millaiset tossut tein lapsilla on tarhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omat on käyttäny just niitä jumppatossuja tarhassa. Nyt pienellä on eskarissa reiskat, joskus ainot. Jumppatunnilla jumppatossut.

Töissä näkee jumppatossuja, "rokseja", reiskoja, semmosia söpöjä elukkatossuja.

Meillä on nyt Tohvelisankarin tossut, pienemmät oli H&M.n "mokkasiinit" ja varatossuina ne jumppatossut. Muskariin sai joulupukilta toiset tohvelisankarin tossut.

Ihan ne perus jumppatossut on parhaat.Joillakin lapsilla on kroksit tai reinot tai muut kovapohjaiset ja se sattuu tosi paljon enemmän jos sellaisella osuu toisen varpaiden päälle jossain tilanteessa astumaan.Meillä henkilökuntakin toivoi näitä perustossuja (tai muita pehmeitä tossuja) käytettäviksi just tästä syystä kun lapset ei joka tilanteessa osaa varoa miten astuvat.

Meidän päiväkodissa on crocsit ja ainot / reinot kielletty. Omillani olen pitänyt Starchildin nahkatossuja, monilla näkyy olevan perinteisiä kotimaisia kerhotossuja (Tintti?), jotka on myös nahkaa mut nilkassa neulosresori. Crocsit ovat minusta kaikkein huonoin vaihtoehto, eivätkä ainot ja reinotkaan oikein toimi vauhdikkaissa leikeissä.

perus-jumppatossut. Meidän pk.ssa on sisällä tosi kuuma, lapsi ei tykkää kun täytyy pitää sukkia ja tossuja ja jalat hikoaa. En siis voisi kuvitellakaan, että lapsi pitäisi reinoja.

Trikoiset jumppatossut on parhaat. Täysnahkaisissa jalka hikoaa helposti. crocksit on huonot hoitajienkin mielestä, kun leikeissä istutaan usein jalkojen päällä, niin ne crocksit on siellä huonon malliset mötikät alla ja jalat joutuu monesti huonoon asentoonkin.

Ei minkäänlaisia, pitäisikö olla??

Mulla ei ole tullut mieleenkään, täytyykin huomenna katsella näkyykö muilla tossuja... esikoinen aloitti syksyllä eskarin ja on siksi päiväkodissa, pienempi on vielä pph:lla joten paljoa kokemusta päiväkodeista ei mulla ole. :)

Tossut on kyllä pakollinen juttu, en ole yhdestäkään paikasta kuullut missä niitä ei käytetä. Sukat on liukkaat sisällä ja aikamoinen turvallisuusriski. Ja paljain jaloin ei ainakaan talvisaikaan olla, kun lattiatkin on useimmiten kylmät.

Tossut on kyllä pakollinen juttu, en ole yhdestäkään paikasta kuullut missä niitä ei käytetä. Sukat on liukkaat sisällä ja aikamoinen turvallisuusriski. Ja paljain jaloin ei ainakaan talvisaikaan olla, kun lattiatkin on useimmiten kylmät.

Ai, no mulle ei kukaan ole tullut asiasta sanomaan, vaikka tyttö on ollut sukkasillaan elokuusta lähtien. Täytyy huomenna sitten kysyä.

Yhteistyössä