millaiset välit

Sidney
Meillä nykyään paremmat välit mieheni ex:n kanssa, mutta alkuun oli aivan kamalat känät...Kun mä muka kielsin ex:ää soittelemasta pojalleen, käymästä meillä, mä jopa olin muka kehunu töissä kuinka mä olen synnyttänyt tämän 11 v pojan, no onneksi tuo kaikki on selvitetty ja nyt ollaan jopa kahvilla käyty aina ku ollaan viety poika äitilleen ja jopa saunaan on kutsuttu kerran, mutta emme ole kerenneet viellä menemään ja nytten kun muuttivat heillä ei ole enää saunaa omassa kämpässään!
Neitiäkin ex on ihan innolla ottanut myös hoitoon jos meillä on ollut muutaman tunnin menoja.. :wave:

piti itsekkin kertoa että minulla ja ex miehellä on sellaiset nautraalit välit, meidän erokin oli" neutraali" ja lapsethan ovat jo aikuisia niin emme ole tekemisssä toistemme kanssa. Miehelläni taas on ex vaimoonsa vihamieliset välit, silloin kun tapasimme olimme siis molemmat eronneet ja osuin kuitenkin keskelle sotatannerta. Sain soviteltua heidän välejään ja yritin miehelleni valottaa naisennäkökulmasta eron tuomia asioita koskien etupäässä lapsia.
Mieheni oli erimieltä ex vaimostaan. parit juhlat on vietetty ( rippijuhlia) ihan hienosti ja välit ovat olleet ihan asialliset kunnes sitten kerran pari vuotta sitten olivat tytöt kertoneet minun olleen vihainen kun nuorin ´tyttö tuli silmätulehduksessa meille ja olin motkottanut että se tarttuu meidän lapsiin. Hän soitti minulle vihaisena ja sieltä se vyyhti sitten purkautui, hän syytti minua vaikka mistä, otan kuulemman lomanikin eri aikaan kun lapset ovat meillä lomillaan.. hän ei oikein tajunnut että meillähän on yhteiset lapset ja pakko porrastaa lomia eikä töistä niin vaan oteta lomaa silloin kun itselle sopii. Kyllä kävi selväksi että sen enkelimäisen kuoren alla olikin ihan muuta ja hän oli ihan selvästi myös kateellinen minulle. Osuin nimittäin arkaan paikkaan kun menin sanomaan että hänellä ja hänen uudella puolisolla ei ole yhteisiä lapsia eivätkä he ole edes naimisissa. Sehän oli hänen haaveensa silloin joskus. Hän jätti mieheni toisenmiehen vuoksi ja perusteli minullekkin miksi ja kuinka hänessä ei ole mitään vikaa mutta miehessäni on ja varoitteli. Mutta ihan puppua puhui sillä mieheni on mitä ihanain aviomies. Olemme oleet avioliitossa yli 8 vuotta ja menee tosi hyvin.
Nyt en halua enään nähdäkkään mieheni ex:ää, voisin vetää häntä vaikka " turpiin" niin loukaavasti hän minusta puhui, haukkui suorastaan. se loukkasi vaikka olen aina pitänyt heidän lapsiaan hyvin ja he ovat aina olleet tervetulleita meille ja meillä on lapsiin hyvät välit. Onneksi hän asuu ihan eri paikkakunnalla, ei tarvitse olla tekemisissä, ei minun eikä mieheni.

Omaan exsääni minulla ja mihelläni on hyvin neutraalit välit. Mutta mieheni exsä rakastaa haastaa käräjille milloin missäkin asiassa. Nyt sitten ensikuussa elareista käräjöivät he. Mieheni exsän mielstä miheni pitäisi varmaan laittaa tilinsä suoraan hänelle sillä mikään ei tunnu riittävän. Mutta näpeilleen se naikkonen saa ja kovaa :D

Tapaamis sopimuksen mieheni haluis uudistaa niin jotta heidän lapset tulisivat meille useammin. Mutta ei kuulema sovi ja lapset eivät halua. Mieheni hakee nytten sitte lapset meille jokatoinen vkl vaikka sopimusta ei olla tehty. Kumma kyllä lapset tulee meille mielellään vaikka äiti oli erimieltä. Ihmin vaan että miksi lapset eivät muka halunneet kun toimistolla olivat he tekemässä sopimusta mutta nyt kun sopparia ei ole niin kyllä meille tulalan silti :attn:

Miheni päätti että kun ensikuun käräjät on ohi hän vaatii uudelleen tapaamis sopimuksen uudistamista ja taas varmaan tämä nainen menee tästä asiasta käräjille.

Siis todella miehelläni on exsä siitä vaikeammasta päästä. Mutta ei ole montaa vuotta kun pääsemme tästä naisesta eroon lopullisesti :D

On se vaan kumma kuinka joistain naisista tulee kamalan katkeria ja eivät osaa päästää ex miehistään irti vaikka pitäisi. Ymmärrän kyllä että alkuun se on hankalaa ja vaikeeta mutta aikansa kutakin. En ymmärrä vuosien roikkumista toisessa ihmisessä jolla on jo oma uusi elämä ja haluja siihen vaanhaan ei todellakaan ole. =)

flerry
Ei minkäänlaisia välejä. Poika ei ole vuosikausiin edes nähnyt biologista isäänsä. Sanoo ja pitää nykyistä miestä isänä. Ollaan kyllä menty yhteen kun lapsi oli niin pieni ettei edes muista sellaista aikaa ettei olisi asuttu yhdessä. Tietää kyllä että vauvan siemen on "haettu muualta" Joskus muutaman kerran vuodessa lapsi saattaa kysellä jotain ja silloin saa olla äidillä kieli keskellä suuta ettei tule sanottua mitään epäasiallista mikä ei kuulu lapsen korville. Olen aina ajatellut että poika saa sitten aikuisena muodostaa oman mielipiteensä vaikka äidiltä tulisi mielipidettä tuutin täydeltä.

Mannaryyni
Meillä samanmoista kuin Tanja72:lla,eli käräjille ollaan ensikuussa menossa juurikin elatuksista joita pitäisi kuulema olla nostamassa,vaikka tuloihin ei meidän puolelta ole muutoksia tullut (paitsi nyt kun tulee tässä piakkoin yksi suu ruokittavaksi) neitillä itsellään kun on kuulema elämä niin kallista.Muutti juuri sopivasti ennen riidan alkua keskustan kämppäänkin ja johan nousi vuokrakin siinä tietty...Siinä onkin sitten perustetta kerrakseen.Tuntuu jotta ei mikään riitä,lapsesta pitäisi saada enemmän kuussa kuin itse saan ja mun on elettävä sillä.Kummallista on... :\| Noh,onneksi se on ensikuun jälkeen ohi (jos ei sitten keksi tapella vielä jostain muustakin esim.tapaamisista...)

Hexu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 17:28 flerry kirjoitti:
Ei minkäänlaisia välejä. Poika ei ole vuosikausiin edes nähnyt biologista isäänsä. Sanoo ja pitää nykyistä miestä isänä. Ollaan kyllä menty yhteen kun lapsi oli niin pieni ettei edes muista sellaista aikaa ettei olisi asuttu yhdessä. Tietää kyllä että vauvan siemen on "haettu muualta" Joskus muutaman kerran vuodessa lapsi saattaa kysellä jotain ja silloin saa olla äidillä kieli keskellä suuta ettei tule sanottua mitään epäasiallista mikä ei kuulu lapsen korville. Olen aina ajatellut että poika saa sitten aikuisena muodostaa oman mielipiteensä vaikka äidiltä tulisi mielipidettä tuutin täydeltä.
Meillä kans ei minkäänlaisia välejä. Erosta aikaa noin 7 vuotta.Muksut isoja nyt 14,10.9-vuotiaita,joita isänsä ei näe lainkaan.Monta monituista vuotta on mennyt viimeisestä soitostakin isältä.Olen tosin saanut yksinhuollon mm. tämän välinpitämättömyyden takia.Onnekseni minut otti omakseen mies ,joka hoitaa ja kantaa vastuuta näistä muksuista kuin omiaan olisivat..

clivia
Mulla on omaan exääni asialliset välit.Samoin mun uudella miehellä hänen kanssaan.
Uuden miehen exää en ole tavannut enkä halua tavata.Hän ei osaa sopia yksinkertaisintakaan asiaa tappelematta lapsen isän kanssa.Kaikki asiat pitää joka kerta tapella lastenhuollon kautta.Äiti ei anna periksi missään.

Välejä pidän lasten takia kunnossa. Nykyinen avokkini ei siedä exäni uutta vaimoa(laukoo suustaan sammakoita). Avokkini ja ex tulee toimeen suht hyvin. Minulla ja exäni vaimolla on hyvät välit, kuhan ei puhuta lasten kasvatuksesta. Hermo menee sihen välillä, mut lasten tähden kestän senkin... :headwall:

alusta alkaen ollut avomieheni exään välit ok. aina voitu soittaa toisillemme lasten asioissa ja muutenkin...
lapset asuu isällään, äidin suostumuksesta, josta vajaat 2 vuotta sitten allekirjoitettu sopimus lasten pysyvä asuminen isän luona.

exä päätti sitten alkaa hakee oikeuden kautta lapsia itselleen...exä asuu toisella paikkakunnalla...

saas nähdä miten käy...

välit kesän aikana huonontuneet....exä puuttunut jopa meidän menoihin niin, ettei ole antanut lupaa lasten tulle mm. meitin sukujuhliin...ja paljon muuta....

mielipiteeni:vaikka yhteishuoltajuus vanhemmilla olisikin, exä on luopunut tietyistä `äidin oikeuksistaan puuttua lasten menoihin` sinä päivänä kun "täältä" muutti toiseen kaupunkiin ja antoi lapset isälle.

Angeli
Meillä taas mieheni ex syyttää minua siitä että hän on nyt ex. No, ehkä niin, mutta omasta mielestäni voisi kyllä katsoa peiliinkin...

Hän soittelee miehelleni enemmän kuin usein. Ainakin päivittäin, monesti monta kertaa päivässä. Asiat aina muka jotenkin liittyy lapsiin. Mieheni on kovin vaivautunut näistä soitoista, mutta ei uskalla kovalla kielellä kieltääkään, kun pelkää ettei tiedota häntä sitten enää mistään lapsiin liittyvistä asioista. Lapset ovat 4v ja 7v. Onko teistä se normaalia että lapsista tulee ilmoitettavaa asiaa monta kertaa päivässä? Vai onko nyt kyseessä jokin takaisin metsästys keino?

Pullukka23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 13:54 Pullukka23 kirjoitti:
Mulla ja miehelläni on hyvät välit minun exääni.
Ja miehelläni taas ei ole exiä lähimenneisyydestä, onneksi ;)
No aina voi tulla kaikkea uutta :/
Eli tällä hetkellä mulla on tulehtuneet välit exääni ja kaikki tämä vain siksi että hän on nyt tulisesti rakastunut. Ja simsalabim - eipä enää kiinnostakaan tytär ja sovitut säännöt. Saapihan nähdä minkämoinen sota tästä vielä tulee :\| En olisi exästä uskonut, että hänestä voisi tulla kuspää omaa lastaan kohtaan, en....

lounatuuli harmaana
Mieheni exän kanssa en juurikaan ole missään tekemisistä. Jo heti alkuun seurusteluaikanamme huomasin että parempi pysyä etäällä niin välttyy suuremmilta katastrofeilta. Sain jo heti alkuunsa häneltä arvostelut ulkonäköäni myöten...Miehenikään ei ole häneen enää yhteydessä suoraan vaan poikansa tapaamisasiat ym. hän hoitaa exänsä miehen kautta.Mieheni exä on kokoajan (yli 10v.) tehnyt kaikki asiat mahdollisimman vaikeaks vaikka mieheni on kaikkensa yrittänyt ja alkuun antoi liikaakin periks, nainen senkun pompottais...en voi ymmärtää tuollasta käytöstä...

mami33

mulla ja mun exällä ihan ok:t välit. Nykyinen avokki ja mun exä eivät missään tekemisissä keskenään.

Mulla ja miehen exällä huonot välit koska miehen tytär asuu meillä ja miehen exä vielä "kiinni" mun avokissa vaikka erosta jo 1,5v..
Ainoa asia minkä miehen exä haluaa mun hoitavan on tytyn vaatetus. Itse ei hommaa tytylle oikeastaan ollenkaan vaatteita.Exän äiti ostaa miehen exälle kaikki tytylle kuuluvat vaatteet. (tällä hetkellä 3colleget parit puserot sukkahousut)
Minä olen siinä vaiheessa tarpeellinen koska tyty saa mun oman tytön vanhoja vaatteita..niinpä hänen ei tarvi ostaa..

nikitön
Pullukalle:
Miksi te ette ajattele asioita toisin päin. Eli exäsi uusi vaimo varmaan ajattelee, että SINÄ olet se #&%£$!* exä, joka haluaa pitää mieheen yhteyttä muka lasten takia.

Eli hassua oli lukea näitä juttuja. Kaikilla naisilla on exiinsä hyvät välit, mutta ei miehen exään. Olis kiva tietää niiden teidän ex-miesten uusien vaimojen mielipiteet. Pitääkö ne teitä inhottavina exinä, jotka jatkuvasti roikkuu ex-miehessään muka hyvien välien vuoksi.

Oisko joskus hyvä katsoa peiliin jos ei näe miehen exässä mitään hyvää. Vain itsessään.

Hyvät välit tyttären isään ollut koko ajan.Onneksi ei ole tarvinnut riidellä oikeastaan paljon mistään,sillä lapsihan siinä kärsisi eniten.Kaikille uusperheellisille pitkämielisyyttä ja ilon täyttämää pääsiäistä!!

leskenlehti
Eka puoli vuotta meni kohtuullisesti, mutta kun aloin seurustelemaan, ex tuli tosi mustasukkaiseksi. Sitten alkoi terrori: kaikenlainen kiusanteko ja henkinen pahoinpitely. Ex mm. hakiessaan lasta tapaamiseen luotani, meni vessaan ja uitti hammasharjaani pytyssä, repi pöydällä olevat avioeropäätökset silpuksi, heitti hellalla olleen vasta valmistuneen ruoan roskiin, aukoi keittiön kaapit heitti tavarat lattialle, kävi rikkomassa asuntoni oven edessä viinapullon, laittoi oven lukkoon hiekkaa, etten pääsisi sisälle asuntooni, repi autostani kilvet... elatusmaksuja ei tietenkään maksanut ja uhkasi tehdä vaikka mitä, jos haen ne ulosoton kautta. Tätä kesti lähes kaksi vuotta, kunnes hain lähestymiskieltoa ja sain. Nyt erosta on yli neljä vuotta ja missään tekemisissä emme ole keskenämme. Lasta tapaa siten, että hakee tämän päivähoidosta ja palauttaa sinne, joten ei tarvi tavata. Yhteishuolto on, mutta ei se käytännössä toimi. Itse yritin koko ajan toimia mahdollisimman asiallisesti, en häntä haukkunut tms. Ja uusi kumppanini ei mitenkään puuttunut tai puutu lapsen tapaamistilanteissa asioihin, jotta ei ärsyttäisi ex:ää. Mutta minun ja uuden kumppanini asiallinen käytös ei auttanut, ex vihaa uutta kumppaniani ja haukkuu häntä. Lapselta olen tämän kuullut.

Mulla on hyvät välit avomiehen ex:n kanssa. Heillä yhteinen lapsi 6v. Ennen tapaamista ex:n kanssa oli "kuvitelmia" toisistamme puolin ja toisin. Tapaamisen jälkeen molemmat huomasivat, et "hei eihän toi nyt niin paha olekaan".

Olin saanut avomieheltäni kuvan,että exä on ihan kamala muija, mutta tavattuamme huomasin ,että ei kaikki asiat ole niin mustavalkoista. Ja katkeruus on se mikä pilaa useinmiten kaiken. Mutta onnekseni aviomiehen exä ymmärtää,että minä en ole se katkeruuden kohde, koska en ole osallinen heidän eroonsa. Ja avomiehen ja hänen exänki välit ovat paranemaan päin, koska katkeruus on poistumassa kuvioista.

Täytyy sanoa,että onnekseni tässä uusperheessä(mulla ja miehelläni kans yhteinen lapsi) on ainakin tällä hetkellä hyvät välit. Ei tapella elareista ja tapaamisista vaan asiat sovitaan asiallisesti keskustelemalla ja toivon ,että näin tapahtuu jatkossakin.

Yhteistyössä