystyy luottamaan paremmin. Pitäisi ostaa varmaan halvin tuntematon haalari niin ei sitten ole kulissien ylläpitoa. :D En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut kuvittelevat heti kauheasti omiaan jos kehtaat omistaa jotain "hienoa".

Aivan, tosiaan. Ehkä ne lapsiansa nipistelevät ja tukistelevat eivät osaa muita keinoja, tai ovat liian laiskoja käymään dialogia asioista. Sen sijaan huudellaan toisesta huoneesta, ja jos ei heti mene jakeluun niin annetaan pitkin korvia.

No tässä tuo nyt vähän kusee :D
Tarkkaan miettisin, enkä kyllä ymmärtänyt, että miksi joku satuttaa lastaan. Tai ymmärrän, että hermot voi mennä ja jotkut purkavat sen väkivaltana.

Väkivalta on ihan tietoinen valinta. Nykyään kaikki lapsen väkivalta ja kurittaminen on juridisesti kiellettyä ja tuomittavaa. Jos siis tuntee vanhemman kuka niin toimii, on velvollinen ilmoittamaan lasuun.

En ymmärrä ihmisiä jotka antavat haaveiden estää elämästä tätä päivää. Ei olla tyytyväisiä enenkuin on se 600 000e talo (ei tajuta, että niin ei tule käymään). Mikään ei riitä ja haaveillaan vaan. Ei nähdä iloa tästä päivästä on aina vaan huominen mielessä.

Muiden ihmisten ymmärtäminen ei oikeasti ole kovin vaikeaa, mutta paljon vaikeampaa on haluta ymmärtää muiden ihmisten valintoja tai tekoja. Ehkä moni ei ole tullut huomanneeksi, että ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat eri asioita. En ole varmaan koskaan tavannut ketään, jota en voisi jollain tavalla ymmärtää tai yrittää ymmärtää.

En pysty kertakaikkiaan ymmärtämään naapurissa asuvaa perhettä, joilla on samanikäinen lapsi kuin omani ja jotka ovat leikkineet ennen yhdessä ja nyt viikon ajan eivät avaa ovea, vaikka lapseni käy soittamassa ja ei vastaa puhelimeen lainkaan. Parvekkeen ovi on auki ja auto pihassa, joten ovat kotona. Tekisi mieleni sanoa perheen äidille pari valittua sanaa. narttumainen äiti on välittänyt narttumaiset asenteensa ja juonittelunsa tehokkasti tyttärelleen.

Luin Hesarista munasolun luovuttamisesta ja rupesin miettimään, miksi lapsettomien pitää saada itse lapsi, vaikka luovutetuilla soluilla, mutta eivät halua adoptoida? Maailmassa on niin paljon lapsia vailla kotia että miksi väkisin ja vaikeasti tehdä uusia että saisi oman?

Tiedän kyllä (kokemuksesta), millaista on hoitaa ihan omaa itse synnytettyä lastaan. Voin sanoa, että ollen varma, että rakastasin yhtä paljon adoptoituakin. Ei se omat geenit tai oma synnytys, vaan se kun hoitaa lasta ja on vastuussa hänestä ja jakaa elämän hänen kanssaan!

En nyt tuomitse, vaan toivoisin että joku selittäisi vain.

En käsitä ihmisiä, jotka halveksivat ja mollaavat puolisoaan ja puhuvat tälle ikävään äänensävyyn. Jopa vieraitten kuullen. Kavereille ja jopa ventovieraille puhuvat ystävällisemmin ja kohteliaammin kuin sille jonka pitäisi olla se kaikkein rakkain. Puolison pitäisi olla se tärkein henkilö elämässä! Tietenkään ihan aina ei jaksa olla hymy huulilla, ja puolison seurassa tietysti pitäisi voida olla oma itsensä - mutta onko se "oma itse" AINA tympeä ja halveksiva? Eikös rakastava, ystävällinen sävy pitäisi olla se normaalitaso?

Sellaista säälittävää teennääisyyttä. Esim tälläinen tapaus joka kailottaa perhe-elämän ja lastenhoidon ihanuutta mutta lapset ovat aina jossain muualla hoidossa. Ilmoittaa harrastuksekseen kodinhoidon mutta heillä käy siivoja ja lastenhoitaja :D. En ymmärrä mitä kilpeä tuolla sitten kiillotetaan.
Uskovaiset kierrän aina kaukaa.

Kultalusikka perseessä syntyneitä, jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää oikeasta elämästä mitään ja siitä huolimatta ovat valmiita esittämään omia mielipiteitään joka asiasta ainoana oikeana totuutena (vrt. Iholla Marketta)

Kiihkouskovaisia en myöskään jaksa ymmärtää. Miksi ei ole sama uskoa pyhään keltaiseen ananakseen kuin jumalaan?

Tyhjäpäät. Mutta heitä ei tarvikaan ymmärtää, koska he ovat ihan tyytyväisiä ihan sellaisina kuin ovat, kun eivät ymmärrä että paremminkin voisi olla.

Eihän näissä "en ymmärrä sellaisia ja sellaisia ihmisiä"-jutuissa ole OIKEASTI kyse siitä, ettei heitä ymmärrettäisi.
Kyse on siitä etteivät nämä "ymmärtämättömät" hyväksy/suvaitse kritisoimiensa ihmisten tekoja/ajatuksia/elämäntapaa ja halutaan sanoa mikä vituttaa muissa ihmisissä tai minkälaiset ihmiset vituttavat.

Kultalusikka perseessä syntyneitä, jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää oikeasta elämästä mitään ja siitä huolimatta ovat valmiita esittämään omia mielipiteitään joka asiasta ainoana oikeana totuutena (vrt. Iholla Marketta)

Kiihkouskovaisia en myöskään jaksa ymmärtää. Miksi ei ole sama uskoa pyhään keltaiseen ananakseen kuin jumalaan?

Tyhjäpäät. Mutta heitä ei tarvikaan ymmärtää, koska he ovat ihan tyytyväisiä ihan sellaisina kuin ovat, kun eivät ymmärrä että paremminkin voisi olla.

Tässä hyvä esimerkki.
Jos ihan totta et YMMÄRRÄ näiden ihmisten ajatuksia/elämäntapaa mitenkään, joko olet itse tyhjäpää ja/tai sitten et vain vaivaudu ajattelemaan, keskustelemaan ja ottamaan asioista selvää.

Yhteistyössä