Millaiset käsineet 1-v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kimu

Vieras
Millasia käsineitä teidän n. 1 vuotiaat käyttää just nyt? Ongelmaa tuottaa ainakin meillä kun ohuet lapaset alkaa olla liian ohuet (ja kastuvat) mutta kintaat ei pysy sitten millään kädessä ja ovat sellasia "löppänöitä" että tyttö ei saa mistään kiinnikään niillä ja peukku katoaa jonnekin kintaat syövereihin aina...???

joo, ja kauhean paksuja ja ahtaita tumpeloita ovat nuo kauppojen toppahanskat.
Olen ostanut jo kahdet turhat \|O \|O
Viime vuonna meillä oli jotkut Eemil& Ida "vaimitkänenyoli" ja ne meni hienosti palleroiseen käteen.

Mulla tuppaa olemaan samaa ongelmaa tuon kakkosen, ens kuussa 2v. täyttävän, kanssa. Viime vuonna 1veenä oli vielä isommat ongelmat. Poika kun otti käsineet heti pois, kun ei saanu kiinni mistään. Mä löysin semmoset "merkittömät" halpishanskat jostain, minimanista muistaakseni, semmoset syyshanskat siis, ja ne oli sopivat. Noissa merkkihanskoissa kun tuppaa olemaan niin reilut koot, että esim. lenneltä menis varmaan tänä vuonna 2veelle vasta se nollakoko, ellei sit ois seki iso. Ja sit naperolla on ollu joskus cittarissa myynnissä semmosia syyskäsineitä "norsun kuvaiset", niissä oli kanssa aika pieni se nollakoko.

Samaa ollaan taivasteltu. Ostin lisää lapasia ja pidän kaksia päällekkäin ja vaihdan kun kastuu. :D Pitää jatkaa hakemista jos sattuisi sopivat toppakinttaat talveksi löytymään.

Meillä poika 1v8kk pitää mielellään sormikkaita. Laitan päälle tarvittaessa kurahanskat tai sitten vaan vaihdan ahkerasti kuiviin. Talvella on pakko laittaa kunnon hanskat ja varmaan niillä "nipsuttimilla" kiinni, ettei heti ota pois.

meilä yks veenä käyttettiin kurahanskoja jossa fleecevuori!
olivat lämpöiset, EIVÄT kastuneet ja pitkien "varsien" ansiosta pysyivät kädessä :attn:

edellenkin ovat käytössä, neidit nyt 2v.

(ja melkein helpommat on nuo kurahanskat ilman vuorta, lisää itse alle sitte lapaset tai sormikkaat)

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
Ihanaa syksyä kaikille

Meillä joko stretch-tumput tai -sormikkaat ja niiden päällä vetisemmällä säällä vuorettomat kurakintaat.

Jos on vaan vähän kosteaa, niin fleece-tumput on loistavat, ne ei kastu ihan heti läpi, mutta niillä saa silti otteen ihan hyvin kun ovat aika ohuet ja kuitenkin lämpimät.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 14:12 tietämätön kirjoitti:
Millaisia ne nipsut on missä niitä myydään?

Ne nipsut on samanlaiset kuin henkseleissä on ne kiinnikkeet, ovat molemmissa päissä ja välissä vahva 1,5cm leveä kuminauha n10-15cm pitkä. Niitä saa ihan vaikka cittarista.

Mutta meillä on Jonathanin välikausi rukkaset tolla taaperolla, ovat kosteussuojatut eli eivät heti kastu läpi vaikka vettä lotraisikin ja pysyvät pitkän varren ansiosta hyvin kädessä ja tytöllä kädet lämpöisinä. Ja ovat mukavat pitää, pystyy hyvin leikkimään, ei siis tönköt =) ,tuli vähän sekavaa tekstiä, mutta ehkä siitä saa asian esille.... :ashamed:

Nyt kun tänne eteläänkin on saapunut oikeasti syksy, meillä on käytössä Lassien välikausirukkaset. Pinta samaa kosteutta hylkivää kangasta, kuin Lassien ulkoilupuvutkin, vuori on fleeceä.

Tytöllä on ihan norm. kokoinen käsi ja koko 1 on ihan hyvä, Vähän on pituudessa kasvuvaraa (n.1cm), mutta ovat sen verran kapeat, että lapiosta ja pallostakin saa hyvän otteen.
En tiedä onko tähän aikaan vuodesta myynnissä, ostin jo viime keväänä alesta.

Talvirukkaset on kyllä tosi isoja. Päädyin ostamaan 1v tytölle Lassien 0-koon topparukkaset. Kaikkien merkkien rukkaset tuntuivat tuhottoman suurilta.

Mä ostin meille sokkarilta sellaiset topparukkasista ohkaisemmat versiot. Niissä on kumia tossa kämmessä ja muuten ne on ihan kangasta. Sisäpuolella vuori. Eivät kuitnekaan toppahanskat. Nyt en voi katsoa merkkiä kun on likalla kädessä päikkäreillä. Ei ne mun mielestä ollu edes kovin kalliit hintaa jotain 6-8euroa. Niissä on varressa muumin kuva ja ranteen kohdalla sellainen kiristys juttu. Meillä ne pysyy ainakin tosi hyvin kädessä. Tosin mä kyllä laitankin ne puvun hihojen alle.

Yhteistyössä