Millaiset hiukset 35->-vuotiaalla pitää olla? Saako olla pitkät hiukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sipsis

Vieras
Vai leikkaako kaikki naiset hiuksensa lyhyeksi?

Mitä mieltä olet keski-ikäisestä naisesta, jolla on vielä pitkät alaselkään ulottuvat hiukset?

Ite oon nyt melkein 32-vuotias ja nyt jo aika pitkät hiukset. En halua kyllä vanhemmitenkaan leikata hiuksia ihan lyhyiksi, nk aika moni tekee, suurin osa munkin tutuista.

Saa olla pitkät, mutta täytyy ehdottomasti olla hyväkuntoiset. Ei siis mitään hiirenhäntää, vaan kaunis paksu tukka. Toisaalta riippuu vähän sitten muutenkin tyylistä. Useilla kun se pitkä tukka on laittamaton ja vain roikkuu tai on kiinni ja sehän vanhentaa.

"vain roikkuu tai on kiinni"
Mitenkä ne hiukset sitten pitäis olla? Ei kauheasti jää tuohon vaihtoehtoja :D

Mulla on takapuoleen asti hiukset, ikää pikkasta vajaa 30. Mies on vannottanut, ettei saa leikata. Niin kauan mennään, kun hiukset voi hyvin. Mitkään paksut hiukset mulla ei ole ja usein töistä johtuen kiinni. Tasoitan hiukset parin kuukauden välein ja pidän ne muutenkin siistinä.

Kannatan ehdottomasti pitkää tukkaa! Lyhyt tukka tekee monesti naisesta tanttamaisen, pitkä tukka nimenomaan nuorentaa.

OIkeasti ei välttämättä nuorenna. Tiedän vaikka kuinka monta esimerkkiä ja minä itse kuulun myös siihen sakkiin. Multa lähti 10 vuotta iästä pois, kun leikkautin otsiksen ja takaakin on niin lyhyt ettei edes mene kiinni. Tietty riippuu kasvoista ym, mutta ei voi sanoa, että pitkä tukka nuorentaa.

En ikinä halua lyhyttä. Onneksi suvussa on paksua tukkaa vielä vanhemmitenkin. Äidilläni oli lyhyt tukka jonkin aikaa ja näytti mielestäni ...ihan tädiltä. Kasvatti pidemmän ja on kaunis pitkällä tukalla. Toivottavasti ei mene enää leikkaamaan. On n. 50 vuotias, pitkä, tumma, oma tukka muutamilla harmailla raidoilla.

Yhdistän usein lyhyen tätitukan ja lihavuuden eli kun lopetetaan itsestä huolehtiminen eikä välitetä ulkonäöstä. Aion olla hoikka ja kaunis vielä vanhanakin.

No tietysti saa olla sellaiset kuin haluaa. Vaikka lyhyet. Kuten esim. itselläni, hiukset ovat ohentuneet, huonokuntoiset, eivätkä kasva, joten on ikävää tämä aika yleinen lyhyiden hiusten haukkuminen.
Tosin ei ehkä tanttamalliksi munkaan "keesiä" voi ehkä luonnehtia kuitenkaan.

Sellaiset, millaiset itse haluaa. Omalla äidilläni oli nuorena kaunis, pitkä tukka. Joskus ekan lapsen saatuaan n. 30v leikkasi sellaisen lyhyen ja helpon "äiti-tukan". Monta vuotta se oli se kynitty malli, ja sitten päätti 45v alkaa kasvattamaan hiuksia. Nyt ollaan koko perhe kilvan kauhisteltu miten kaamean huonosti se lyhyt tukka sopi, pitkä on niin kaunis hänellä.
Jokainen pitäköön sellaiset hiukset mitä haluaa.

Itse lyhennytin tukkaani siinä vaiheessa, kun se alkoi ohentua. Paksu tai edes paksuhko tukka on kaunis olipa lyhyt tai pitkä, mutta ohuempi tukka on mielestäni kauniimpi lyhyenä. Geeneistähän sekin aika pitkälle riippuu, ohentuuko tukka iän myötä.

Mua on onneksi siunattu paksuilla hiuksilla. Kyllä mä mielellään pidänkin nämä pitkät hiukset, kun leikkautan ne.

Rupeais vaan kaduttamaan, kun menis taas monta monta vuotta kasvattaa nää pitkix. :-/

Mun mielestä mun hiukset on paljon paremmassa kunnossa ku monen mun tutun hiukset, jotka on kyniny ne ihan lyhyiksi ja vielä värjänny.

Mulla on ihan oman väriset hiukset. En oo varmaan 7-8vuoteen värjänny niitä, enkä värjää. :)

no höh, tietenkin saa olla semmoset kuin itse tahtoo.

Pitkäthän on helpommat kuin lyhyet, mutta tylsemmät.

Ponnarilla olevat pitkät hiukset korostaa kaksoisleukaa.

Mutta lyhyet on pakko aina föönata ja laittaa, muuten näyttää peikolta.