Millaiset fiilikset teillä on, joiden lapsia on piikitetty pandemrixilla?

  • Viestiketjun aloittaja sorkka
  • Ensimmäinen viesti
Mietin
Nyt tuli mieleen että ! Yleensä narkolepsiaan sairastuu 15-20 vuotiaita, nyt tämän vuoden aikana siihen sairastuivat lapset alk 6 v. Oisko nyt näin karkeasti laskettuna 800 000 lasta saanut rokotteen ja näistä 20 sairastunut narkolepsiaan ja epäilään että luku nousee 50, eli 1 lapsi per 16 000 lasta. Narkolepsiaan yleensä sairastuu 5 ihmista 10 000:sta.
Tästä tulee mieleen ETTÄ rokotteesta saivat narkolepsian vain ne lapset jotka muutenkin sen saisivat mutta vasta joskus 20 vuotiaana ilman sikapiikkiä.
Harmi kuitenkin sillä narkolepsian saanut esim 6 v lapsi saisi muuten elää tervettä elämää ainakin 15 vuotta....
 
No ei hirvitä. Omani (nyt kohta 5 v) sai sen, mutta ei tullut mitään oireita silloin eikä sen jälkeenkään. En ole hysteriaan taipuvainen muutenkaan.

Toki se on musta ikävää, kun se on joillekin lapsille aiheuttanut ikävyyksiä.
 
"Fiona"
Meillä kaikilla oli se sairaus. Rokotetta ei otettu. Enkä kadu, mies olisi halunnut ottaa mutta minä pistin vastaan. Tauti oli lisäksi lapsella hyvin lievänä.


Olen aina ollut hyvin mediakriittinen, sitä opetettiin jo koulussa.

Olen pahoillani ap ja toivon ettei lapsellesi ilmene mitään, koskaan.
 
"leppis"
Hyvät fiilikset. Oireita ei tullut, eikä sikaflunssaakaan. Näyttää siltä, että JOS rokote on ollut narkolepsian puhkeamisen syynä, ko. lapsilla on ollut taipumus tautiin muutenkin. Rokotuksissa on aina sivuvaikutuksia, jotka osuvat joillekin epäonnisille.
 
Ei mua kaduta vaikka kaksi nuorinta sen rokotteen saikin. Vanhinta ei keritty silloin rokotella, kun oli muutoin kipeänä ja ei siis voitu rokotetta antaa, mutta jos nyt se pitäisi sille tuikata niin no, mikäs siinä.. Aina kaikkeen liittyy joku riski, kävelyyn, autolla ajoon, tai vaikka vaan paikallaan istumiseen. Valitettavia on silti nuo tapaukset jotka ovat mahdollisesti rokotteesta sairastuneet, voimia heidän perheilleen...
 
Asia ei hetkauta minua suuntaan eikä toiseen. Mietin asiaa kauan ja lopulta rokotutin lapset, vaikka mitä todennäköisimmin taudin sairastimmekin. Mitään oireita ei ole tullut ja jos tulee, niin sitten tulee. En murehdi asioita, joille ei enää mitään voi, vaan jätän ne murheet hevosille, koska niillä on isompi pää.
 
Fiilikset ovat ihan normaalit. Ainoa ärsytys on tämän aiheen jatkuva päivittely, sillä ellei rokotuksia olisi otettu niin kattavasti olisi meillä Suomessa parinkymmenen narkolepsiatapauksen sijaan ollut varmasti satoja, ellei tuhansia kuolleita lapsia ja nuoria päiviteltävänä. Myös nykyisen tiedon myötä olisin edelleen rokottanut itseni ja lapseni, sillä rokottamattajättämisen riskit olisivat edelleen olleet mielestäni paljon pahemmat.
 

Yhteistyössä