Soitin tänään lääkärille mieheni spermatestiin liittyen. Olimme jo saaneet kotiin tulokset, mutta soitin siis kuullakseni vielä lääkärin kommentit ja ehdotuksia, että mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä. Pikkasen tyrmistyin, kun lääkäri sanoi, että ehdotta koeputkihedelmöitystä?!?!? Siis mieheni sperman laatu on jonkin verran heikko, MUTTA liikkuvia on ja kunnollisia kuitenkin. Kysyin, että millaiset mahdollisuudet meillä on saada luomuna vauva olettaen, että minulla on munajohtimet auki. Kuulemma ihan hyvät. Siis mikä ihmeen takia lääkäri ehdottaa rankkoja hoitoja, jos mahdollisuudet luomuunkin on?
Tuli mieleen RAHA!
Ohjasin itse keskustelua sitten siihen, että lääkäri lopulta myötäili, että "aivan, no ehkä teemme sitten seuraavaksi sen aukiolotutkimuksen". Sain ajan viikon päähän ja sitten katsotaan, että mitä sen jälkeen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, että heti ehdotellaan muutaman tonnin hoitoja ennen kuin edes kaikki ns. perustutkimukset on tehty?
Entä onko täällä palstalla tapauksia, jossa miehen sperma olisi ollut hivenen heikkoa, mutta raskaus on silti lähtenyt käyntiin ihan luomuna vuoden kahden päästä?
Tuli mieleen RAHA!
Ohjasin itse keskustelua sitten siihen, että lääkäri lopulta myötäili, että "aivan, no ehkä teemme sitten seuraavaksi sen aukiolotutkimuksen". Sain ajan viikon päähän ja sitten katsotaan, että mitä sen jälkeen.
Onko kellään vastaavia kokemuksia, että heti ehdotellaan muutaman tonnin hoitoja ennen kuin edes kaikki ns. perustutkimukset on tehty?
Entä onko täällä palstalla tapauksia, jossa miehen sperma olisi ollut hivenen heikkoa, mutta raskaus on silti lähtenyt käyntiin ihan luomuna vuoden kahden päästä?