Millaiset lattiat haluaisit olkkariin ja keittiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä lattiaremppa tulossa ja pitäisi päättää, että millaiset parketit laitetaan :)

Aattelin jotain tummaa parkettia olkkariin ja eteisiin ja keittiöön laattaa..

Millaiset sinä haluaisit?

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
keittiöön muovisen.ja olkkariin sellasen leveän puulattian,tummaa puuta.hinta vaan oli aika suolanen..kävis vaan tähän taloon :/

Meillä sattui pieni vesivahinko jonka seurauksena parketti meni pilalle muutaman neliön alalta. Tämä nykyinen lattia on sen verran vanha, että samanlaista enää ei myydä missään. Vakuutusyhtiö korvaa uuden :)
Omavastuun joudun vaan maksamaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
keittiöön muovisen.ja olkkariin sellasen leveän puulattian,tummaa puuta.hinta vaan oli aika suolanen..kävis vaan tähän taloon :/

Meillä sattui pieni vesivahinko jonka seurauksena parketti meni pilalle muutaman neliön alalta. Tämä nykyinen lattia on sen verran vanha, että samanlaista enää ei myydä missään. Vakuutusyhtiö korvaa uuden :)
Omavastuun joudun vaan maksamaan

meillä on niin karmeen väriset nuo muovimatot nyt että saa lähteä joku kaunis päivä..hommaa tässä talossa riittää ihan kiitettävästi kun on 1900 rakenettu talo =)

Meillä just menos keittiön lattiaremo. Tilapäisesti tulee tumma laminaatti, mut sitten jossain vaiheessa laitetaan laatta keittiöön ja eteiseen.
Olkkariin haluun aidon puulattian, meil on jo makkarissa ja tykkään siitä. Muualle tulee varmaan laminaatit.

Meillä just oli remppa ja laitettiin keittiöön tummanharmaata isoa laattaa ja oon ollu tosi tyytyväinen :) kivan näkönen ja helppo pitää puhtaana 3lapsen ja 3koiran kaa.
Olohuoneessa on pähkinälaminaatti ja niinikään olen siihenkin tyytyväinen

jos mä saisin vuokraisännältä luvan teetättää lattiaremontin niin laittasin varmaan joko laminaattilattiat, tuskin lautalattiaa, meinaan jos kissa vaikka innostuisi terottaa kynsiään lattiaan niin tulisi rumaa jälkeä, meillä on näissä muovilattiat ja voi olla että jossain vaiheessa tulee eteen lattiaremppa kun tahtoo kupruilla toi muovimatto vähän joka puolelta mutta saa nyt vielä olla, pitää olla itellään rahaa että on varaa se teettää ja saada lupa siihen

Millaisia eroja on laminaatti ja parkettilattialla?
Meillä ei eläimiä kyllä ole mutta pieniä lapsia 2, jotka leikkii päivät pitkät autojen kanssa pitkin lattioita :D Mahtaisikko tuo laminaatti olla kestävämpi sitten?
Oon kuullut, että laminaatti on jalkaan kylmemmän tuntoinen kuin parketti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
Millaisia eroja on laminaatti ja parkettilattialla?
Meillä ei eläimiä kyllä ole mutta pieniä lapsia 2, jotka leikkii päivät pitkät autojen kanssa pitkin lattioita :D Mahtaisikko tuo laminaatti olla kestävämpi sitten?
Oon kuullut, että laminaatti on jalkaan kylmemmän tuntoinen kuin parketti.

Laminaatti on huomattavasti kestävämpi... En muista mitkä ne erot oli, mut parkettiin uppoo kyl koirienkin kynnet ja lasten lelut aikas hyvin ja sit joutuu hiomaan ym...

Meillä oli edellisessä talossa keittiössä laattaa ja olkkarissa kanadalaista vaahteraparkettia.Kohta ollaan menossa tilaamaan rakenteilla olevaan taloon sisustusmateriaalit.Keittiöön tulee harmaata suorakaiteen mallista laattaa ja olkkariin todennäkösesti kempas-parkettia.

Googla Pergo. Me pantiin lattiaan Pergon laminaatit käyttöluokka 33 (suunniteltu julkisiin tiloihin). On todella luja ja hyvän näköinen. Ei uppoo koiran kynnet, eivät jätä jälkeäkään. Laminaattia on helppo hoitaa ja jos käyttöluokka on riittävän korkea, pysyy se hyvänä pitkään. Anopilla on 15v vanha laminaatti. En tiedä sen merkkiä mutta se on ollu ihan uskomaton keksintö. Siinä ei näy pystykorvan kynsien jäljet missään kohtaa vaikka lattia jo 15v vanha! Aitoa puulattiaa joutuu väkisin jossain vaiheessa hiomaan, jos naarmut harmittaa. Ja naarmujahan lapsiperheessä on vaikea välttää. Tuttu laittoi komeen puuparketin uuteen Kastellitaloonsa mutta on nyt vaihtamassa keittiöön lattian kohdalle jo laattaa. Kaunis lattia, mutta ei kaunis kolhitutna ja naarmuisena. Laminaatti on kylmä, jos ei ole lattialämmitystä. Mun sisko laittoi vasta yläkertaan lattialämmityksen ihan siksi, että halusi muksujen huoneisiin kovaa kulutusta kestävän laminaatin. Onhan se kallista noin, mutta maksaa itsensä takaisin pidemmällä tähtäimellä. Laminaatti on niin helppo asentaa, että sen voi asentaa helposti itse.

Yhteistyössä