Millaiset todistukset lapsenne saivat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tou

Vieras
Oletteko tyytyväisiä?
Minusta lapseni sai hassun todistuksen. Mielestäni hä on taitava käsitöissä ja kuviksessa, erittäin taiteellinen. Tykkää näistä aineista. Mutta sai näistä vain keskimääiseen ruutuun rastin.

Sen sijaan musiikista sai parhaaseen ruutuun rastin vaikka ei ole kiinnostunut eikä laula tai harrasta sitä.
 
En ikinä tykännyt noista rasti ruutuun todistuksista kun lapset olivat pieniä. Eivät auenneet.
Nyt on sitten niitä numeroita. Oli siellä muutama ysi molemmilla , mutta lähinnä kuutosta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tou:
Oletteko tyytyväisiä?
Minusta lapseni sai hassun todistuksen. Mielestäni hä on taitava käsitöissä ja kuviksessa, erittäin taiteellinen. Tykkää näistä aineista. Mutta sai näistä vain keskimääiseen ruutuun rastin.

Sen sijaan musiikista sai parhaaseen ruutuun rastin vaikka ei ole kiinnostunut eikä laula tai harrasta sitä.

siis harrastaa kotonakin käsitöitä ja piirtämistä. tykkää ja oli tehnyt mielestäni hienoja töitä.
musiikki ei kiinnosta. tosin sai kiitettävän kokeesta.
 
Omistuista että lapsi sai aineista joista eniten pitää, vain keskimmäiseen rastin. siis kuvis ja käsityöt.

Muista aineista sai parhaaseen rastin, vaikka ei tee mitään ylimääräistä eikä harrasta. Pakolliset läksyt tekee matikasta, äidinkielestä, yltistä ja uskonnosta. Uskontoa vihaa ja siitäkin parhaaseen rasti. Vaikka ei yleensä tajua tehtäviä ja kysyy mieheltä apua. (mnäkään en tajua uskonnon tehtäviä, hih)

Outoa. Että opettajien mielestä ei osaa niitä aineita joista hän nautti ja joissa on minun mielestäni tosi hyvä.
 
Jotenkin nuo aineet, joissa ei kokeita tehdä, on niin riippuvaisia tuurista. sattuman kauppaa
Muistan että omakin liikuntanumero esim. vaihteli seiskasta ysiin. Jos joskus ärsytin opettajaa vaikka kun ei vaatetus ollut joka kerta sopiva kun ei vaan muistanut vaatteita, tai jos oli ujo ryhmässä niin sai heikon numeron. taas jos osallitui vaikka johonkin opettajan ohjaamaan tanssiesitykseen, niin tuli kiitettävä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotenkin nuo aineet, joissa ei kokeita tehdä, on niin riippuvaisia tuurista. sattuman kauppaa
Muistan että omakin liikuntanumero esim. vaihteli seiskasta ysiin. Jos joskus ärsytin opettajaa vaikka kun ei vaatetus ollut joka kerta sopiva kun ei vaan muistanut vaatteita, tai jos oli ujo ryhmässä niin sai heikon numeron. taas jos osallitui vaikka johonkin opettajan ohjaamaan tanssiesitykseen, niin tuli kiitettävä.

Juu, tuo liikuntanumero varsinkin on niin "onnen kauppaa". Omalta kohdalta muistan: Olen aina ollut liikunnnallinen mutta en tykännyt joukkuelajeista, johtuen siitä että olin ujo. Meidän liikunnanopettaja taas rakasti näitä lajeja, ja niitä oli PALJON. Liikunnasta sain aina seiskan.
 
Kirjoitan miehen tokaluokkalaisen pojan todistuksesta kun omia lapsia ei vielä ole. Sai huonon todistuksen. Matikka ja äidinkieli tuottavat vaikeuksia, pitää kesällä harjoitella useita asioita jotta osaisi ne kolmannelle mentäessä. Käyttäytymisestä ja koulutyöskentelystä sai huonoa palautetta. V***ttaa kun poikaa koitetaan kasvattaa ja kertoa miten koulussa käyttäydytään niin ei silti mene jakeluun. Ärsyttää myös se, että opettaja ei kerro meille näistä ongelmista vaikka olemme toistuvasti kysyneet. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Kirjoitan miehen tokaluokkalaisen pojan todistuksesta kun omia lapsia ei vielä ole. Sai huonon todistuksen. Matikka ja äidinkieli tuottavat vaikeuksia, pitää kesällä harjoitella useita asioita jotta osaisi ne kolmannelle mentäessä. Käyttäytymisestä ja koulutyöskentelystä sai huonoa palautetta. V***ttaa kun poikaa koitetaan kasvattaa ja kertoa miten koulussa käyttäydytään niin ei silti mene jakeluun. Ärsyttää myös se, että opettaja ei kerro meille näistä ongelmista vaikka olemme toistuvasti kysyneet. :(

Olisiko pojalla mahdollisesti jotain keskittymisvaikeuksia tai ylivilkkautta.
 
Esikoinen sai tosi hyvän todistuksen. Kolme kasia oli huonoimmat numerot, muut ysejä ja kymppejä.
Kakkonen sai ihan ok:n todistuksen. Olisi varmasti pystynyt vähän parempaankin, jos kiinnostusta vaan riittäisi. Hänellä ei vielä numeroarviointia.
 
juuri sellaiset kun oli odotetukin.
Se oli mukava yllätys, että meidän isommilla kummallakin matikka oli 6. ovat aika huonoja olleet matematiikassa. tuolle 7Lk päättäneelle tuo oli vielä parempi kuin siskolleen. opiskeli vielä ala -asteella pienryhmässä ja oli tähti.merkinnät matikassa, äikässä ja enkussa. nyt kun on TAVALLISESSA ryhmässä numerot on parempia. pien ryhmäsä matikka oli5 ja enkku 7, vaikka nyt se oli 8. äikkäkin oli 8, ala-asteella se oli6, pineryhmäopiskelussa ollessan. Pikkuisen ehkä vaikutttaa pojan motivaatioon se, että on päässyt NORMAALIIN ryhmään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Kirjoitan miehen tokaluokkalaisen pojan todistuksesta kun omia lapsia ei vielä ole. Sai huonon todistuksen. Matikka ja äidinkieli tuottavat vaikeuksia, pitää kesällä harjoitella useita asioita jotta osaisi ne kolmannelle mentäessä. Käyttäytymisestä ja koulutyöskentelystä sai huonoa palautetta. V***ttaa kun poikaa koitetaan kasvattaa ja kertoa miten koulussa käyttäydytään niin ei silti mene jakeluun. Ärsyttää myös se, että opettaja ei kerro meille näistä ongelmista vaikka olemme toistuvasti kysyneet. :(

Olisiko pojalla mahdollisesti jotain keskittymisvaikeuksia tai ylivilkkautta.

On todettu AD/HD, ja hänellä on lääkkeet. Kotona käyttäytyy hyvin, mutta koulussa näköjään pistää kaiken ranttaliksi. Ekan kävi erityisluokassa, mutta täällä meidän paikkakunnallamme ei ole enää noita luokkia ja siirsivät hänet "tavalliseen" luokkaan. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti, kun tietää, että hän osaa käyttäytyä, mutta sai sitten palautetta myös aikuisiin kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Eikä se mielestäni ole selitettävissä ad/hd:lla. :(
 
Esikoispoika pääsi kolmannelta ja todistuksessa sanallinen arvostelu, jossa "neliportainen asteikko". Reilu puolet arvosteltavista jutuista oli sitä parasta ja toinen puoli sitä toiseksi parasta. Eli juu, todella tyytyväinen olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Kirjoitan miehen tokaluokkalaisen pojan todistuksesta kun omia lapsia ei vielä ole. Sai huonon todistuksen. Matikka ja äidinkieli tuottavat vaikeuksia, pitää kesällä harjoitella useita asioita jotta osaisi ne kolmannelle mentäessä. Käyttäytymisestä ja koulutyöskentelystä sai huonoa palautetta. V***ttaa kun poikaa koitetaan kasvattaa ja kertoa miten koulussa käyttäydytään niin ei silti mene jakeluun. Ärsyttää myös se, että opettaja ei kerro meille näistä ongelmista vaikka olemme toistuvasti kysyneet. :(

Olisiko pojalla mahdollisesti jotain keskittymisvaikeuksia tai ylivilkkautta.

On todettu AD/HD, ja hänellä on lääkkeet. Kotona käyttäytyy hyvin, mutta koulussa näköjään pistää kaiken ranttaliksi. Ekan kävi erityisluokassa, mutta täällä meidän paikkakunnallamme ei ole enää noita luokkia ja siirsivät hänet "tavalliseen" luokkaan. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti, kun tietää, että hän osaa käyttäytyä, mutta sai sitten palautetta myös aikuisiin kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Eikä se mielestäni ole selitettävissä ad/hd:lla. :(

Kotona ei tarvitse ottaa vastaan tuhatta ja sataa viestiä ympäriltä ja yrittää prosessoida niitä. Luokassa taas on monta oppilasta, kamala kasa ääniä, monen monta häiriötekijää. Kyllä minä uskon, että hän osaa käyttäytyä. Se pienluokka olisi tosi hyvä ainakin keskittymisen helpottamiseksi.
 
Meillä vähän sama juttu. Lapsi tosin melko vilkas ja noissa taideaineissa se varmaan korostuu kun työskentely erilaista. Tykkää soveltaa ja tehdä omia versioitaan annetusta tehtävästä, ehkä se sitten vaikutti enemmän kuin taidot. Matikassa esim ei paljon sovellella, tehdään vaan tehtävät. Ekaluokkalaisesta kyse.
 
No keskiverto torkka,yks kutonen, kaks seiskaa,kolme ysiä ja loput kaseja. Poika kyseessä ja kasiluokan torkka. Yllätys oli että venäjä oli ysi mutta esim englanti vaan seiska,ollut aikaisemmin ysi. Niin että näkee hyvin mihin on panostanut ja mihin ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
On todettu AD/HD, ja hänellä on lääkkeet. Kotona käyttäytyy hyvin, mutta koulussa näköjään pistää kaiken ranttaliksi. Ekan kävi erityisluokassa, mutta täällä meidän paikkakunnallamme ei ole enää noita luokkia ja siirsivät hänet "tavalliseen" luokkaan. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti, kun tietää, että hän osaa käyttäytyä, mutta sai sitten palautetta myös aikuisiin kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Eikä se mielestäni ole selitettävissä ad/hd:lla. :(

Kotona ei tarvitse ottaa vastaan tuhatta ja sataa viestiä ympäriltä ja yrittää prosessoida niitä. Luokassa taas on monta oppilasta, kamala kasa ääniä, monen monta häiriötekijää. Kyllä minä uskon, että hän osaa käyttäytyä. Se pienluokka olisi tosi hyvä ainakin keskittymisen helpottamiseksi.

Ehkä opettajakaan ei osaa ymmärtää mitä haasteita AD/HD tuo oppilaalle itselleen, teille kasvattajina ja opettajalle. Helposti AD/HD lapsien oletetaan olevan vain hankalia, vaikeita ja mahdottomia häiriköitä. Siitä leimasta lapsenkaan on hankala päästä, kun sen saa. Etenkin tuo sujuva viestintä olisi jotain mitä voisivat koulusta yrittää korjata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
juuri sellaiset kun oli odotetukin.
Se oli mukava yllätys, että meidän isommilla kummallakin matikka oli 6. ovat aika huonoja olleet matematiikassa. tuolle 7Lk päättäneelle tuo oli vielä parempi kuin siskolleen. opiskeli vielä ala -asteella pienryhmässä ja oli tähti.merkinnät matikassa, äikässä ja enkussa. nyt kun on TAVALLISESSA ryhmässä numerot on parempia. pien ryhmäsä matikka oli5 ja enkku 7, vaikka nyt se oli 8. äikkäkin oli 8, ala-asteella se oli6, pineryhmäopiskelussa ollessan. Pikkuisen ehkä vaikutttaa pojan motivaatioon se, että on päässyt NORMAALIIN ryhmään.

meille vielä sanottiin KOULUPSYKOLOGIN toimesta että meidän poiak on kutosen oppilas, eli jos saa joka aineesta 6 , on hänelle hyvä. ja nyt tää sama poika on saanut monestakin aineesta 7ja8.
Kaksi utosta pojalla oli, siis matikka ja maantieto, hän ite haluaa yrittää korottaa ne seiskaan.
Kyllä tekis mieli mennä näyttäään tää todistus sille kutosluokan opelle ja erityisopelle. S voisivat hämmästyä, opoika pärjää paremmin kun ANNETAAN YRITTÄÄ, eikä laiteta väkisin pienryhmään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Kirjoitan miehen tokaluokkalaisen pojan todistuksesta kun omia lapsia ei vielä ole. Sai huonon todistuksen. Matikka ja äidinkieli tuottavat vaikeuksia, pitää kesällä harjoitella useita asioita jotta osaisi ne kolmannelle mentäessä. Käyttäytymisestä ja koulutyöskentelystä sai huonoa palautetta. V***ttaa kun poikaa koitetaan kasvattaa ja kertoa miten koulussa käyttäydytään niin ei silti mene jakeluun. Ärsyttää myös se, että opettaja ei kerro meille näistä ongelmista vaikka olemme toistuvasti kysyneet. :(

Olisiko pojalla mahdollisesti jotain keskittymisvaikeuksia tai ylivilkkautta.

On todettu AD/HD, ja hänellä on lääkkeet. Kotona käyttäytyy hyvin, mutta koulussa näköjään pistää kaiken ranttaliksi. Ekan kävi erityisluokassa, mutta täällä meidän paikkakunnallamme ei ole enää noita luokkia ja siirsivät hänet "tavalliseen" luokkaan. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti, kun tietää, että hän osaa käyttäytyä, mutta sai sitten palautetta myös aikuisiin kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Eikä se mielestäni ole selitettävissä ad/hd:lla. :(

Kotona ei tarvitse ottaa vastaan tuhatta ja sataa viestiä ympäriltä ja yrittää prosessoida niitä. Luokassa taas on monta oppilasta, kamala kasa ääniä, monen monta häiriötekijää. Kyllä minä uskon, että hän osaa käyttäytyä. Se pienluokka olisi tosi hyvä ainakin keskittymisen helpottamiseksi.

Tämä on tiedostettu, mutta silti tuntuu niin turhauttavalta... Pojalla myös tapana puuttua muiden tekemiseen ja toimia "opettajana" ja komentaa muita ja silloin oma työskentely jää kakkosarvoon. Miten saisi taottua sen kalloon, että keskittyisi vaan omien hommien tekemiseen eikä päällepäsmäröisi muitten tekemisistä. Kotona osaa laskut ja kirjoittaa, mutta koulussa ne vaan sitten unohtuu. Pienluokkia ei ole tarjolla täällä meillä päin. AAAARGH!
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
On todettu AD/HD, ja hänellä on lääkkeet. Kotona käyttäytyy hyvin, mutta koulussa näköjään pistää kaiken ranttaliksi. Ekan kävi erityisluokassa, mutta täällä meidän paikkakunnallamme ei ole enää noita luokkia ja siirsivät hänet "tavalliseen" luokkaan. Ärsyttää vaan niin suunnattomasti, kun tietää, että hän osaa käyttäytyä, mutta sai sitten palautetta myös aikuisiin kohdistuneesta kunnioituksen puutteesta. Eikä se mielestäni ole selitettävissä ad/hd:lla. :(

Kotona ei tarvitse ottaa vastaan tuhatta ja sataa viestiä ympäriltä ja yrittää prosessoida niitä. Luokassa taas on monta oppilasta, kamala kasa ääniä, monen monta häiriötekijää. Kyllä minä uskon, että hän osaa käyttäytyä. Se pienluokka olisi tosi hyvä ainakin keskittymisen helpottamiseksi.

Ehkä opettajakaan ei osaa ymmärtää mitä haasteita AD/HD tuo oppilaalle itselleen, teille kasvattajina ja opettajalle. Helposti AD/HD lapsien oletetaan olevan vain hankalia, vaikeita ja mahdottomia häiriköitä. Siitä leimasta lapsenkaan on hankala päästä, kun sen saa. Etenkin tuo sujuva viestintä olisi jotain mitä voisivat koulusta yrittää korjata.

Syksyllä pitää kyllä puhua opettajan kanssa siitä, että hänen pitää kertoa meille rehellisesti siitä miten koulussa menee eikä sitten vain antaa raporttia vuoden oltua jo ohi. Mies on soitellut kuukausittain opettajalle ja kysellyt ihan konkreettisista asioista miten ne sujuvat, mutta aina ope vaan sanoo, että ihan hyvin menee. Ei sitten näköjään olekaan mennyt.
 

Similar threads

L
Viestiä
2
Luettu
1K
Aihe vapaa
Lapsen ravinto 6:sta 24:n kuukauden ikään.
L

Yhteistyössä