Millaisia ELÄMYKSIÄ te tarjoatte lapsillenne?

Ja mitä itse pidätte elämyksinä?

Me pidämme elämyksinä vaikkapa piknikkejä kesäisin, luistelu- hiihtoretkiä talvisin jne. Arkipäivän elämys voi kolmevuotiaallemme olla jopa pääsy ruokakauppaan. =) Köyhiä ollaan, joten snorklailuelämykset Thaimaassa jäävät tod.näk kokematta.... :xmas:
 
äiti monelle
Pääsy hoplopiin, uimahalliin, luistelee,keilaamaan, huvipuistoon, sirkukseen, eläintarhaan eli mielestäni tämmöisiä ihan perusjuttuja mitä voidaan tehdä koko perheen kanssa yhdessä :) Ja nää ei todellakaan ole joka viikkoisia eikä välillä joka kuussakaan tapahtuvia
 
Kyllä mäkin pidän elämyksinä ihan niitä perusjuttuja. Tänään leivottiin pullaa, ja ensi viikolla ajattelin viedä lapset jäälle piknikille. Mun suurin elämykseni lapsena oli ehkä se kun isä seisoi kädet taskussa kentän laidalla katsomassa kun mä ratsastin. :whistle: Se on jäänyt lämpimimpänä muistona mieleen vaikka kyllä me huvipuistoissa ja joskus ulkomaillakin juostiin.
 
Non compos mentis
Noh, kaikenlaisia. Kohta alkaa lauantain elämys Avara luonto, jonka jälkeen seuraa kylpy kynttiloiden valossa. Sitten, jos heitä ei nukuta liikaa, voisimme pelata erän shakkia tai maalata pari planeettaa aurinkokuntamallia varten.
 
äiti
Meillä kai elämyksinä vois pitää pilkkireissuja mummon kanssa makkaranpaiston kera, kesällä moottoriveneajeluita ukin kanssa, vesipuistoon meno, aarteenetsintää lähimetsässä... ja vaikka ei nyt ihan köyhyydessä eletäkään, en halua noista "elämyksistä" luopuakaan...
 
Tuon 3veen kanssa elämyksiä on esim leipominen,hoploppiin meno,uiminen,junalla matkustaminen,pankkiin meno..Ihan tavis juttuja :)
Ja voi sitä riemua jonka näkee lapsen kasvoilta kun tehdään jotain kivaa :heart:
 
Minttu
Me ajateltiin käydä vuokraamassa hyvä leffa, paljon karkkia, sipsiä ja muuta herkkua, soluttautua kaikki neljä saman viltin alle soffalle ja vieri vieressä katsoa se leffa. Siinä on ihan mukava lauantai-illan elämys.

Kyllä meidänkin elämykset on lähinnä niitä retkiä lähimaastoon jne. Mutta niitä ne lapset toivookin. Kerran kesässä käydään huvipuistossa tai vastaavassa ja matkaillaan kotimaassa muutenkin. Ensi kesälle suunnitelmissa asuntoauton vuokraus ja pidempi retki Kuusamoon tai Lappiin.
 
Hyvä elämys olis ottaa pleikkarit ja tietokoneet pois ja kaappii ja patistaa leikki-ikäset ja vanhemmatkin ulos leikkimään. B) On ihanaa kun on paljonkin mahdollisuuksia joilla voi elämyksiä lapsilleen tarjota mutta niin kurjaa kun onkin, niin kaikki maksaa. Mun mielestä elämys on se että on yhdessä olemista ja kivaa, mielikuvituksella varusteltu pvä jolloin ei tarvi rahaa tuhlailla. Kurjaa kun tänä pvänä monet oikein vie lapsen leikkimään ja vielä maksaa siitä. Kyllä maailma muuttuu.... :| Pihalla on tilaa ja mäkiä temmeltää ja ajaa saman asian ku hoplop :D
 
Yritän tarjota lapsilleni mahdollisuuden kokea samanlaisia kesiä kuin minulla lapsuudessani : kiireetöntä olemista mökillä, kalastelua, leipomista, juurikasvimaan tonkimista...Lisäksi pidän tärkeänä kulttuurielämyksiä esim. teatteri, taidenäyttelyt.Myös eäinten parissa touhuaminen on elämys sekin. Haluan tutustuttaa heidät myös erilaisiin kulttuureihin ja ihmisiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mira:
autopesussa oltiin tänään! :) Oli muksulle elämys ja taputti viel päälle.. :)
Autonpesut hallissa ovat olleet meillekin varsinaisia "elämyksiä"... kauhukammioita lähinnä. Kaikki (5) ovat vuorollaan pelänneet ja huutaneet kuin syötävä pesun aikana!
 
Non compos mentis
Lainaus Wikipediasta:

"Elämys on moniaistinen, merkittävä ja unohtumaton kokemus, joka voi tuottaa kokijalleen henkilökohtaisen muutoskokemuksen. Elämyksen aikana koettu ja opittu voidaan omaksua osaksi omaa arkipersoonaa, tai elämyksen kokeminen voi johtaa oman maailmankuvan muuttumiseen."

Pyrin tuottamaan lapsilleni elämyksiä mahdollisimman usein. Opetuksellisia sellaisia ja sitten tietenkin juuri noita aisteja hemmottelevia tapauksia. Aisteille hyvää tekee pullataikina tai tähtitaivas pakkasyönä, oppimisen kannalta elämyksiä ovat ne hetket, jolloin molemmat osapuolet ovat 101% läsnä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No anteeks kauheesti:
Ja mitä itse pidätte elämyksinä?

Me pidämme elämyksinä vaikkapa piknikkejä kesäisin, luistelu- hiihtoretkiä talvisin jne. Arkipäivän elämys voi kolmevuotiaallemme olla jopa pääsy ruokakauppaan. =) Köyhiä ollaan, joten snorklailuelämykset Thaimaassa jäävät tod.näk kokematta.... :xmas:
juuri näin, pojat tykkää :wave:
 
vieras
Me käydään metsässä. Otetaan sinne eväät ja rakennetaan maja.
Mennään uimaan.
Mennään luistelemaan.
Leivotaan yhdessä.
Käydään eläintarhassa/puistossa.
Illalla, kun tulee pimeää tehdään pihaan nuotio ja paistetaan tikku pullaa ja makkaraa.
Mennään poimimaan mansikoita.
Lapset saa tulla joko isin tai äidin kanssa vaahtokylpyyn (tämä on yllättävän mieluinen asia saada tulla samaan ammeeseen)
Käydään ongella.
Hieronta (varsinkin tyttö nauttii, kun sitä hieroo/sivelee)
Käydään tallilla hoitamassa heppoja ja pässejä. Välillä saa ratsastaa.
 
j
pojan mielestä on upee kokemus saada tiskata. tänään oli vähän erikoisempaa, sai istua hetken maansiirtokoneessa. kauppareissukin on meidän 2-vuotiaasta upeeta, samoin imurointi. tänään vielä ohjelmassa kylpy, oikein vaahdon kanssa (yleensä ei ole vaahtokylpyä, joten sekin on kivaa )
 
Karuski
metsäretket äitien kanssa..me mammat kerätään sieniä /marjoja ja lapset nauttii luonnosta..Sit tänään isäntä rakensi jäälle lumilinnan ja minä olin itse pilkillä..Kesäisin laitetaan meidän pihaan pomppulinna pystyyn, altaisiin vedet kuntoon,lapset pihalle ja mammat hörppimään kahvia.
 
qawed
Ihan tavallisia juttuja; kirjastossa käydään viikonloppuisin (joskus myös arkisin), kaupassa samoin. Puuhamaassa olivat ystäväperheen lapsen kanssa kesällä, samoin mummon kanssa Korkeasaaressa. Meidän 2-vuotias on käynyt Ruotsissa 3 kertaa muistaakseni, eikös tuo ole ihan normaalia?
 
Vierailija
Seuraava "elämys" huominen keilailu. Eli jotain ihan pientä, mutta arkipäivästä poikkeavaa, mutta ei mitenkään erikoisen ihmeellistä. Itse muistan 70-luvun lapsuudestani esim. limut bensa-aseman baarissa.
 

Yhteistyössä