Millaiset vaatteet hautajaisiin 8- ja 10-vuotiaille pojille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ongelma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ongelma"

Vieras
En viitsisi ostaa suoria housuja jne, kun ei niille ole mitään muuta käyttöä. Ja toisakseen pojat on melko pullukoita, joten farkkujen tms löytäminen on haasteellista. Millaiset vaatteet on soveliasta laittaa hautajaisiin?

Itse oon sitä mieltä, että juhliin laitetaan juhlavaatteet eli tässä tapauksessa tummat suorat housut, valkoinen kauluspaita ja vaikka tumma neuleliivi. Farkut sopii mun mielestä vaikka tenavien synttäreille.

Mutta jos et halua suoria housuja ostaa, niin ehkäpä mustat farkut/tvillihousut (ilman haalistuksia!) sopisi? Niitähän voisi käyttää sitten myöhemmin. Ja eikä sitten lenkkareita jalkaan....

Taidan olla tosia vanhoillinen tässä pukeutumisasiassa, sorry...

Kyllä meillä ostettiin 3-vuotiaallekin hautajaisiin ihan tumma puku. Jos ei ole varaa pukeutua kunnioittavasti, on parempi olla ottamatta lapsia mukaan koko tilaisuuteen. Jos farkut ovat ihan siistit tasamustat, nekin käyvät, mutta ei tosiaan missään nimessä mitään lenkkareita sitten eikä värikästä tuulitakkia.

Voiko tuon ikäiset tosiaan olla niin pullukoita, ettei meinaa farkkuja löytyä? Mihin pojat sitten arkena yleensä pukeutuvat? Koita miettiä siitä jokin siisti musta versio sitten.

Ei tosiaan ole varaa, olen viiden lapsen totaaliyh. Joten näitä hautajaisia varten pitäisi ostaa viidelle lapselle tummat puvut ja juhlakengät jne. Itselleni varmaan löydän kaapista jotain. Lapset on pakko ottaa mukaan, tai sitten en voi mennä itsekään (ei ole lapsenvahtia).

Juhlavaatetustahan löytää aika hyvin käytettynäkin edullisesti jos on yhtään aikaa etsiä, ne kun ei paljon käytössä kulu. Mutta juu, munkaan mielestä farkut, saati sitten jotkut collegehousut ei sovi hautajaisiin. Ja kauluspaidat olisi yläosaksi OK.

Jos asut pk-seudulla, niin siellä on kirppareita mielin määrin. Kierrä kirpputorit läpi ja kierrätyskeskukset myös ja osta sieltä juhlatamineet. Mustat kengät ja mustat puvut pojille. Tuon ikäisille suosittelen jo pukuja etenkin, jos on vähän mahaakin. Ei se maha ole juhlissa kivan näköinen, jos se pöllöttää mustien varkkujen alta. Osta kunnon suorat housut ja musta frakki, mutta älä liian tiukkoja. Se ei ole kivan näköistä.

[QUOTE="ongelma";24846567]Ei tosiaan ole varaa, olen viiden lapsen totaaliyh. Joten näitä hautajaisia varten pitäisi ostaa viidelle lapselle tummat puvut ja juhlakengät jne. Itselleni varmaan löydän kaapista jotain. Lapset on pakko ottaa mukaan, tai sitten en voi mennä itsekään (ei ole lapsenvahtia).[/QUOTE]

Vanhimmille lapsille kunnon puvut. Nuoremmilla ei ole niin väliä. Olen nähnyt hautajaisia, joissa 5-vuotiaalla tytöllä oli sininen kukkamekko. Mielestäni kouluikäisille voi jo laittaa ihan reilusti mustaakin eli mustat puvut.

[QUOTE="vieras";24846753]Jos asut pk-seudulla, niin siellä on kirppareita mielin määrin. Kierrä kirpputorit läpi ja kierrätyskeskukset myös ja osta sieltä juhlatamineet. Mustat kengät ja mustat puvut pojille. Tuon ikäisille suosittelen jo pukuja etenkin, jos on vähän mahaakin. Ei se maha ole juhlissa kivan näköinen, jos se pöllöttää mustien varkkujen alta. Osta kunnon suorat housut ja musta frakki, mutta älä liian tiukkoja. Se ei ole kivan näköistä.[/QUOTE]
FRAKKI hautajaisiin?! :headwall:

Yhteistyössä