Millaisia ajatuksia herättää laihan ihmisen näkeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "päivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";24682743]liian laihan nähdessäni ajattelen et kyllä sitä voisi toisellakin tapaa nauttia elämästä kun nähdä nälkää.
Pitää opetella herkuttelemaan.[/QUOTE]

Haista kuule mitä kerkiät!!! Vihaan tollasia puheita yli kaiken. Et sä voi sanoo, ettei laihat ihmiset nauti elämästä, koska ne näkee nälkää! Näkeekö ne nälkää?? Ja toi et pitää opetella herkuttelemaan...aaarrrgghh!! Anna mä kerron sulle: mä olen (liian) laiha ihminen, ollut aina. Olen synnyttänyt kaksi lasta, olen edelleen laiha. Nautin elämästäni täysin rinnoin. RAKASTAN ruokaa ja herkkuja, syön enemmän kuin normaalikokoinen mieheni. Vedän päivittäin pullaa, piirakkaa, sipsejä, karkkeja ja myös oikeaa kotiruokaa mielin määrin ja SILTI OLEN LAIHA!!! Painoni ei vain nouse vaikka kuinka yrittäisin. Liikuntaakaan en harrasta kuin satunnaisesti (lenkki kerran kolmessa viikossa). Sit tulee tällasia ihmisiä kuin sä arvosteleen ja väittämään että näen nälkää ja pidän itseni laihana. Se loukkaa, koska haluaisin hieman enemmän lihaa ympärilleni enkä sitä saa.

Haista kuule mitä kerkiät!!! Vihaan tollasia puheita yli kaiken. Et sä voi sanoo, ettei laihat ihmiset nauti elämästä, koska ne näkee nälkää! Näkeekö ne nälkää?? Ja toi et pitää opetella herkuttelemaan...aaarrrgghh!! Anna mä kerron sulle: mä olen (liian) laiha ihminen, ollut aina. Olen synnyttänyt kaksi lasta, olen edelleen laiha. Nautin elämästäni täysin rinnoin. RAKASTAN ruokaa ja herkkuja, syön enemmän kuin normaalikokoinen mieheni. Vedän päivittäin pullaa, piirakkaa, sipsejä, karkkeja ja myös oikeaa kotiruokaa mielin määrin ja SILTI OLEN LAIHA!!! Painoni ei vain nouse vaikka kuinka yrittäisin. Liikuntaakaan en harrasta kuin satunnaisesti (lenkki kerran kolmessa viikossa). Sit tulee tällasia ihmisiä kuin sä arvosteleen ja väittämään että näen nälkää ja pidän itseni laihana. Se loukkaa, koska haluaisin hieman enemmän lihaa ympärilleni enkä sitä saa.

miksi vedit herneen keuhkoosi?????
Juuri kysyttiin mielipidettä. Tässä oli yksi mielipide.

Jos joku on oikein sairaalloisen laiha tai lihava, saattaa katse hetkeksi pysähtyä, mutta en mä sitä jaa sen kummemmin ajattelemaan. En mä jaksa tai halua arvailla, miksi joku on niin laiha tai lihava. Terveen näköisiä, hoikkia naisia nähdessä tulee nykyisin sellainen kaihoisa ja kateellinen tunne, että noi varmasti löytää ihania vaatteita :D

tuota...seuraatko sä esim. mediaa yhtään? laihuus on nykyajan kauneusihanne! mitä laihempi, sen parempi, kuuluisampi, kadehditumpi.

http://theskinnywebsite.com/site/

One in six women say they would rather be blind than obese:

The women who would rather be blind than fat | Mail Online

Mitä sillä on asian kanssa tekemistä, seuraanko mediaa?
En silti ymmärrä, mikä ihme laihuudessa on olevinaan tavoittelemisen arvoista tai kadehdittavaa. Sairas ihminen, jolla on vääristynyt kehonkuva tai muu ongelma, voi luulla, että itsensä näännyttämisellä maailma muuttuu hyväksi ja muuttuu itse arvostetuksi ja pidetyksi.

Siis kysynkin vielä, miksi laihuutta kadehditaan? Hoikkuus tai kauneus on asia erikseen, kaikkihan me olisimme mielellämme kauniita. Laihuus ei ole kaunista kuin häiriintyneiden teinien mielestä.

*lisäys*

Hoikkuuden mainitsin siksi, että se lienee eri tavoin määriteltynä kuitenkin oleellinen osa länsimaista kauneusihannetta. Ei siis oma käsitykseni kauneudesta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä sillä on asian kanssa tekemistä, seuraanko mediaa?
En silti ymmärrä, mikä ihme laihuudessa on olevinaan tavoittelemisen arvoista tai kadehdittavaa. Sairas ihminen, jolla on vääristynyt kehonkuva tai muu ongelma, voi luulla, että itsensä näännyttämisellä maailma muuttuu hyväksi ja muuttuu itse arvostetuksi ja pidetyksi.

Siis kysynkin vielä, miksi laihuutta kadehditaan? Hoikkuus tai kauneus on asia erikseen, kaikkihan me olisimme mielellämme kauniita. Laihuus ei ole kaunista kuin häiriintyneiden teinien mielestä.

Samalla tavalla se on kauneusihanne kuin joskus parisataa vuotta sitten järjetön ylipaino... Eihän muodilla ja kauneusihanteilla olekaan koskaan ollut mitään tekemistä järjen kanssa! Victoria Beckham näännyttää itsensä 40-kiloiseksi ja koikkeloi julkisuudessa tikkukoivillaan, niin se on heti "in" ja kaikki muotitietoiset haluavat heti näyttää samalta.

[QUOTE="vastaus";24689117]Vaikka siksi, että jos itse on kokoa valas ja haluaisi palavasti olla hoikka, mutta kun se ei olekaan niin helppoa. Jos on laiha, niin helpompi siitä on itsensä lihottaa sopivan hoikaksi.[/QUOTE]

Kun ei se mene noin...
Eivät kaikki pyöristy tikuista sopivan hoikiksi, vaikka kuinka yrittäisivät.

Samalla tavalla se on kauneusihanne kuin joskus parisataa vuotta sitten järjetön ylipaino... Eihän muodilla ja kauneusihanteilla olekaan koskaan ollut mitään tekemistä järjen kanssa! Victoria Beckham näännyttää itsensä 40-kiloiseksi ja koikkeloi julkisuudessa tikkukoivillaan, niin se on heti "in" ja kaikki muotitietoiset haluavat heti näyttää samalta.

eivät muotitietoiset välitä painosta niin paljoa, että viitsisivät itseään kiduttaa, eihän?
Miksi emme yritä itse vaikuttaa muotiin ja lanseerata "viihdy-kropassasi-itsesi-kokoisena"-muotia?

No tietty tulee ekana ruoka mieleen, ja sit tuleeki heti nälkä. Joskus mä saatan ihan ajatuksissani vaan syödä semmosen. No sit kyllä hävettää ja yritän olla et kukaan ei huomais, vaik oikeesti se oli kyl sen laihan vika, mitäs tuli siihen kuikuilemaan.

[QUOTE="vastaus";24689117]Vaikka siksi, että jos itse on kokoa valas ja haluaisi palavasti olla hoikka, mutta kun se ei olekaan niin helppoa. Jos on laiha, niin helpompi siitä on itsensä lihottaa sopivan hoikaksi.[/QUOTE]

Paljon helpompaa laihtuminen on kuin lihominen. Senkus lopettaa syömästä. Lihominen vaatii aikaa ja vaivaa ja rahaakin, kun ruokaa pitää ostaa enemmän. Koko ajan pitäisi olla ahtamassa ruokaa ja enemmän kun oikeasti jaksaisi, tuntuu et mitään muuta ei ehdikään kun laittaa ruokaa tai syödä. Todennäköisesti kilot ei kuitenkaan osu oikealle kohdalle sittenkään kun niitä kertyy, vaan esim. pelkästään vatsaan niin että muuten ihminen on yhtä tikku kuin ennenkin.

Yhteistyössä