Millaiset tilapäivitykset Facebookissa ärsyttävät sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Laitetaanpas ketjua kehiin tästäkin asiasta, ainakaan vastaavaa en ole täällä huomannut.

Mua ärsyttää tiettyjen tuttavien sellaiset tilapäivitykset, joissa kerrotaan, miten on tänään(kin) oltu niin mahdottoman tehokkaita ja aikaansaavia, ja sitten joukko päivityksen lukeneita tulee kehumaan, että "Voi kun sä olet niin reipas". Vaikka kyse olisi siis ihan vain jonkun perusviikkosiivouksen tekemisestä, jonka pitäisi olla jokaiselle ihmiselle itsestäänselvä asia, oli lapsia tai ei...

Minkälaiset tilapäivitykset Facebookissa ärsyttävät teitä muita?

Sellaiset, joissa kerrotaan jatkuvalla syötöllä mitä tänään ollaan tehty.

"Aamulla oltiin nikon muskarissa ja sieltä suoraan jessikan kerhoon. Oli niin reipas äitin murulityttönen kun itekseen jäi vilkuttelee =)))"

"Se olis sitten ikkunat pesty ja kaalilaatikko uunissa! Ja kelloki vasta 11.. Mitähän sit vielä? =))"

"Kyllä sitten toi 'nimeltä-mainitsematon' osaa olla ärsyttävä" Sit liuta kommentteja, kuka mitä häh? "No en voi kertoo enempää..."

Juuri sellaiset tehokkuutta henkivät. Kivahan se on, että ihmiset saavat aikaan asioita, mutta onko kaikkea ihan pakko toitottaa Facebookissa? "Leivottiin, leikittiin, ja nyt on liha uunissa ja perunat tulella! Sain myös tehtyä viikkosiivouksen!" Itsekin teen noita asioita jokapäiväisessä elämässäni, mutta en näe tarpeelliseksi ilmoittaa esim. siivouspäivistäni Facessa.

Lisäksi asia, joka ei ärsytä, mutta ihmetyttää. Miksi joku haluaa kertoa esim. lastensa kakan koostumuksesta Facebookissa tarkasti kuvaillen? Siis ei siinäkään mitään, jos ilmoittaisi vaikka, että "Lapsella on ripuli" tms., mutta eräskin sukulainen oli kirjoittanut hyvinkin tarkan kuvauksen lapsen ulosteesta heti värimääritelmästä alkaen.

Se kun kerrotaan hieman salaperäisesti jotain, mutta kellekään kysyjälle ei vahingossakaan kerrota, että mistä on kyse... joo, utelias olen, mutta jos sen julkisesti kertoo, niin kai sen voi sitten kertoa kokonaan??

Yksi kaveri ärsyttää, hän on varmaan jonkin sortin maanis-depressiivinen tapaus sekunnissa vaihtuu olo tila yläilmoista pohjamutiin:
aamulla lukee kun v***ttaa kaikki ja on ukkokin niin syvältä ja se ei edes mitään tee, eikä siitä mihinkään edes ole
- no tulee iltapäivä: Lovelovelove :heart: x1000 ja mun mies on maailman ihanin, oioijoi... Niiin ihanaa!!
- ja ilta kun koittaa, niin kaikki on taas niin viturallaan!!!!
Siis onko pakko joka tunnetila päivittää sinne seinälle?? Tulee väliin myötähäpeä! :x

Tämmönen ketju täällä kyllä oli jonkin aikaa sitten, mut ei kai uuskaan haittaa.

Mua ehkä eniten sieppaa sellaset: "piirakka uunissa ja kohta kahvia <3" tai "kohta muru tulee kotiin ja tuo pizzaa <3 <3" tyyliset... Niinku kiviäkin kiinnostaa... Ja sit tällaisii päivitellään monta kertaa päivässä. Ja sit useimmat kiertojutut, loppuen 99% ihmisistä ei julkaise tätä seinällään, oletko sinä yksi niistä. Yms.

Minua eivät ärsytä mitkään Facebook-päivitykset, mutta minua ärsyttävät suuresti nämä jatkuvat aloitukset kaksplussalta siitä, miten jonkun Facebook-aloitukset ärsyttävät. Minua oikeasti kiinnostaa Facebook-ystävieni elämä, mutta minua ei kiinnosta miten joidenkin vieraiden ihmisten Facebook-kaverit ärsyttävät. Jos ärsyttää eikä ole oikea kaveri, poista listalta. Vaikka aika monella näyttää olevan itsetarkoituksena haalia mahdolllisimman paljon kavereita...

Mua ei oikeastaan ärsytä minkäänlaiset. Jotkut ovat vähemmän kiinnostavia kuin toiset, mutta en mä jaksa ärsyyntyä fb-statusteluista. Vähemmän kiinnostaviin statuksiin kuuluvat juurikin nämä "piirakat uunissa ja ikkunanpesut" -jollei em. asia siis ole jotenkin todellinen saavutus statustelijalle. Haukotuttaa myös nämä kaikenlaiset kiertoviestit sekä juurikin nuo *myhäilee itsekseen* -päivitykset.

Mua ei oikeastaan ärsytä minkäänlaiset. Jotkut ovat vähemmän kiinnostavia kuin toiset, mutta en mä jaksa ärsyyntyä fb-statusteluista. Vähemmän kiinnostaviin statuksiin kuuluvat juurikin nämä "piirakat uunissa ja ikkunanpesut" -jollei em. asia siis ole jotenkin todellinen saavutus statustelijalle. Haukotuttaa myös nämä kaikenlaiset kiertoviestit sekä juurikin nuo *myhäilee itsekseen* -päivitykset.
samoilla linjoilla.

Ei ole olemassakaan suuttumatonta tilapäivitystä, sen olen huomannut.

Minua ärsyttää eniten ne kopioidut jutut, esim. vitsit, tai jonkun koira on kadoksissa. "Tai paina tykkää jos surisit kuolemaani"-jutut. Ja ne sähköpostissa leviävät kiertokirjeet ja "hihi, me ei kerrota miehille, mutta laitetaan oma kengännumero ja rintsikoitten väri, hihihi". :D

• Tykkää
Reactions: Dancing
Laiska töitään luettelee. Niin se vaan on. Eli juuri noi "ahkeruus"-päivitykset on kamalia.
Sit semmoset päivitykset on tylsiä, esim "Itkettää..." tms. ja sit kun joku kysyy että mikä on hätänä, ihminen vastaa "No ei viitti tässä kertoa!" Just sillei että oliko pakko vihjata mut sit ei viitti kuitenkaan kertoo.

Ei ole olemassakaan suuttumatonta tilapäivitystä, sen olen huomannut.

Minua ärsyttää eniten ne kopioidut jutut, esim. vitsit, tai jonkun koira on kadoksissa. "Tai paina tykkää jos surisit kuolemaani"-jutut. Ja ne sähköpostissa leviävät kiertokirjeet ja "hihi, me ei kerrota miehille, mutta laitetaan oma kengännumero ja rintsikoitten väri, hihihi". :D

Kiinnostaa vaan tietää miksi ärsyttää noi koira kadoksissa-viestit? Kyseinen paikkahan on oiva tiedottamiseen ja voi olla oikeasti avuksi jos ihmiset viittis levittää tietoa. Mä en ole koskaan ees luokitellut niitä samaan kategoriaan kuin jotain tyypillisiä ketjuviestejä.

Sinänsä ei ärsytä, mutta...

Juuri sellaiset "Vihjaan, mutten kerro!"- päivitykset on sellaisia, että niitä lueskellessa tulee väistämättäkin mieleen, miksi moinen maininta on Facebookiin pitänyt laittaa. Niinkään nämä eivät siis ärsytä, ihmetyttävät vain.

Lisäksi hymähdyttää juuri sellaiset "Nyt on siivottu"- tyyppiset tilapäivitykset, mikäli henkilö tavallisestikin saa siivottua ilman mitään sen kummempia ongelmia. Jos taas joku on ollut tavallista ahkerampi, saattaa olla ihan kivakin lukea jonkun aikaansaavuudesta.

Perinteisiin kiertoviesteihin en vastaile, enkä myöskään lähettele niitä eteenpäin. Jos meillä päin on tapahtunut jotain tärkeää ja kenties kiireellistäkin, esim. jonkun koira kadonnut tms., saatan välittää viestin eteenpäin sellaisille henkilöille, joita asia kiinnostaa ja joista hyötyä voi olla. Tämän saatan tehdä joko yksityisesti tai yleisesti. Kadonneista koirista tms. saatan joskus myös ilmoittaa omassa tilapäivityksessänikin.

[QUOTE="Minni";25098443]Kiinnostaa vaan tietää miksi ärsyttää noi koira kadoksissa-viestit? Kyseinen paikkahan on oiva tiedottamiseen ja voi olla oikeasti avuksi jos ihmiset viittis levittää tietoa. Mä en ole koskaan ees luokitellut niitä samaan kategoriaan kuin jotain tyypillisiä ketjuviestejä.[/QUOTE]
Itse olen etsijäkoirissa. Tuollaiset jakojakojako-viestit saattavat pahentaa tilannetta. Kadonnutta lähtee iso revohka etsimään ja huutelemaan ja pahimmassa tapauksessa häätävät etsittävän vain muualle pyörimään.
Sen lisäksi joku ulkopuolinen saattaa kiinnostua koirasta ja hakee tilaisuutta varastaa se. Varsinkin jos oikein kovaan ääneen kailotetaan, että koira on tunnistusmerkitty, niin sitten se tunnistusmerkintä saatetaan väkivalloin poistaa.

Tokihan siitä voi olla apua, mutta jos sitten kiertää vielä vuosi sitten kadonneen koiran ilmoituksia, niin kivat... :)

Itse olen etsijäkoirissa. Tuollaiset jakojakojako-viestit saattavat pahentaa tilannetta. Kadonnutta lähtee iso revohka etsimään ja huutelemaan ja pahimmassa tapauksessa häätävät etsittävän vain muualle pyörimään.
Sen lisäksi joku ulkopuolinen saattaa kiinnostua koirasta ja hakee tilaisuutta varastaa se. Varsinkin jos oikein kovaan ääneen kailotetaan, että koira on tunnistusmerkitty, niin sitten se tunnistusmerkintä saatetaan väkivalloin poistaa.

Tokihan siitä voi olla apua, mutta jos sitten kiertää vielä vuosi sitten kadonneen koiran ilmoituksia, niin kivat... :)

Voipi käydä noinkin. Mä olen aatellut noi lähinnä siten et jos joku sattumalta sattuis näkemään/löytämään ni tietäs kelle ilmotella jos nähny siis sen kadonnut-ilmotuksen. En ole aatellut et kovin moni lähtis kuitenkaan ihan ettimällä ettimään ellei kyse ole jostain tutusta koirasta. Mulle tullut kans usein viestiä et koira on löytynyt, jonka välitän sit kans eteenpäin.

Kiertoviestit ärsyttää!!!
Ja just noi "kadoksissa lehmä, kadonnut navetasta. Jos näät muualla kuin laitumella, ota yhteyttä nro. Laita sana kiertoon!" Sit tietyt ihmiset laittaa näitä kiertoon aina ja lehmä tai muu vastaava on löydetty jo aiak päiviä sitten.

Mua ärsyttää ne ketjuviestit "jos olet tätä mieltä niin kopioi tämä statukseesi" jne. Periaatteesta en kopsaa. Samoin ärsyttää ne ketjuviestit joissa pitää laittaa joku merkki jota sitte jotkut ihmettelee kun eivät tiiä mistä on kyse. Siis tarkoitan esim viimeksi mullekin tuli kutsu että laita statukseesi sydän eikä mitään muuta niin saa miespuoliset ihmetellä mistä on kyse. Voi ärsytys! Sitte ärsyttää ne päivitykset kun joku kommentoi vaikkapa "no se siitä sitten." tai "tulihan se vihdoinkin" eikä kellään oo käsitystä mistä on kyse. Myös ärsyttää ne ketkä aina jankkaa samoja asioita. Esim mun kavereista yhden päivitykset koskee aina pelkästään sairauksia, se raportoi kaikki räkätaudit ja finnit mitä heidän perheessä on. Toinen valittaa päivästä toiseen väsymystä ja masennusta, aina on huono päivä ja aina väsyttää. Yksi päivittää aina kaikki vauvansa sormenliikkeet ja kakkavaipat, yhden päivitykset on lähes pelkästään "nyt töihin". "tulin juuri iltavuorosta" tai "tänään vapaapäivä". Sitte on niitä ihqu-päivittäjiä, kaikki on aina niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihanaa "lapset mummolassa,vietettiin ihana iltapäivä puolison kanssa kahden" ja kymmenen sydäntä perässä. Sitte on niitä jotka ilmeisesti yrittää päteä tehokkuudellaan, yksi päivittää jokaisen leipomuksen ja käsityön mitä tekee(siis laittaa kuvat niistä)ja ilmeisen selvästi oottaa että häntä kehutaan nyt hirveästi.
Juu, ehkä mun pitäis luopua koko facebookista kun näin paljon ärytyksiä löytyy :D :D mutta pidän sitä kautta yhteyttä ulkomailla asuviin sukulaisiin ja ystäviin ja sen takia käyn siellä enkä malta luopua.

Niin ja yks mitä ärsyttää kaikista eniten on ne ketkä roikkuu siellä mutta eivät koskaan itse kirjoita sinne mitään taikka kommentoi mitään kenellekään. KÄyvät vaan uteliaisuuttaan kärkkymässä mitä toiset sielä kirjottaa.

[QUOTE="vieras";25098284]Päivitykset, joissa vihjataan asiasta, mutta ei kerrota enempää... nyt eikä myöhemminkään.[/QUOTE]

No mut sehän niiden päivitysten idea juuri onkin :D Kaiken maailman myyrät kun siellä utsii niin on nautinto ärsyttää heitä...

En mä jaksa ärsyyntyä mistään tilapäivityksistä. Kaikki peleihin liittyvät (ja yhden maratonpäivittäjän) olen pistänyt piiloon ja muut epäkiinnostavat voin hypätä yli. Olen kyllä pitänyt kaveripiirini niin pienenä että harvoin mun seinälle mitään yltiötyperää päätyykään.

Laiska töitään luettelee. Niin se vaan on. Eli juuri noi "ahkeruus"-päivitykset on kamalia.
Sit semmoset päivitykset on tylsiä, esim "Itkettää..." tms. ja sit kun joku kysyy että mikä on hätänä, ihminen vastaa "No ei viitti tässä kertoa!" Just sillei että oliko pakko vihjata mut sit ei viitti kuitenkaan kertoo.

No etköhän sä vois tyhmänä tajuta tarttua vaikka puhelimeen ja soittaa sille ketä itkettää!!! EI kai jumankekka kukaan laita omia arkaluontoisia asioita koko maailman pällisteltäväksi :O Tehokas tapa on jos ei oo kanttia ite hakee apua soittamalla kaverille, niin laitta just tollanen vihjaileva viesti niin kaikki TODELLISET ystävät sen kyllä tajuaa ja ottavat yhteyttä privana ihan varmaan!!!!

Yhteistyössä