millaiset rattaat 2v3kk???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nasu

Vieras
Millaiset rattaat tuon ikäiselle????

Nyt talvella mennään pulkalla ja kävelee itse,kaupassa taas istuu joko ostoskärryissä tai kävelee niin ajattelin että tarviiko ostaa rattaita???

Brio ponyt,emmaljunga scooter vai mitkä????
emmaljunga city 360 on varmaan jo liian "vaunut" tuon ikäiselle????

Ei mitaan, tai jos jotkin niin mahdollisimmat pienet ja kevyet mitka saa kasaan helposti. Meilla jai rattaat kaytosta tuossa iassa joten vahalle kaytolle olisivat jaaneet.

Mä ottaisin varmaan brion ponyt tai racet. Teutonian timmyihinkin ihastuin kerran rattaita kokeillessani liikkeessä.

Tosin nyt 3v täyttävä lapsi on jo melkein vuoden kävellyt itse.

Kannattaako enää hommata? Tietty tilanteita monia,mutta meillä ainakin tuon ikäinen "laitetaan" itse liikkumaan.Käveleen,kesällä vaikka pyöräileen.Oppii liikkumaan ja kummasti tuon ikäinenkin jaksaa kun saa "harjoitusta".

Ponyt. Meillä niitä käytetään siksi että vilkas lapsi pitää saada kaupungillakin pysymään hengissä, eli vyötetään rattaisiin :) Kun joskus se vaan on pakko ottaa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mM:
Kannattaako enää hommata? Tietty tilanteita monia,mutta meillä ainakin tuon ikäinen "laitetaan" itse liikkumaan.Käveleen,kesällä vaikka pyöräileen.Oppii liikkumaan ja kummasti tuon ikäinenkin jaksaa kun saa "harjoitusta".

Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Mun 5v tyttö ja 3v poika ei kumpikaan aja niin hyvin pyörällä, että voisi esim. lenkille lähteä. Kävelevät kyllä mielellään ja reippaasti, mutta eivät 2v3kk ikäisinä jaksaneet kovin kauaa kaupungilla, ja esim. yleisötapahtumissa tuppaavat poistumaan paikalta huomaamatta jos ei ole missään kiinni. Eli 3-vuotiaaksi on rattaissa pidetty, tosin kevyet matkarattaat on riittäneet hyvin.

Ohhoh, aika ihme kommentteja lukenut..
Me, autoton perhe kun ollaan, on rattaat olleet käytössä ihan reiluun 3v asti lapsilla, koska todellakin KÄVELLÄÄN kaikki matkat, on ne sitten parisataa metriä taikka muutaman kilometrin, jota ei tuon ikäinen kylläkään jaksa kävellä vielä kunnolla.

Mut AP, rattaat joissa KUNNOLLINEN alakori, johon saa ostokset yms. Pyörät kunnolliset, ei mitään kieppuvia matkarattaita :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja pakko olla provo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tota:
Minkä ikäisiä lapsia sulla on? Mun 5v tyttö ja 3v poika ei kumpikaan aja niin hyvin pyörällä, että voisi esim. lenkille lähteä.

Oikeesti??? :D

Joo-o. Opeteltu on, mutta kun ei kulje, niin ei. No, me asutaan maalla, asfalttia löytyy lähimmillään n. 3km päästä. Tiedän, et osaavat kyllä apupyörillä (ehkä jo ilmankin) kovalla pohjalla, tietysti, mut ei ne täällä pääse mihinkään, kun apupyörät uppoaa hiekkaan tai jää kuopan reunoille ja takapyörä sutii tyhjää. Ilman ei vielä pysy epätasaisella pystyssä. Ehkä ensi kesänä oppivat...

Mutta kukas meistä tietää, missä olosuhteissa aloittaja aikoo rattaitaan lykkiä, kun ei kerro?

ne city 360 on näppärät vielä jos nukkuu melkein päivittäin rattaissa, on kivempi varmaan nukkua täysmakuulla kuin puoli-meillä on samanikäisellä vielä city jetit käytössä, tuon aiempi malli =) autottomia ollaan siis, noissa on kivan kokoinen tavarakori ja päivittäin on kauppareissulla, vaikka osan matkoja lapsi käveleekin.

Itse varmaan tiedät parhaiten teidän perheen ratastarpeen, siis sen kannattaako mitään rattaita ylipäätään hankkia. Meillä on brion ponyt yhä käytössä silloin tällöin 3,5v ja 4,5v lapsilla (olisivat muuten aktiivikäytössä, mutta esikoinen sai apuvälinerattaat jotka on monessa tilanteessa meille paremmat).

Meillä on muksu sen 2v3kk ja rattaat olemassa edelleen. Toiset on matkarattaat ja toiset ne yhdistelmärattaat. Kyl poika jo hienosti kävelee ja jaksaa, mutta usein ollaan jossain missä nukkuu päikkärit tai kävellään sen verran paljon ettei lapsi jaksa kokoaika. Vielä en kokonaan luovu rattaista. Jos nyt hankkisin niin varmaan jotku ponyt tms tavalliset kärrit.

nyt saan varmaan haukut,, mutta kyllä meidän pian 4 vuotias lapsi istuu vielä rattaissa esim kauppakeskuksissa. Se on kaikille mukavampaa kun ei tarvitse raahata vastahakoista kiukuttelijaa perässä ja lapsi viihtyy rattaissa.
Rattaina meillä on Brion Ponyt.

eiköhän jokainen tee niin kuin haluaa. Mekin olemmen autoton perhe ja lapsi oli alle kaksi kun jätimme rattaat pois käytöstä. Hyvin on sujunut kaikki mutta jokainen lapsi, vanhempi ja tilanne on erilainen niin eiköhän ymmärretä toisiamme. Toivottavasti löydät kivat ja käytännölliset rattaat teidän tarpeisiinne!

Alkuperäinen kirjoittaja j:
nyt saan varmaan haukut,, mutta kyllä meidän pian 4 vuotias lapsi istuu vielä rattaissa esim kauppakeskuksissa. Se on kaikille mukavampaa kun ei tarvitse raahata vastahakoista kiukuttelijaa perässä ja lapsi viihtyy rattaissa.

Ei hyvä luoja sentään :O :O

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja j:

Ei hyvä luoja sentään :O :O

Onnistuinko järkyttämään sinua, pyydän anteeksi :)

Yhteistyössä