Millaisia aikuisia ovat nyt ne henkilöt, jotka nuorena...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Erään toisen keskustelun pohjalta rupesin miettimään. Kertokaa, millaisiksi aikuisiksi ovat kasvaneet nyt ne tuntemanne henkilöt, jotka nuorena:

1.) Olivat kiukuttelevia ja kapinallisia nuoria, joivat, polttivat, harrastivat irtoseksiä ja meikkasivat liikaa?

2.) Olivat hiljaisia kotona nysvääviä äidin passaamia nörttejä, ulkonäkö ei kiinnostanut, sosiaalinen elämä hakusessa?

Itse kuuluisin tuohon kakkoseen sillä erolla, että äiti ei passannut vaan tein kyllä paljon itse. Mutta viihdyin kotona ja olin aika nörtti. Ulkonäkö kyllä kiinnosti ja sosiaalista elämää oli juuri sen verran kuin halusin, eli vähän muiden mielestä mutta sopivasti mulle.

Tiedän yhden joka sopii tuohon ykköseen. Tuli raskaaksi teininä, koulut kesken eikä ole niitä vieläkään käynyt. Ei ole hyvässä maineessa, on yksinhuoltaja. Veljensä on poliisille hyvinkin tuttu, ja taitaa olla tämä nainenkin. Ei mikään malliesimerkki äidistä noin muutenkaan :(

Siis kysyn uudestaan, missä kohtaa tässä piti kertoa itsestään? Olen lukenut tuon aloituksen jo monta kertaa ja siinä ei kyllä mielestäni kysytä kumpi itse olit.

Kapinoin ja poltin, meikkiäkin meni parhaaseen postpunk-tyyliin, mutta en ryypännyt tai harrastanut irtosuhteita...

Nykyään en polta enkä meikkaa. Kapina ei ole kadonnut minnekään, ehkäpä pikemminkin päinvastoin...

No jos mietitään aikaa ennen ja nyt niin tosi erilaisiksi kukin. En huomaa mitään eroa 1 ja 2 tyyppisten nykyisissä elämäntilanteissa.
Jotkut on idiootteja teininä etenkin tempperamenttisimmat yleensä, mutta ei se paljoa kerro tulevasta :)
Ja jotkut hissukoita tai "nössöjä" ja huumeet alkaa kiinnostaa värittämään elämää. Näin tai sitten toisin päin.

Erään toisen keskustelun pohjalta rupesin miettimään. Kertokaa, millaisiksi aikuisiksi ovat kasvaneet nyt ne tuntemanne henkilöt, jotka nuorena:

1.) Olivat kiukuttelevia ja kapinallisia nuoria, joivat, polttivat, harrastivat irtoseksiä ja meikkasivat liikaa?

2.) Olivat hiljaisia kotona nysvääviä äidin passaamia nörttejä, ulkonäkö ei kiinnostanut, sosiaalinen elämä hakusessa?

Kuuluin ryhmään 1., mutta olin toisaalta myös kiltti tyttö. Irtoseksiä en harrastanut juuri laisinkaan ja kiukuttelu tapahtui lähinnä kotona. Mutta tupakka ja viinakset sekä kylillä pyöriminen ja seurustelu (ilman varsinaista seksiä) kuului kuvioihin jo 13 vuotiaasta lähtein. Nykyään olen naimisissa, yhden lapsen äiti, ammatiltani erityisopettaja.

[QUOTE="vieras";22190143]Siis kysyn uudestaan, missä kohtaa tässä piti kertoa itsestään? Olen lukenut tuon aloituksen jo monta kertaa ja siinä ei kyllä mielestäni kysytä kumpi itse olit.[/QUOTE]

Jotenkin oli helpoin vastata omasta puolestaan. 1. tyyppisiä oli kaveripiiri pullollaan ja kaikki elää nykyään melko tavallista aikuisuutta, johon kuuluu puolisot, lapset ja mieleinen ammatti.

1. Mä :) oli tosi railakas nuoruus. Mut oon opiskellu kaksi ammattia, tehny neljä lasta ja menomono lakkas vippaamasta kun aloin lapsia hankkimaan :D
2. Luokkakaveri tosi nössö/hikari on edelleen lapseton, sinkku ja aika nössöltä näyttää elämä näin sivullisesta katsottuna. Et KOSKA SE ALKAA ELÄÄ :p

Vastaanpa omalta kohdaltani, koska pienin lievennyksin mä olin tällainen nuori. Irtoseksiä en tosin juurikaan harrastanut, siinä olin aika pidättyväinen. Säädin kyllä muuten kaikkea poitsujen kanssa.

Poltin ja join ihan silleen reilusti, jossain vaiheessa meikkasinkin paljon, tosin se ei ollut pissistyyliin vaan enemmän jotain sen ajan goottityyliä. Kapinoinkin melkoisesti, ehkä kiukuttelinkin. Koulun hoidin kyllä yleensä hyvin, ehkä lähinnä sen ansiosta että pärjäsin siellä lukemattakin.

Nykyään. Olen 26 v., toinen lapsi tulossa. Viihdyn kotona, perheen parissa. Baarissa käyn ehkä 2-3 kertaa vuodessa, eikä usein silloinkaan huvita, sitä vaan ajattelee että kai sitä on välillä käytävä kavereiden mieliksi sielläkin. Tupakoinnin lopetin 4 vuotta sitten. Kävin lukion, ja sen jälkeen pidin välivuoden, menin Heliaan lukemaan liiketaloutta, sain lapsen ja lähdin ammattikorkeakouluun lukemaan kätilöksi, joka siis nykyään ammatiltani olen. Meikkaan nykyään aika vähän, monesti en ollenkaan. Vaatetus on ihan peruskamaa, sellaista HM:n ja Vero Modan valikoimaa pääosin.

Aa, ja olen ollut parisuhteessa saman miehen kanssa jo 9 vuotta.

Että ihan hyvin mulle kävi. Tosin mulla oli silloin teininäkin ihan hyvä kontrolli kaikesta sekoilusta huolimatta, järki pysyi aina kuitenkin aika hyvin mukana.

Mä olin tuollainen ykkönen, holtiton yläasteella ja kaikkea kokeillut ihan liian nuorena. Olin kuitenkin niin fiksu, että menin lukioon, pikkuhiljaa hiljensin vauhtia ja kirjoitin 9 keskiarvolla laudaturin paperit. Valmistuin toiveammattiini, sain heti vakituisen työn, olen naimisissa ja on lapsia. Urheilen, olen perheen kanssa, näen ystäviäni ja pidän yhteyttä, mutta käyn todella harvoin missään viihteellä.

Yhteistyössä