millaiset on hyvät odotusajan liivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antzi*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antzi*

Vieras
Heipä hei!

Rinnat alkavat turvota vanhoista rintsikoista ja kun niillä on kokoa, niin olisi varmaan hyvä ostaa tukevat liivit. Suurin osa netissä myytävistä on kaarituettomia, tukevatko ne muka oikeasti DD/E-kupin rintaa?! Muutaman kaarituellisen olen löytänyt, muttei ollut kokoa. :( Inhoan kauppoihin menemistä, joten mielellään netin kautta tilaisin. Haluaisin vaan siis kysyä kokemuksia isorintaisilta, millaisia olette käyttäneet ja oletteko olleet tyytyväisiä. :)

Kiitos!

heippis Antzi! =)

Kaippa se on vähän ryntäistä kiinni... mulla ei kaarituettomat tue sitten pätkääkään. Ei normaalitilassa eikä nyt odotus eikä sitten imetyksenkään aikana. Tällä hetkellä e-kuppi. Ja sovittaa mun pitää aina...

Kannattaa kyllä potkaista itsensä ihan kunnon liivien erikoiskauppaan. Sellaisessa on ystävällinen henkilökunta, joka auttaa nimenomaan raskausajan liivien valinnassa. Itse kävin pienen paikkakunnan liiviliikkeessä ja annoin myyjän passata. Itse seisoin kopissa ja pyysin kauniita pitsisiä. Kerran vilkaisin kokonumeroakin ja parkaisin, että ei tää E kuppi voi pitää paikkaansa (normaalisti C tai D). Myyjä käski pukea päälle ja olla katsomatta kokolappuja. Topakasti hän kehoitti nyt vaan tottelemaan, koska odotusajan liivien pitää olla tukevat.
Loppupeleissä ostin sieltä yhdet odotusliivit ja kahdet imetysliivit. Ja todella tyytyväinen olen ollut palveluun.
Suosittelen erikoisliikettä, joita varmaankin löytyy kyllä lähes joka Suomen kolkasta.

Edellisen kanssa ehdottomasti samaa mieltä!!! Pikkuliikkeissä on asiantuntijat "palvelmassa", ite ei tartte kuin vetää liiviä päälle ja päättää tykkääkö... Muita asiakkaita ei pahemmin ole (yleensä) ja saa rauhassa sovitella.

Kiitoksia vastauksista!

Pitääpi vissiin vaivautua kauppaan asti... :) Vielä lisäkysymys, että paljonko olette liiveistä maksaneet? Tietää vähän mikä on "normaalia" ettei mua tyhmää kynitä! :D

Minä maksoin hyvistä liiveistä muistaakseni alessa 60 euroa, olivat Primadonnat. Toki kun minullakin on jo valmiiksi raskaat rinnat, niin olen tottunut maksamaan hyvistä liiveistä normaalistikin siinä 100 euron kieppeillä.
Itse käytän sitä logiikkaa, että koko pukeutuminen ja ryhti alkaa hyvistä, napakoista alusvaatteista. Niistä kannattaa maksaa, varsinkin raskausaikana. Rinnat tulevat painaviksi ja hyvät liivit säästävät turhilta niska- ja selkäkivuilta + että koko kroppa ja vaatteet näyttävät paremmilta päällä.

Imetysliiveistä maksoin 52e ja 55e.

Itsellä rinnat ennen raskautta A ja nyt viikolla 30 taitaapi olla B. En itseasiassa edes ole asiata varma kun en käytä liivejä ollenkaan. Olen kyllä käynyt yhdessä jos toisessakin liivikaupassa, mutta sopivia ei vain ole löytynyt. Minulla on ikävä vaiva rintakehässä; kylkiluiden välissä olevat pehmytkudokset "tulehtuvat" ja näin ollen puristus rintakehän alueella sattuu ajoittain aivan hillittömästi, ihan jo vaikkapa t-paidan aiheuttama paine saa tipan linssiin ja tekee hengittämisestä vaikeaa. On mennyt jokaisella myyjällä sormi suuhun kun on miettinyt millaiset kaarituettomat liivit voisivat olla sopivat. Ei ole vain löytynyt, vaikka ahkerasti onkin testailtu vaihtoehtoja. No, nyt odottelen kauhulla maidon nousemista rintoihin. Liivejä on pakko alkaa pitää jossain vaiheessa. En tiedä miten siitä selviän...

Mulla oli ennen raskautta juuri erikoisliikkeestä ostettuja D-kupin liivejä parit kolmet ja ne jäi heti pieneksi. Niistä maksoin muistaakseni n. 60 - 70 euroa / kpl (olivat normaalihintaiset).

Oman paikkakunnan erikoisliikkeessä (paljon pienempi naapurikaupungin liikkeisiin verrattuna) ei sitten yllätys yllätys ollutkaan juuri isoja kokoja. Petyin pahan kerran! Luulin tähän asti että erikoisliikkeen tarkoitus on että meille isorintaisille löytyy kokoja (nimenomaan niitä kauniita, pitsisiä eikä t-paitaliivimallin mummojuttuja). Mutta myyjä onneksi tunsi liikkeensä ja kaivoi mulle parit tosi hyvät liivit ( toiset oli alekorissa 10 eurolla ja toiset oli 79 euroa.) Noissa jälkimmäisissä on vielä silikoni-olkaimet joita voi pitää myös niskan takana. Yhdet nätit kaarituettomat jätin ostamatta kun epäilin että kuppikokoni voi hyvinkin tästä vielä kasvaa raskauden edetessä ( on nyt F ). Ja oikeassa olin, nyt nuo kahdet uudet on hieman alkaneet puristaa joten kohta joudun taas ostoksille..... :o( Ja imetysliivit on sitten vielä asia erikseen.

Mä en vois ees kuvitellakaan ostavani netistä, pakko niitä on kokeilla ei voi mitään. Niin helppoa kuin se olisikin. Mutta erikoisliikkeen etu on just se, että myyjä etsii ja sinä vaan seisot sovituskopissa ja annat passata itseäsi :o)

Yhteistyössä