Millaisia äitiysvaatteita olisi hyvä ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskas

Vieras
Nyt olen rv 11 ja omat housut alkavat pikkuhiljaa tuntua epämukavilta, jotenkin painavat niin että tulee paineen tunnetta sinne kohdun seutuville. Joten pistin masutuubin tilaukseen, josko sen kanssa voisi käyttää vielä jokusen viikon omia farkkuja nappi ja vetoketju auki. Mutta ihan kevättä ja kesää ajatellen, millaista kannttaisi hommata? Ajattelin ostella pikkuhiljaa varastoon huutonetistä kun kivaa osuu edullisesti kohdalle. Mahtuukohan vanha kevättakki vielä keväällä kun viikkoja on +/- 20? On kyllä sellainen malli että leveä vatsasta ja resori lantiolla, eli periaatteessa saattaa mahtua.

Mä tein vanhoista farkuista "mammafarkut" vaihtamalla vyötärökaitaleen resoriksi, en tykännt niistä oikeista äitiyshousuista kun se resori oli niin korkea.
Kannattaa ostaa pitkiä t-paitoja/tunikoita niin peittää masun kokonaan.

Mulla on viikkoja 36 kasassa ja suurin osa normaalisti käyttämistäni paidoista ja takeista mahtuu edelleen päälle. Vatsa ei ole mikään valtava vaikka pönöttääkin kiitettävästi :)

Mä ostin alkuraskaudessa parit kokoa isommat housut kuin mitä normaalisti käytän ja ne meni pitkään mukavasti. Riippuu tietty mallista. Sitten on ollut käytössä lähinnä H&M:ltä ostettuja mammahousuja ja paidan pidennyksenä itse tehtyjä eri värisiä masutuubeja tarpeen mukaan.

Jokainen turpoaa raskauden aikana niin yksilöllisesti että sun täytyy vain tilanteen mukaan katsoa mikä päälle milloinkin sopii ja varsinkin mikä tuntuu mukavalta :) Mä tykkäsin kovasti käyttää kesällä mekkoja, varsinkin sellaisia jotka kiristyy tuohon rinnan alle ja on siitä alaspäin löysää. Selitänkö hyvin :) Antaa masulle ihanasti tilaa.

ainakin housut kannattaa valita huolella,ja sovittaa!
on tosi hienoja äitiysfarkkuja esimerkiksi,joilla ei sitten voi kävellä muutamaa metria pitemmälle,ku jo pitää nostella ylös.

Mä oon pärjänny yllättävän vähillä äitiysvaatteilla. Suosittelen ostamaan pitkiä toppeja (ei tartte olla edes äitiystoppeja) , niiden päälle voi vetää tavallisia paitoja ihan loppuun asti. Kesällä tietty voi käyttää pelkkiä toppeja. Housuja mulla on vain kahdet, mustat suorat missä on korkea vyötärö, ja farkut missä on matala vyötärö ja trikootuubi. Hame on vain yksi, sellanen missä on tuo trikoovyötärö. jos olisin kesäaikaan isosti raskaana niin ostaisin varmaan äitiysleggingsejä, farkkuhameen tms ja esim pellavahousut noiden farkkujen lisäksi. Erityisiä äitiyspaitoja ei ole pakko ostaa, tavallisilla pitkillä paidoilla selviää ja niitä voi käyttää sitten vauvan synnyttyäkin.

mulla on ollu tosi ihanat käytössä mammahaalarit, kun ei tuu mitään puristamaan mahan kohdalle. vaikee oli löytää äit.vaatteita. ostin kirpparilta noi haalarit, farkkumekon, joka myös ollut hyvä ja yhet housut ja sitten kaupasta isoa kokoa ulkoiluhousut, jotka metrin liian pitkät ja suurta kokoa olevat toiset housut joissa kuminauha vyötäröllä. housuista ollut isoin ongelma, paidat mennyt vaan kun ostanut xl-kokosia ja muutenkin tavalliset paitani meni pitkään. miehen t-paitoja oon nyt lopussa pitäny. myös rintsikat tullut uusittua pariin suurempaan kokoon ja pikkarit ja pitkikset ym.. ja siskon vanha takki mahtunut koko ajan. ja äiti neuloi mulle suuren villatakin kun oli noi kovat pakkaset. nyt tässä vaiheessa yhä harvempi paitakaan enää mahtuu päälle..(38+6) mut kohtahan tää syntyy. ite en todellakaan osaa tehdä mitään korjauksia/muutoksia vaatteisiin, sen verran hyvät nuo käsityötaidot..

Yhteistyössä