Millaiset siteet jälkivuotoon?

Kertokaahan hyvät synnyttäneet, että minkä merkkisiä siteitä kannattaa varata kotiin jälkivuotoa varten? Mitkä ovat parhaita ja varmimpia? Olen kuullut, että paksut ja pitkät ovat parhaimpia, mutta kaupasta löysin lähinnä niitä libressen ja alwaysin ohuita yösuojia. Riittääkö niissä imuteho?

Kiitän etukäteen vinkeistä
 
Kävin just reilu viikko sitten synnyttämässä ja vuokkosia on kulunut muutama paketti. Tähän asti oon pärjänny hyvin päivisin normaalisiteillä ja öisin yösiteillä. Kohta saa varmaankin vaihtaa pikkuhousunsuojiin, koska vuoto on jo suht niukkaa. Kokeilin alwaysiakin, mutta niissä oli mun mielestä liian kova pinta, repeämät kun aristeli.

Varaa vaan kaikenlaisia siteitä ja monta pakettia, ettei tarvi miehen miettiä kaupassa mitä merkkiä pitää tuoda. Mulle on ainakin soiteltu jo pariin kertaan kesken kauppareissun että "minkä niminen ja värinen paketti sitä pitikään tuoda" :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:54 mamma83 kirjoitti:
Mulle on ainakin soiteltu jo pariin kertaan kesken kauppareissun että "minkä niminen ja värinen paketti sitä pitikään tuoda" :D
Juu, näinhän se menee. :D

Mä itse käytin mieluiten just niitä pitkiä ja paksuja. Normaalisti käytän ohuita, mutta synnytyksen jälkeen ne tuntui ilkeiltä. Imu varmaan kyllä olisi riittänyt. Ja toisen kohdalla olin ostanut ison kasan valmiiksi, mutta sektioon jouduin ja sen jälkeen oli vuoto niin niukkaa, että pelkät pikkuhousunsuojat riitti...
 
moi!

mun synnytyksestä on "jo" reilu 3kk:ta,ja sairaalasta suositeltiin vuokkosia.Syy tähän se että ne on sellasta materiaalia joka ei hiosta.yleensä oon käyttäny alwayssia,mut ne vuokkoset oli mun mielstä tosi hyviä just jälkivuotoon.ja mulla oli paketti yösiteitä ja pari päiväsiteitä(norm.) ja paiväsiteitä jäiki.Vuoto kesti vajaa 2vkoa.

Tämä siis mun mielipide!!!! :D
 
Runsas jälkivuoto
Minulla oli aluksi yökäytössä isot virtsankarkailusiteet (Tena yms.), jotka osoittautuivat ainoina tarpeeksi isoiksi runsaaseen jälkivuotooni, kun normaalit isot ja paksut yösiteet päästivät vuodon yli. Päiväkäytössä riittivät Alwayssin ohuet yösiteet, tosin aika tiuhaan niitä piti vaihtaa... Ob:eitä tuli monta kertaa ikävä..
 
Laitetaan erilainen vastaus: Igulee kestositeet, super-koko ja yö-koko. Loppuvaiheessa käytin itse tehtyjä pikkuhousunsuoja-kokoisia. Näillä pärjäsin koko jälkivuodon ajan, aivan ensimmäisiä sairaalapäiviä lukuunottamatta (silloin käytössä ne sairaalan "vaippapötköt"). Kankaiset siteet ovat huomattavasti mukavampia: eivät hiosta ollenkaan! Ja siinä vaiheessa kun vuoto on jo niukempaa eikä sitä välttämättä tule ollenkaan, on mukavampi pitää kangasta ihoa vasten (eikä tarvi vaihtaakaan jollei vuotoa tule).

Varsinkin jos käytät kestovaippoja niin kokeilehan tätä! Pesu vaippojen kanssa samassa koneessa, ei tarvi edes montaa kappaletta kun kuivuvat nopsasti!
:)
 
Minulla kaksi synnytystä takana ja molemmissa jälkivuodon aikana pärjäsin päivisin normaalipaksuisilla siteillä ja öisin yleensä joku yöside. Vaikka sairaalassaoloaikana ei meinaa millään uskaltaa vaihtaa pienempiin siteisiin kotiinlähtöpäivänä, kun tuntuu että EIHÄN NE PIDÄ!! =) Mielenkiintoinen tieto tuo, että suositellaan Vuokkosia!! Pitääpäs testata niitä muutenkin! B)
 
Entäs sitten kun olen kuullut että tuo alwaysien tms. "huokoinen" pinta on paha jos sattuu olemaan tikkejä? Että tikit jäisivät kiinni niihin huokosiin? Siksikin kai suositellaan Vuokkosia. Onko kellään kokemuksia?
 
mite
mites sitten,kun nyt kokeilin noita vuokkosia.
laitoin yhdeksi yöksi kun oli aamulla limatulppa irronnut että jos vaikka lorahtelee jotain tai vaikka vedet yöllä menisi..
huomasin olevani allerginen!!!
johtuisiko sitten siitä kun ei ole tullut siteitä käytettyä yhdeksään kuukauteen vai olenko tullut allergiseksi?ja millehän siinä olisin tullut..oisko liima
mulla kyllä alapää ärtyi niin pahasti et ihan pari päivää meni ennenkuin oli taas ihan normikunnossa :D
nahkat ihan "nilellä" ja tosi kipeenä koko paikka!!

mitähän siteitä sitten jälkivuotoon?
 
näinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 19:37 vieras kirjoitti:
Onko sektion jälkeinen vuoto niukempaa?
Yleensä on, koska kohtuhan "kuivataan" ennen kiinniompelua, tai siis enimmät veret otetaan pois. Itselleni kun jäi istukkaa kohtuun sektion jälkeen, sain suoneen pari päivää oksitoniinia(?), niin koko jälkivuoto oli ohi viikossa-kahdessa, eli viikon vuosi, ja toisen viikona tuli joinakin päivinä.
Ennen sektiota ostin 4 pakettia allwaysin ja libressen yösiteitä, ovat käyttämättä vieläkin... :whistle: Sairaalassa ollessa käytin aluksi niitä valtavia (n. 40-50cm pitkiä) keltaisia siteitä, mutta sitten jo sai vaihtaa kevyempään, KYSissä kun oli tarjolla niiden paksujen vaippojen lisäksi myös vuokkosien normaalisiteitä.
 
Sektion jälkeen vuoto oli tosi niukkaa, ns huonot kuukautiset. Alatien jälkeen tuli kaikenlaista hyytymää ja ihan verta lorottamalla. Sektion jälkeen pikkuhousunsuoja aika pian riittävä suoja. Ja tämä siitä huolimatta että minulla on lievä verenvuototaipumus.
 

Yhteistyössä