Millaisia aikuisia ovat nyt ne henkilöt, jotka nuorena...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Erään toisen keskustelun pohjalta rupesin miettimään. Kertokaa, millaisiksi aikuisiksi ovat kasvaneet nyt ne tuntemanne henkilöt, jotka nuorena:

1.) Olivat kiukuttelevia ja kapinallisia nuoria, joivat, polttivat, harrastivat irtoseksiä ja meikkasivat liikaa?

2.) Olivat hiljaisia kotona nysvääviä äidin passaamia nörttejä, ulkonäkö ei kiinnostanut, sosiaalinen elämä hakusessa?

Erään toisen keskustelun pohjalta rupesin miettimään. Kertokaa, millaisiksi aikuisiksi ovat kasvaneet nyt ne tuntemanne henkilöt, jotka nuorena:

1.) Olivat kiukuttelevia ja kapinallisia nuoria, joivat, polttivat, harrastivat irtoseksiä ja meikkasivat liikaa?

2.) Olivat hiljaisia kotona nysvääviä äidin passaamia nörttejä, ulkonäkö ei kiinnostanut, sosiaalinen elämä hakusessa?

kuuluin ryhmään 1, sillä erotuksella etten polttanut, enkä hirvfeesti harrastanut irtosuhteita :)
nykyään olen naimisissa, yhden lapsen äiti. Todella rauhallinen nykyään, harrastan käsitöitä ja sauvakävelyä :) ammatiltani olen lähihoitaja. olen iloinen, pidetty työkaveri. alkoholia käytän enää todella harvoin, 1-2 krt/3kk. näytän melkein 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta. olen 28-vuotias (papereita kysytään jos menen baariin)

1. ihan sekopää edelleen :D
oikeasti, vastuuni kantava, vähän meikkaava, todella harvoin juova, vakituisessa parisuhteessa oleva joka kyllä edelleenkin kapinoi aj kiukuttelee kun siihen on aihetta, tupakoin kyllä edelleen mutta nyt on kova tsemppi lopetuksen suhteen

Mä olin toi ykkönen. Nyt olen hyvin palkatussa työssä, uralla edennyt. Omistusasunto, mies, koira, ja vauva tulossa. Eli kovin keskiverto aikuinen. :)

Minusta siis puhutaan? :D Ihan hyvä minusta tuli, tasapainoinen ja vahva ihminen, rakastava äiti, uskollinen puoliso, ura, koti ja ihania ystäviä.

Törmäsin hiljattain nuoruusvuosien kaveriin, joka tuli kuvauksesta ekana mieleen. Hän näytti hyvin kauniilta, oli opiskellut lääkäriksi, sinkku ja vaikutti onnelliselta.

Kiukuttelen edelleen jos siihen on aihetta. Juon hyvin harvoin ja sillonkin kohtuudella, yhtään en jaksa kattellan kännissä sekoilevia aikuisia ihmisiä. Kyllä tähän ikään mennessä pitää tietää rajansa. Toisaalta en kyllä teininä kännätessäkään vetänyt ns övereitä eli oksennellut, sammunut tai menettänyt muistiani. Poltan edelleen. Vakavassa parisuhteessa. Meikkaan jos menen baariin. Tai jos vaan haluan jostain syystä näyttää hyvältä. Kauppareissulle ei tulisi edes mieleen alkaa tälläytyä.

Mä olin tuollainen paitsi en harrastanut irtoseksiä. Kukaan ei tunnistaisi samaksi henkilöksi, niin paljon olen muuttunut.

Siis ei kai tässä kysytty, millainen itse on ollut ja millainen on nyt, vaan millaisia ovat tällaiset tuntemanne henkilöt nyt. Kyllä minä ainakin tunsin molempia ääripäitä.

1. viiden lapsen äiti, töissä baarimikkona, naimisissa toista kertaa. Koulutuksesta ja asumisesta en tiedä, luonne on edelleen sellainen "no vittu joo.."
2. lääkäri, en tiedä onko miestä tai onko edes seurustellut koskaan, jäi asumaan opiskelukaupunkiinsa, ihan hauska tyyppi, tosin oli jo silloin, vaikkei sellainen bilepörrääjä ollutkaan

Mä olin kiukutteleva kapinallinen, meikkasin, join, poltin. Irtosuhteet oli kuitenkin aika vähissä, omanarvontunto ja itsesuojeluvaisto mulla on aina ollu korkeella. Liikuin kundiporukoissa, mitä kyllä teen osittain edelleen. Nyt yli kolmekymppisenä olen todella rauhallinen ja tykkään luonnosta ja käsillä puuhaamisesta, olen hyvässä, vakaassa suhteessa. Mies oli vielä hurjempi kuin minä nuorempana ja ihmettelen miten säilyi hengissä. Nykyään äärimmäisen tunnollinen ja oikeudenmukainen, huolehtiva ja hyvä mies/isä. Menestyy työssään erinomaisesti ja uusia ovia aukenee jatkuvasti. Itse olen yrittäjä ja menestyn ihan mukavasti. Rock-elämä on koko ajan mukana kuvioissa, jäi hyviä ystäviä teiniajoista ja intressit on samanmoiset. Lähestulkoon kaikki railakkaan nuoruuden viettäneet ystävämme ovat nykyisin rauhallisia perheellisiä. Toki poikkeuksia on suuntaan ja toiseen, kaveripiiri oli aika laaja ja joukkoon mahtuu surullisiakin tapauksia.

Minä olin 1. Nykyään naimisissa ja 1 lapsi toinen tulossa. Juonut olen viimeksi joskus ½v ennen tätä toisen raskauden alkua ja siloinkin tyyliin pari sidukkaa. Baareissa käyn noin 1x vuodessa.

Mies oli 2. Ja käyttää nyt viikoittain alkoa, juo ½-1 plo viiniä ja /tai olutta. Baareissa useammin kuin minä, muttei nyt enää viime vuosina ole edes joka kuukausi missään käynyt. Riippuu minkä verran ollut kissanristijäisiä.

Tunnen henkilön joka oli nuorena tuo 1) tyyppi. Nykyään kaksi lasta, hieman rauhoittunut, ollut pitkässä suhteessa mutta luonteeltaan on edelleen se sama teini. Ärräpäitä lentelee lasten keskuudessa ja joskus vaatteet liian paljastavia. Viime kerralla muskarissa oli tällä äidillä päällään rikkinäiset legginsit ja toppi joka ei edes pyllyä peittänyt.
Kakkostyypin henkilö on nykyään siivousfirmassa töissä, ei ole kertaakaan seurustellut elämänsä aikana vaikka varsin vilkasta elämää viettää. Ei lapsia, joka viikonloppu baareissa. Usein pyytää minuakin mukaan.
Itse taisin olla noiden väliltä. Ihan tavis.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22189602:
1. Olen nykyään kotona viihtyvä, en käytä alkoholia,tai polta. Ennen oli varsin railakas nuoruus.

Peesi. E myöskään meikkaa.
Olen aika tiukkapipoinen päihteiden kanssa ym. sekoilun suhteen. :D

1. Lopettanut tupakoinnin, joskus juon viiniä ruuan kanssa tai illanistujaisissa, akateeminen koulutus ja virka kunnalla, harrastan seksiä vain miesten kanssa jotka tunnen ja pidän terveydestäni huolta, ja meikkaan erittäin vähän jopa ulos lähtiessä. Kapinateinistä on tullut nörtti ;)

No mä olen nyt kiukutteleva ja kapinallinen aikuinen (tosin hyvin paljon vähemmän kuin nuorena :)). Juon silloin tällöin, ja poltan edelleen. Olen naimisissa joten en harrasta enää irtosuhteita, ja meikkaan vähän vähemmän, ainakin arkena. Ihan normaali töissä käyvä 2 lapsen äiti olen.

Nuita 2 ryhmään kuuluvia ihmisiä en tuntenut... tai no mun mies on ollut aikalailla tuollanen nuorena. Juo silloin tällöin, polttaa, käy töissä, ihan normaali.

Olin 1.
Nyt olen insinööri, perheen äiti, hyvin toimeen tuleva, tupakoimaton ei alkkis :)

Nuoruuden angstista jäi käteen neuvottelutaito, eli pärjään työneuvotteluissa hyvin kun en niele ihan joka asiaa ja uskallan nostaa kissat pöydille ;)

Olin ykkönen ja vähän hurjempikin vielä, mutta ilman niitä irtosuhteita, sekopäinen suorastaan, mutta en rikollinen kuitenkaan. Teini-ikä oli todella vaikea ja jatkui pitkälle aikuisuuteen. Nykyään olen enemmänkin kakkonen. Käteen ei jäänyt mitään positiivista, pelkkää katkeruutta muiden minulle tekemistä virheistä ja lukuisia virheitä, joita itse tein ja joita nyt kadun. Jos jotain positiivista täytyy löytää, niin yksi on se, että minulla on järjettömän kova palo olla hyvä ihminen ja tulla siinä vielä paremmaksi.

Tuo kuvaa varsin hyvin mun nuoruutta... Lopulta masennuin, muutin pois kotoa, join ja poltin lisää, tein itselleni suuret velat... Sitten sain jostain voimaa ja hakeuduin hoitoon, tapasin nykyisen mieheni joka hyväksyi minut menneisyydestäni huolimatta ja nyt 26-vuotiaana meillä on kaksi ihanaa lasta, velat hoidettu ja juomme ehkä kaksi kertaa vuodessa (silloinkin ihan hillitysti ja ilman lapsia). Tupakointikin lopetettiin yhdessä reilu vuosi sitten. Sanoisin, että enpä olisi vielä jokunen vuosi sitten uskonut, että näinkin tasapainoista elämää pystyn elämään! :)

no mut varmaan luetaan tuohon kakkoseen kun olin ujo ja kotona viihtyvä, vaikkakin ulkonäkö kiinnosti eikä äiti passannut ja nörtiksi mua ei ole ikinä voinut kutsua. ei kiinnostanut ryyppybileet, nuokkarilla roikkuminen tai tupakka/alkoholi.

nykyään hyvinkin sosiaalinen, muiden seurassa viihtyvä (mutta myös omissa oloissaan mielellään olen). tupakoin muutaman vuoden ennen lasten saantia, alkoholia meni kyllä nuorena aikuisena juhliessa reippaita määriä, nykyään otan harvoin.

Yhteistyössä