Millaisia 11-vuotiaita poikia?

Meillä mennään tunteiden vuoristorataa. Itse pitää olla "tuntosarvet" pystyssä, millä päällä herra suvaitsee olla. Välillä ollaan herneet nenässä ja ilkeillään, välillä istutaan äitin sylissä ja hempeillään.... Kotitöissä laiska, eipä tee kuin huudon jälkeen hommansa, mutta siitä en voi syyttää kuin itseäni, olen piloille lellinyt. Huone pitäisi pitää siistinä, likaiset astiat laittaa koneeseen, välillä pitää katsoa pikkuveljen perään... Koulu menee hyvin, kasassa oma bändi, tytötkin kiinnostaa. Kavereita löytyy ja kivoja kavereita onkin, luottoa löytyy, mutta tietää, että kun kerran mokaa, asiat onkin sen jälkeen toisin. Välillä pelataan pleikkaa, ollaan kavereiden kanssa pihalla, välillä leikitään kotona pikkuautoilla. Esipubertteeti painaa päälle. Ollaan jo pikkuhiljaa juteltu mitä on tulossa kun murrosikä pukkaa päälle, ja se vähän meidän herraa pelottaa ja mietityttää. Kaikin puolin ihana poika. Kaikesta voidaan jutella ja vielä äidin pusu-halit kelpaa :)

mielialat vaihtelee laidasta laitaan.tosiaan välillä on äitin pikkuinen ja syliin haluaa,välistä syytää sellaista tekstiä,että huh...
tietokoneella olisi koko ajan,jos olis mahdollista vaan.harrastuksia on kaksi,urheilua kummatkin.kavereitakin löytyy,mukavia sellaisia.
mopot kiinnostaa myös ja pihassa päristeleekin omallansa.(säästi siihen ikuisuuden rahaa ja minä annoin sitten pikkuisen lisää,että sai moponsa)
koulu menestys ei oo hirmu hyvä,7.2 oli keskiarvo.mutta koska on oppimisvaikeutta,niin olen tuohon tyytyväinen.koulussa mieluisia aineita on liikunta ja englanti.

Mieliala vaihtelee nollasta sataan, jos jostain innostuu niin sitten siinä ollaan täysillä mukana. Nyt esim. jalkapallo on henki ja elämä, pelaa seurassa ja mikään muu ei kiinnosta, koska hänestä tulee kuulemma ammattilainen ja aikaa ei riitä kuvataidekouluun tai muuhun hömpötykseen. Urheilullinen poika. Läksyt tekeevain pakottamalla, todistus oli kuitenkin huippu; kaksi kymppiä ja muut ysejä; ihan uskomatonta. Ei ota stressiä mistään ja menee "omalla vaihteellaan" päivästä toiseen; sana kiire ei nopeuta aamutoimia. Vähään tyytyväinen, pikkusisko osaa vaatia kaiken huomion.

kikka10
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.06.2006 klo 22:54 Piparminttu-Pipsa kirjoitti:
Meillä mennään tunteiden vuoristorataa. Itse pitää olla "tuntosarvet" pystyssä, millä päällä herra suvaitsee olla. Välillä ollaan herneet nenässä ja ilkeillään, välillä istutaan äitin sylissä ja hempeillään.... Kotitöissä laiska, eipä tee kuin huudon jälkeen hommansa, mutta siitä en voi syyttää kuin itseäni, olen piloille lellinyt. Huone pitäisi pitää siistinä, likaiset astiat laittaa koneeseen, välillä pitää katsoa pikkuveljen perään... Koulu menee hyvin, kasassa oma bändi, tytötkin kiinnostaa. Kavereita löytyy ja kivoja kavereita onkin, luottoa löytyy, mutta tietää, että kun kerran mokaa, asiat onkin sen jälkeen toisin. Välillä pelataan pleikkaa, ollaan kavereiden kanssa pihalla, välillä leikitään kotona pikkuautoilla. Esipubertteeti painaa päälle. Ollaan jo pikkuhiljaa juteltu mitä on tulossa kun murrosikä pukkaa päälle, ja se vähän meidän herraa pelottaa ja mietityttää. Kaikin puolin ihana poika. Kaikesta voidaan jutella ja vielä äidin pusu-halit kelpaa :)
Varmaan jo vähän esimurkkua ainakin omien aikuisten lasten kokemuksella!Omakin 11v-poika,pitää silitellä ja raapia usein selkää,etenkin herätellessä ja nukkumaan laittaessa.On vielä niin pieni,mutta kumminkin olevinaan jo vähän iso,oikein hellyttävänä.Toivottavasti saan vielä kauan silitellä ja raapia selkää,isoilta pojilta muistaakseni koko murrosiän ja aina iltaisin senkin jälkeen viivähdin sängyn reunalla!

Meillä 11v poika on myös välillä niin isoa olevinaan, välillä taas aivan pikkupoika. Oma tahto on huippuluokkaa! Koulussa on temperamentti aiheuttanut kaveriongelmiakin, nyt vast 4lk kevät oli siinä suhteessa melko rauhallinen. Koulussa on myös luki-vaikeudet olleet kiusana, nyt niitä tutkitaan ja olen itse optimistisella mielellä sen suhteen.
Kännykkä ostettiin pojalle vasta nyt, sen käyttöä opetellaan. Saldorajaa ei ole, vaan hänen on itse opittava ymmärtämään miten sitä käytetään. Oma huone on pidettävä siistinä, hyvin usein se kuitenkin tapahtuu vasta lukuisten kehotusten jälkeen. Kotiintuloajat on käytössä, samoin "ilmoittautumisvelvollisuus" eli mihinkään ei ole lupa lähteä ilman että vanhemmat tietävät missä poika menee. Yleensä hän saa liikkua suht vapaasti, kunhan vain tiedämme missä poika on,
Liikuntaharrastukset ovat rakkaita, ja niitä myös riittää. Kesällä jalkapallo ja yleisurheilu, talvella salibandy ja laskettelu, lisäksi kerta viikossa yleisurheilutreenit. Nyt hän on innostunut lentopallosta ja haluaisi aloittaa sitäkin syksyllä. Energiaa piisaisi, mutta muuten saattaa käydä rankaksi jos joka ainoa päivä on treenit ja viikonloppuisin pelejä. Siitä kärsisi ainakin meillä koulu.
Murrosikä taitaa jollain lailla nostaa päätään, ja isosiskon (14v) perässä mennään. Välillä pärjää huumorilla, välillä tiukalla puheella. Äidin huolena on pyörittää nuo urheiluharrastukset, isän kanssa käydään kalassa, metsätöissä, mummulassa maatilan töissä.
Viime aikoina leipominen on kovasti kiinnostanut, ja hän osaa jo itse tehdä jotain pientä. Mm. lettujen paisto on mukavaa puuhaa! Samoin kauralastujen teko onnistuu.
Kaiken kaikkiaan rajat ja säännöt ovat tiukemmat kuin isosiskolla samaan aikaan, mutta näin on hänen kanssaan toimittava. Muuten ollaan tämän ikiliikkujan kanssa hukassa!

Paljon samaa mitä täällä on jo tullut.Ollaan välillä niin isoa ja sit taas äidin kainaloon. Ja haluaa yhteisiä keskustelu-hetkiä,mitä meillä on ruoan tai kaakaon ym parissa.Paras kaveri on,jonka kanssa aika menis kokonaan mutta sittten taas omat pikku-siskot on tärkeitä ja niiden kanssa haluaa aikaa viettää.Skeittaaminen,rullaluistelu ja uinti kiinostaa. Mutta myös lukeminen,pleikalla pelaaminen. Tietyt hommat kuuluu hälle,esim roskien viemiset,oma huone ym.Mutta patistelemalla tekee muutakin. On kiinostunut ruoan laitosta ja ollut apuna,ja halukas oppimaan.Isänsä on kokki :) On tehnytkin joitain helppoja ruokia mm.lämpimiä voileipiä,spagettia ja jauhelihaa,salaaattia.... Tunteiden myrskyt on kyllä hyvin tuttua ja laidasta laitaan mennään: =)

vierailija äippä
meillä 11-vuotias on paljon kavereiden kanssa, pelaavat pelikoneilla, fillaroivat maastossa, kiinnostus ympärillä oleviin asioihin on herännyt. Seuraa jonkin verran uutisia ja tapahtumia. Tekee jonkin verran esivalmisteltuja ruokia. On aika järkevä. Koulu sujuu keskitasoa, huolehtii läksyt ja ajoissa kouluun menemiset. Ja kiinnostus autoja ja mopoja kohtaan kasvanut. Harrastaa jonkin verran cartingia ja lautailua.
Asioista jutellaan niiden oikeilla nimillä ja kotiintuloaikoja noudatetaan.
Myös tulevaisuudesta ollaan juteltu. Opiskelusta ja elämisestä.

Yhteistyössä