Millaiset on hyvät häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TrueBlood
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TrueBlood

Tunnettu jäsen
25.09.2006
8 259
95
48
Tulihan mieleen vaan, kun vastikään olimme häissä. Ihan jees häät, mutta ohjelmien väliset tauot ihan julmetun pitkiä, tilat ahtaat. Ohjelmaa ei hirveästi ollut oikeastaan; runojen lukua, kaasojen puhe (tehty häävieraiden antamista adjektiiveista) ja häävalssi.

Häissä pitäsi vieraiden viihtyä. Mielestäni häissä voisi olla huumoria. En kannata perinteisiä häitä, vaan persoonallisia.

Hyvät häät ovat rennot, kutsuvieraina ihmisiä joiden kanssa oikeassa elämässäkin ollaan tekemisissä eli ei kutsuta väkipakolla jokaista sukulaista. Typerät leikit ovat out samoin kuin lahjalistat. Jos minä joskus naimisiin menen niin itse vihkimistilaisuus pidetään lähimpien ystävien läsnäollessa asu vapaa-tyylillä ja ilman lahjoja. Jatkoille lähdetään iltaa istumaan rennolla meiningillä ilman puuduttavia odotteluja ruokapöytään sadan muun ihmisen kanssa. Veikkaanpa että minun häistäni ei myöskään löytyisi ainoatakaan sukulaista.

Hääparin näköiset häät. Alkoholia saa olla kohtuudella, mutta häissä ei saa olla sellaista että kukaan alkaa humalassa riehumaan. Lahjalistat, ja typerät leikit (esim se. vironkielinen hääpuhe tms) on jätetty pois, samoin joku kolehdinkeruu.
Kaikkia ei tosiaan kutsuta väkipakolla, vaan ne joiden kanssa oikeasti ollaan yhteyksissä. On otettu huomioon erityisruokavaliot, olen ollut häissä joissa tällasia ei edes kysytty.. Olihan se ihan kivaa, kun joukossa useampi laktoosi-intolerantikko ja keliaakikko.

Hääparin näköiset häät. Alkoholia saa olla kohtuudella, mutta häissä ei saa olla sellaista että kukaan alkaa humalassa riehumaan. Lahjalistat, ja typerät leikit (esim se. vironkielinen hääpuhe tms) on jätetty pois, samoin joku kolehdinkeruu.
Kaikkia ei tosiaan kutsuta väkipakolla, vaan ne joiden kanssa oikeasti ollaan yhteyksissä. On otettu huomioon erityisruokavaliot, olen ollut häissä joissa tällasia ei edes kysytty.. Olihan se ihan kivaa, kun joukossa useampi laktoosi-intolerantikko ja keliaakikko.

Ei lahjalistoissa ole mitään vikaa jos sen tekee tyylillä.
Ja niin ettei lahjalista ole tilauslista vaan täysin vapaaehtoinen ja tarkoitettu lähinnä auttamaan vieraita. Olen ollut monissa häissä ja lahjalista on ollut mauton ja erittäin hyvä juttu. Tässä hyvässä oli kaikenlisäksi lahjat noin 20e arvoisia joten vieraat pääsivät takuulla halvemmalla. Minun mielestäni ei lainkaan mautonta. Kohteliasta.

Ei lahjalistoissa ole mitään vikaa jos sen tekee tyylillä.
Ja niin ettei lahjalista ole tilauslista vaan täysin vapaaehtoinen ja tarkoitettu lähinnä auttamaan vieraita. Olen ollut monissa häissä ja lahjalista on ollut mauton ja erittäin hyvä juttu. Tässä hyvässä oli kaikenlisäksi lahjat noin 20e arvoisia joten vieraat pääsivät takuulla halvemmalla. Minun mielestäni ei lainkaan mautonta. Kohteliasta.

Lahjalistat ovat mauttomia oli ne sitten miten ajattelevasti tahansa suunniteltu. Häistä on tehty täysin kaupallinen juttu...20€ voi olla köyhemmälle ihmiselle se kynnys jättää tulematta juhlaan mikä sinänsä minusta on sääli koska itse valitsisin häävieraikseni juuri sellaiset ihmiset joidenka tosissaan toivoisin olevan paikalla varallisuudesta riippumatta eli paikalle saa tulla ilman lahjaa tuntematta syyllisyyttä asiasta ja omissa häissäni minä jopa kieltäisin kaikenlaiset lahjat. Nykypäivänä ei voi mennä kyläänkään enää ilman ettei ole vähintään kahvipakettia ja suklaalevyä viemisinä...mieluummin vielä kukkapuska ja joku vaate joka lapselle.

[QUOTE="mama";24652560]Lahjalistat ovat mauttomia oli ne sitten miten ajattelevasti tahansa suunniteltu. Häistä on tehty täysin kaupallinen juttu...20€ voi olla köyhemmälle ihmiselle se kynnys jättää tulematta juhlaan mikä sinänsä minusta on sääli koska itse valitsisin häävieraikseni juuri sellaiset ihmiset joidenka tosissaan toivoisin olevan paikalla varallisuudesta riippumatta eli paikalle saa tulla ilman lahjaa tuntematta syyllisyyttä asiasta ja omissa häissäni minä jopa kieltäisin kaikenlaiset lahjat. Nykypäivänä ei voi mennä kyläänkään enää ilman ettei ole vähintään kahvipakettia ja suklaalevyä viemisinä...mieluummin vielä kukkapuska ja joku vaate joka lapselle.[/QUOTE]

Ihme meininkiä sun tuttavapiirissä. Mun ei ole koskaan pitänyt viedä kenellekään mitään kun menen kyläilemään. Joskus oon ihan vapaaehtoisesti vienyt vaikka pullaa jos on sattunut kaupassa silmään herkullisen näköinen tai jos ei olla nähty aikoihin. Enkä tosiaankaan vaadi keneltäkään lahjoja ihan siitä ilosta, että saavat tulla tänne kylään.

Jos vaikka vaihdat kaveripiiriä jos on kerran noin ahnetta porukkaa.

Minusta on kohteliasta ja hyvä tapa viedä tuomisia/tuliaisia,jos kyläpaikassa ei käy usein.Mutta jos kerran kuussa tai enemmän nähdään,ei silloin tarvitse viedä.

[QUOTE="vieras";24652580]Sellaiset joissa hääpari on läheinen, silloin kestää kaikenlaiset kissanristiäiset.[/QUOTE]

Erittäin hyvä pointti. Sen anopin veljen ex-puolison voi ja pitääkin jättä kutsumatta jos se ei osaa muuta kuin pilata tunnelman. istukoon kotona imemässä sitruunaa :D

Hääparista riippuen noita läheisiä voi olla 10 tai vaikka 200. Tärkeintä on että sekä pari että vieraat osaavat olla pingottamatta. Joillekin sopii tiukka ohjelmointi, joillekin on mieleiset ne hyväksi havaitut (tai toisten mielestä loppuun kalutut) vitsit, osalle riittää pelkkä rento yhdessäolo ilman sen kummenpaa ohjelmaa kuin kakun leikkuu. Joku tahtoo oiken bändin, joillekin riittää halvasta kasettidekistä kajahtava eurohumppa.

meillä juhlistettiin naimisiin menoa kodissamme 20 hengen voimin. Valssi tanssittiin omalla terassilla ja muutamat humpatkin rymisteltiin koko hääväen kesken. Talo oli sen päivän naurua ja puheensorinaa täysi. Ruoat ja tarjoilija oli pitopalvelun kautta ja ruokiin panostettiin rahaa eniten ja oli sen arvoista! Ja tarjoilijasta vielä saatiin kotitalous vähennys siltä vuodelta!! Moni on jälkikäteen kehunut ihaniksi ja kotoisiksi häiksi ja sellaisiksi mistä jäi hyvä fiilis pitkäksi aikaa.. Häiden ei siis tarvitse olla suuret ja rahalla tehdyt..

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä